سرخط خبرها

«پلنگ سیاه ۲»، هفتمین فیلم رکورددار ۲۰۲۲ + تریلر

  • کد خبر: ۱۳۵۴۶۱
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
«پلنگ سیاه ۲»، هفتمین فیلم رکورددار ۲۰۲۲ + تریلر
قسمت دوم «پلنگ سیاه» در باکس آفیس آخر هفته سینماهای آمریکا صدرنشین گیشه شد و ۲۰۵ میلیون دلار مجموعاً تا اینجا فروش کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» سی‌امین فیلم دنیای سینمایی مارول برای دومین بار در آخر هفته صدرنشین گیشه آمریکا می‌شود. پیش‌بینی این است که این فیلم از روز جمعه تا یکشنبه بین ۷۲ تا ۸۰ میلیون دلار فروش می‌کند.

 



این فیلم ۵۵ تا ۶۰ درصد نسبت به اکران افتتاحیه خود با ۱۸۱ میلیون دلار، افت فروش داشته است. این فروش در هفته اول نسبت به فیلم‌های دوران کرونا از سطح فروش بسیار بهتری برخوردار است.

در مقایسه، قسمت اول این فیلم محصول سال ۲۰۱۸ در دومین هفته اکرانش، ۴۴ درصد کاهش داشت و توانست ۱۱۱ میلیون دلار فروش استثنایی داشته باشد. بیشتر فیلم‌های مارولی مانند دکتر استرنج، ثور: عشق و طوفان و مرد عنکبوتی راهی به سوی خانه نیست، هر کدام در دومین هفته اکران ۶۷ رصد کاهش فروش داشته‌اند.

با این وجود، «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» با ۲۰۵ میلیون دلار در باکس آفیس سینما‌های آمریکا و ۳۵۰ میلیون دلار در سطح جهانی در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های سال قرار گرفته است. این هفتمین فیلم در سال ۲۰۲۲ است که فروش آن از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است. با نتایج این آخر هفته، اکران فیلم‌های دیزنی در سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۳ میلیارد دلار شده است. این چهاردهمین سالی است که این استودیو به این نقطه عطف دست یافته است. در سال ۲۰۲۱، فیلم‌های این استودیو تا پایان سال ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار فروش داشتند.

اما قسمت آخر «پلنگ سیاه» یک فیلم گران است که ۲۵۰ میلیون دلار هزینه تولید و ۱۰۰ میلیون دلار نیز هزینه تبلیغ می‌کند. این فیلم باید شتاب فروش خود را در روز شکرگذاری حفظ کند تا بتواند این هزینه بالا را با شکاندن سقف ۱ میلیارد دلاری جبران کند. این فیلم تا زمان اکران قسمت دوم «آواتار» می‌تواند صدرنشین باکس آفیس باشد. در این شرایط فیلم‌های «او گفت» محصول یونیورسال که درباره پرونده هاروی وینستاین است و فیلم «منو» به عنوان یک کمدی ترسناک، باید به عنوان فیلم‌های ضدقهرمان مارولی عمل کنند.

«او گفت» با اکران در ۲ هزار سالن سینما، توانست ۳ تا ۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. اما این فیلم ۳۲ میلیون دلاری فصل جوایز، به نظرات مثبتی مانند امتیاز ۸۶ درصد راتن تومیتوز امیدوار است.

فیلم «منو» البته در افتتاحیه خود وضعیت بهتری داشت و توانست ۷ تا ۱۰ میلیون دلار از ۳ هزار و ۱۰۰ سالن فروش داشته باشد.

در اکران‌های محدود‌تر فیلم «استخوان‌ها و همه‌چیز» در ۵ سینما در نیویورک و لس آنلجس اکران می‌شود. این فیلم ۲۰ میلیون دلاری، از ۲۳ نوامبر اکران خود را در آمریکا به صورت سراسری آغاز می‌کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->