رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

پرواز غیر قانونی بالگرد‌های آمریکایی بر فراز سفارت ایران در عراق

  • کد خبر: ۱۳۵۴۸
  • ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
پرواز غیر قانونی بالگرد‌های آمریکایی بر فراز سفارت ایران در عراق
شبکه المیادین اعلام کرد بالگرد‌های آمریکایی با نقض حاکمیت عراق بر فراز منطقه سبز و همچنین در بخش‌های دیگری از آسمان بغداد از جمله بر فراز ساختمان سفارت ایران پرواز می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ شبکه خبری المیادین اعلام کرد، بالگرد‌های نظامی آمریکایی به منظور آنچه حفاظت از سفارتخانه آمریکا در بغداد خوانده می‌شود، همچنان بر فراز ساختمان این سفارتخانه در منطقه سبز پرواز می‌کنند.
به گزارش المیادین بالگرد‌های آمریکایی دامنه پرواز خود را به خارج از منطقه سبز و در بخش‌های دیگری از آسمان پایتخت عراق هم گسترش داده‌اند.
بر اساس این گزارش در حال حاضر یک فروند بالگرد «بلک هاوک» بر فراز سفارت ایران در بغداد و وزارت خارجه عراق در منطقه الصالحیه پرواز می‌کند.
المیادین اعلام کرد گشت زنی بالگرد‌های عراقی بر فراز پایتخت این کشور حاوی این پیام برای عراقی‌هاست که آمریکا به نهاد‌های نظامی و امنیتی عراق اعتمادی ندارد.
گزارشگر المیادین افزود: پرواز بالگرد‌های آمریکایی با هدف تحریک عراقی‌ها انجام شده است.
المیادین تاکید کرد: «آنچه امروز در آسمان بغداد روی داد بخشی از اشغالگری آمریکاست، زیرا هیچ هواپیمای عراقی با هواپیما‌های آمریکایی در گشت‌زنی و پرواز شریک نیست.»
«هاشم الکندی» رئیس گروه مطالعات راهبردی الهدف در گفتگو با المیادین این اقدام آمریکایی‌ها را موید اشغالگری آن‌ها در عراق خواند و گفت: هواپیما‌های آمریکایی حاکمیت عراق را نقض می‌کنند.
وی افزود: جایی که بالگرد‌های آمریکایی بر فراز آن پرواز می‌کنند محل استقرار نهاد‌های دولتی و هیئت‌های دیپلماتیک است.
«احمد الشریفی» تحلیلگر امنیتی عراق هم در این باره گفت: «وضعیت بالگرد‌های آمریکایی در حین پرواز بر فراز بغداد، وضعیت جنگی است.»
وی افزود: «واشنگتن می‌خواهد با اغراق نشان دهد که نسبت به امنیت سفارت آمریکا از سوی برخی گروه‌ها نگران است.»
سفارتخانه آمریکا در بغداد همچنین به شهروندان خود هشدار داده است به دلیل احتمال مواجه شدن با خطرات متعدد از جمله آنچه تروریسم و آدم‌ربایی در عراق خوانده شده است، به این کشور سفر نکنند.
ایالات متحده روز گذشته نیز در پی تجمع معترضان عراقی مقابل سفارتخانه خود در بغداد، تمام فعالیت‌های کنسولی این سفارت را به حالت تعلیق درآورد.
پیرامون سفارتخانه آمریکا در بغداد از صبح سه‌شنبه تا عصر دیروز به صحنه اعتراضات ضد آمریکایی تبدیل شده بود. تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض به حمله هوایی اخیر آمریکا به مقر‌های الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» در استان «الانبار» مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند. روز گذشته نیز معترضان عراقی بار دیگر مقابل این مجموعه تحصن کرده و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و پس از آن الحشد الشعبی از جمعیت متحصن برابر این سفارتخانه خواست به تحصن خود پایان دهند.
جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد. منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم ۲۸ نفر از نیرو‌های الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->