بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز
سرخط خبرها
تمدید صدرنشینی مشهد با شکست برزیلی‌های لیگ

هیئت فوتبال خراسان رضوی ۶ - ۱ پالایش نفت آبادان

  • کد خبر: ۱۳۵۹۹
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
هیئت فوتبال خراسان رضوی ۶ - ۱ پالایش نفت آبادان
فوتسالیست‌های تیم خراسان، پانزدهمین پیروزی خود را در خانه ثبت کردند
مژده رنگیان - در فاصله ۵ هفته مانده تا پایان مرحله رفت و برگشت لیگ برتر فوتسال بانوان، مشهدی‌های لیگ همچنان مقتدرانه در صدر جدول ایستاده‌اند.
در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتسال، تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی در مشهد میزبان پالایش نفت آبادان بود؛ تیم ششم جدول که در نیم‌فصل دوم تغییرات چشمگیری داشت و به‌واسطه بازیکنان و کادر فنی جدید خود، توانست نتایج خوبی را در هفته‌های اخیر کسب کند. تیم مشهدی نیز که هفته گذشته خارج از خانه به پیروزی هفت‌گله برابر رهیاب دست یافته بود و هفته به هفته صدرنشینی خود را تمدید می‌کند، جمعه کار سختی را در خانه پیش‌رو نداشت، بااین‌حال فاطمه شریف نمی‌توانست ریسک کند و برزیلی‌های باانگیزه لیگ را دست‌کم بگیرد.

نیمه اول پرگل
بازی ۲ تیم هیئت خراسان و پالایش نفت آبادان ساعت ۱۱ صبح روز جمعه ۱۳ دی‌ماه تحت‌تأثیر خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی بود که بازیکنان با بازوبند مشکی وارد زمین شدند و یک دقیقه سکوت در سالن حکم‌فرما شد. ترکیب اصلی تیم شریف از همان ابتدا وارد زمین شده بود و اولین گل هفته نوزدهم لیگ توسط محدثه محمدی، بازیکن تیم مشهد، در همان دقایق اولیه وارد دروازه نفتی‌ها شد. سارا شیربیگی هم با انگیزه بالا برای گل‌زنی و بالابردن آمار خود در جدول، تلاش می‌کند و بعد از سه‌چهار دقیقه توپ دوم با شوت شیربیگی وارد دروازه حریف می‌شود. دختران تیم آبادان دستشان خالی است و هرچه تلاش می‌کنند، نمی‌توانند مقابل تیم صدرنشین، بازی خوبی را به نمایش بگذارند. غافل‌گیری زودهنگام آن‌ها ادامه پیدا می‌کند و یار همیشگی شیربیگی نیز بلافاصله دست‌به‌کار می‌شود و گل سوم به نام نسیمه غلامی به ثبت می‌رسد. آبادانی‌ها که هنوز فرصتی برای جمع‌وجور‌کردن خود در خانه حریف پیدا نکرده‌اند، مستأصل‌تر می‌شوند و ناکامی آن‌ها با چهارمین گل مشهدی‌ها تکمیل می‌شود و غلامی در نیمه اول با دومین گل خود دبل می‌کند.

نیمه دوم کم‌گل، اما جذاب‌تر
نیمه دوم این بازی، اما کمی متفاوت آغاز می‌شود. تماشاچیان کمتر از هفته‌های قبل هستند و تعدادشان به ۱۰۰ نفر می‌رسد، اما همین تعداد با بوق و شیپور و شعار به تشویق تیم مشهد می‌پردازند. دختران آبادانی که یک نیمه برای عادت به خانه میزبان فرصت داشتند، در نیمه دوم محکم‌تر ظاهر شده و حملاتشان بیشتر می‌شود. کل تیم برای دفاع از دروازه هم‌قسم می‌شوند و هر طور شده اجازه نمی‌دهند توپی وارد دروازه شود. تلاش شیربیگی، غلامی، کلاتی و محمدی برای گل‌زنی بی‌نتیجه می‌ماند. شریف بازیکنان اصلی را بیرون می‌کشد تا کمی استراحت کنند. لطف‌آبادی در آستانه ثبت یک کلین‌شیت است، اما روی اشتباه فردی مریم رضاپور دروازه تیم هیئت خراسان باز می‌شود، هرچند شادی بازیکنان نفت زیاد طول نکشید و شیربیگی پنجمین گل را وارد دروازه کرد. شریف که نتوانسته بود در نیمه دوم به گل‌های بیشتری برسد، برای حفظ همین نتیجه و گذراندن وقت در ۳ دقیقه پایانی تصمیم به پاورپلی گرفت و شیربیگی پیراهن دروازه‌بانی خود را به تن کرد. آن‌ها با هدف حفظ توپ بازی را مدیریت کردند. در این مدت آبادان چند ضدحمله نیز داشت که بدون نتیجه ماند و درحالی‌که آخرین دقیقه بازی در حال سپری‌شدن بود، توپی که توفیقی‌نسب و سپس آرمات نتوانستند تبدیل به گل کنند، بالاخره با ضربه غلامی وارد دروازه شد تا عدد ۶ روی اسکوربرد سالن نقش ببندد.

همچنان ایستاده در صدر
به‌این‌ترتیب این دیدار ۶ بر ۱ به پایان رسید و ۳ امتیاز دیگر به حساب نماینده مشهد واریز شده و این تیم ۴۶ امتیازی شد. این پیروزی باعث شد آن‌ها همچنان در صدر جدول باقی بمانند، اما اتفاقات این هفته در رده‌های پایین‌تر نیز جالب بود. حساس‌ترین بازی، دربی فوتسال تهران بود، جایی که رهیاب تهران میزبان سایپای این شهر بود و این دیدار نزدیک با تقسیم امتیازات و با نتیجه ۳ بر ۳ به پایان رسید، نتیجه‌ای که برای سایپای مدعی قهرمانی اصلا مطلوب نبود. البته تنهاشانسی که شاگردان نیلوفر اردلان داشتند، شکست نامی‌نو در خانه برابر دختران کویر مس کرمان بود. ۲ تیم مدعی دیگر یعنی مس رفسجان و ملی حفاری نیز بازی‌های خود را پیروز شدند تا تغییری در جدول رده‌بندی ایجاد نشود.‌

نمی‌خواستیم به آب‌وآتش بزنیم
سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی درباره این دیدار اظهار کرد: تیم آبادان نسبت به نیم‌فصل اول قابل‌قیاس نیست. در دور رفت باوجود اینکه ۸ بر ۲ این تیم را در آبادان شکست دادیم، پس از انحلال ستارگان ورامین، ۲ بازیکن خوب این تیم راهی پالایش نفت شدند، کادر فنی عوض شد و روند صعودی خوبی در جدول پیدا کردند. هفته گذشته هم در کرمان پیروز شده بودند. این مسئله را خوب می‌دانستیم که حریف خوبی است، اما نمی‌خواستیم خیلی خود را به آب‌وآتش بزنیم، زیرا هفته بعدی بازی مهم‌تری داریم.
فاطمه شریف ادامه داد: سعی کردیم انرژی خود را برای هفته بیستم نگه داریم. البته ۲ بازیکن ما مصدوم بودند و نتوانستند از همه توان خود استفاده کنند، اما از این نتیجه راضی هستم. مقابل آبادان موقعیت‌های بیشتری داشتیم و شاید کمی عجول بودیم، گل خورده را هم به‌خاطر اشتباه فردی دریافت کردیم.
او درباره پاورپلی تیمش در دقایق پایانی تصریح کرد: خیلی نتوانستم به اهدافم در پاورپلی برسم، به‌هر‌حال در این بازی هدفمان حفظ توپ و کشتن زمان بود. به‌دنبال موقعیت گل نبودیم و نمی‌خواستیم گل بیشتری دریافت کنیم. هرچند کمی بازیکنان در پاور عجول بودند.
بازی هفته آینده سرنوشت‌ساز است، هم برای ما و هم نامی‌نو. آ‌ن‌ها می‌خواهند در کورس حریفان برای صعود به پلی‌آف باقی بمانند و ما می‌خواهیم به‌عنوان تیم اول راهی پلی‌آف شویم. درست است که به تیم اول در این مرحله جام اهدا نمی‌شود، اما امتیازات بسیار خوبی برای ما دارد، مهم‌ترین آن امتیاز روحی و روانی است. ازسوی‌دیگر تیم اول با تیم چهارم بازی می‌کند و در بازی دوم در خانه خواهیم بود. در صورت حضور در آخرین مرحله نیز فینال و بازی آخر در مشهد برگزار می‌شود. سال گذشته چنین‌تجربه‌ای را داشته‌ایم و در اصفهان کاپ قهرمانی را به دست آوردیم که نتایج بسیار خوبی برای فوتسال استان دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->