تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت ساله شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

کنترل هوشمند تقاطع‌ها با استفاده از هوش مصنوعی در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۶۴۵۴
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کنترل هوشمند تقاطع‌ها با استفاده از هوش مصنوعی در مشهد
مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای اولین بار در کشور سامانه بومی کنترل هوشمند تقاطع‌ها با استفاده از یادگیری عمیق و الگوریتم‌های هوش مصنوعی در مشهد طراحی و راه‌اندازی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی سمیعی در این خصوص اظهار کرد: تقاطع‌ها مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی در سطح معابر شهری هستند و حل معضلات و گره‌های ترافیکی آن‌ها با رویکردی منسجم، یکپارچه و هوشمند، گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر است.

وی افزود: در کلان شهر‌های دنیا با توجه به حجم بالای وسایل نقلیه و وجود تقاطعات پرترافیک متعدد، دیگر استفاده از روش‌های سنتی جهت اعمال زمانبندی به تقاطعات جوابگو نیست، چرا که اختصاص زمان‌های ثابت به محور‌های مختلف بدون در نظر گرفتن تغییرات حجم و رفتار ترافیکی رانندگان موجب بالا رفتن تاخیر، افزایش مصرف سوخت و نیز بالا رفتن میزان آلاینده‌های منتشر شده در هوا شده و در بحث کلان نیز باعث به هدر رفتن منابع مادی فراوان و هزاران ساعت از وقت و عمر شهروندان می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: امروزه در کنترل هوشمند تقاطع‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که برای اولین بار در کشور از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در شهر مشهد استفاده شده است.

سمیعی خاطرنشان کرد: مشهود‌ترین ارزش سامانه‌های کنترل هوشمند تقاطع‌ها، بهبود عملکرد کنترل بلادرنگ چراغ‌ها بدون نیاز به مداخلات انسانی، بهبود فازبندی تقاطع‌ها و کاهش خطا‌های انسانی مرتبط است که با توسعه این سامانه گام بسیار موثری در راستای بومی‌سازی و استفاده از توان و دانش داخلی و حفظ منافع ملی برداشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سامانه حدود یک ماه است که در یکی از تقاطع‌های مشهد راه اندازی شده و مراحل تست عملکردی را پشت سر می‌گذارد و طرح توسعه آن نیز در حال بررسی است و امیدواریم در آینده نزدیک با استفاده از این سامانه شاهد تحول در مدیریت هوشمند و بهبود شرایط ترافیکی در تمام تقاطع‌های سطح شهر باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۹ شروع شده است و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و پانصد میلیون ریال به انجام رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->