کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه حضور استادان هنر انقلاب اسلامی در چای خانه حضرت رضا (ع) اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات شریعتی و مفاهمه اجتهاد در اندیشه اسلامی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

آرزوی تنیسور آسیایی مدارس امام رضا(ع)

  • کد خبر: ۱۳۶۸۸۰
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
آرزوی تنیسور آسیایی مدارس امام رضا(ع)
با سن و سال کمی که دارد، توانسته در آخرین میدان ورزشی، دو عنوان را در رقابت‌های تنیس آسیا کسب کند. دعوتش کردیم تا حرف از میدان و رقابت و قهرمانی بزنیم که از میان حرف های مادر این قهرمان هم نکات جالبی شنیدیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دختری که وقتی مربیان و رقبایش می‌خواهند او را به دیگران معرفی کنند، با این عنوان شناخته می‌شود: «تنیسور محجبه». البته قهرمان گزارش ما آن طور که خودش می‌گوید، به حجاب باور دارد و همین باورهایش از او ورزشکاری متفاوت ساخته است.

حضور در میادین فقط در طول دو سال!

سن و سالی ندارد، نوجوانی ۱۳ ساله است. با چهره‌ای محجوب و بسیار آرام. فقط تندیس روی میز و عناوین قهرمانی‌اش و نیز تعارف مادر معرف زوایای شخصیتی اوست، و الا خودش ساده و در چند عبارت کوتاه به هر سوال ما پاسخ می‌دهد. سارینا اخوان، دانش آموز متوسطه دوره اول مدارس امام رضا (ع) واحد ۶ است که به‌تازگی با شرکت در تورنمنت تنیس کمتر از ۱۴ سال آسیا در جزیزه کیش در بخش رقابت‌های دونفره به مقام نخست و مدال طلا و در رقابت‌های تک‌نفره به مقام چهارم آسیا دست یافت.

وقتی به سراغ سابقه فعالیت ورزشی او می‌رویم، به غیر از تمایل زیاد به ورزش و فعالیت در چند رشته دیگر پیش از تنیس از جمله فوتسال و شنا، نکته جالب توجه دیگر در زندگی ورزشی‌اش، همین فاصله بسیار کوتاه حضور حرفه‌ای او در رشته تنیس تا رسیدن به میادین مسابقات است.

از او دلیل انتخاب رشته تنیس را که جویا شدم، در پاسخم گفت: به خاطر حساسیت‌های بهداشتی دوران کرونا، نمی‌توانستم فوتبال و شنا را ادامه دهم و اتفاقی با یک مربی تنیس و این رشته آشنا شدم. تنیس به شدت نیاز به تمرکز و ذهن محاسبه‎گر برای پیش‌بینی عکس‌العمل بعدی رقیب، بدن آماده و دوندگی دارد و من این ویژگی‌ها را دوست دارم.
سارینا فقط دو سال است که پا به زمین تنیس گذاشته و یک‌سالش را هم در دوران کرونا نتوانسته آن طور که باید تمرین کند؛ با این وجود خیلی زود هم خودش و هم مربیان به استعداد و اراده او در این رشته پی بردند و تمریناتش را جدی‌تر در باشگاه پیگیری کرد تا اینکه امسال توانست در چند مسابقه حضور پیدا کند. می‌گوید: رقبایم با تجربه‌ای ۸ ساله یا بیشتر، باور نمی‌کردند که فقط دو سال از فعالیت تنیسی من می‌گذرد

تربیت چند بعدی زیر سایه امام رئوف

مثل رقبایش خیلی تمرین می‌کند و دوست دارد روزی بدرخشد و به عنوان قهرمان شناخته شود، ولی یکی دیگر از دغدغه‌هایش این است که چرا برخی استادیوم‌ها و اماکن حرفه‌ای ورزش یک فضای کوچک را هم به نمازخانه اختصاص نداده‌اند! مادرش می‌گوید: سارینا همیشه مهری را همراه دارد تا هر جایی که توانست نمازش را بخواند!
از طرفی، او در حین همه مسابقات، از جمله تنیسور‌های نوجوانی است که محجبه مسابقه می‌دهد و و این موضوع را اتفاق مهم برای خودش می‌داند و می‌گوید: فکر می‌کنم رشد زودهنگامم در تنیس، به خاطر کمک خدا است.
مادر سارینا هم توضیح می‌دهد که دخترش از پیش دبستانی در مدارس امام رضا (ع) بوده و در فضای حریم علمی عالم آل محمد (ص) تربیت شده. بخشی از تربیت دینی خود را مدیون خانواده مذهبی است و بخشی از تمایل و دغدغه‌مندی او نسبت به مسائل اعتقادی در فضای مدارس امام رضا (ع) شکل گرفته است. او اضافه می‌کند: در این مدارس، پیش از مسائل آموزشی به کیفیت تربیت و پرورش ابعاد فرهنگی و اعتقادی بچه‌ها توجه می‌کنند. با توجه به اینکه دانش آموزان مدارس امام رضا (ع) گزینش می‌شوند و منتخب متقاضیان هستند، برای همین فضای امن و مؤمنانه‌ای دارد.
او بیان می‌کند: حالا که دخترم را با برخی همسن‌وسالانش مقایسه می‌کنم، تفاوت شخصیت آرام و آگاه او در برهه حساس نوجوانی برایم کاملا مشخص است. سارینا فقط مشغول درس و تحصیل است. مدیر و مربیان طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که بچه‌ها مدام سرگرم شرکت در رویداد‌های علمی و فرهنگی و ورزشی هستند و فرصتی برای کار‌های بیهوده ندارند.
یادم هست که از همان دوران دبستان، سارینا چند دوره به تشویق معلمانش در حوزه‌های مختلف جشنواره جابر بن حیان و جشنواره فیلم عمار شرکت کرد و صاحب عنوان شد. به نظرم این تربیت را غیر از کادر فهیم و مجرب مدرسه، مرهون عنایت حضرت رضا (ع) هستیم.

 هم درس و هم ورزش تا قله

به همین خاطر این تنیسور نوجوان یکی از دانش‌آموزان درس‌خوان کلاس است که معدل سال گذشته او بالای ۱۹ بوده و به اذعان مدیر و مربیان پرورشی به عنوان شاگردی منضبط  در مدرسه شناخته می‌شود. برایمان می‌گوید که می‌خواهد درس را همراه ورزش ادامه دهد تا روزی دندانپزشک شود.

سارینا اخوان از بین قهرمانان تنیس جهان، چند نفری را می‌شناسد. اما وقتی از او می‌پرسم، «حالا دوست داری خودت در ورزش به کجا برسی؟» در پاسخم این جواب را می‌دهد: «دوست دارم قهرمان جهان شوم، ولی با حجاب کامل بر سکوی قهرمانی تنیس بایستم و به عنوان تنیسور محجبه در جهان شناخته شوم.»

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->