ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (۱ اردیبهشت) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

۵۴ پروژه در دستور کار آب و فاضلاب خراسان رضوی برای کاهش تنش آبی

  • کد خبر: ۱۳۸۴۲۰
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
۵۴ پروژه در دستور کار آب و فاضلاب خراسان رضوی برای کاهش تنش آبی
معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: برای سال آینده ۵۴ پروژه با هدف کاهش تنش های آبی در استان تعریف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز،  مهدی جهان طلب اظهارداشت جمع اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها در سال آینده در حوزه شهری ۸۵۰ میلیارد تومان و در حوزه روستایی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که مصوب نیز شده‎اند.

وی از حفر دو حلقه چاه برای آب آشامیدنی خلیل آباد طی امسال خبرداد و افزود: برای شهر خلیل آباد مشکل حادی در زمینه تامین آب در چند سال آینده نخواهیم داشت.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تصریح کرد: آبفای استان برای همه سطوح برنامه‎ریزی داشته است تا شهروندان و روستاییان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

جهان طلب، انشعابات غیرمجاز را یکی از دغدغه‌های اصلی در استان دانست و اظهارکرد: امسال نیز شناسایی و برخورد با انشعابات غیرمجاز در دستورکار قرار دارد.

وی از شهرداری‌ها  و دهیاری‌ها خواست در همان ابتدا با نظارت بیشتر مانع ساخت وساز غیرقانونی در شهر‌ها و روستا‌ها شوند  تا به تبع آن از انشعابات غیرمجاز آب استفاده نشود.  

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به ۳۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب شرب در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: برای اصلاح ۱۵ هزار کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آب، به اعتباری حدود  ۷۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است، بنابراین  می‌طلبد آبی را که با چنین هزینه‌های بالایی تولید می‌شود، به این راحتی از دست ندهیم.

جهان طلب خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی از ۲۹۳۰ روستا، ۲۵۰۴ روستا و ۹۶ شهر با جمعیت سه‎میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش آب‎رسانی هستند.

وی با بیان این‎که به دلیل کمبود آب شاهد منازعات اجتماعی هم هستیم، افزود: سالانه در برخی دشت‌ها تا ۵.۱ متر افت سطح آب داریم، اگر به سمت مدیریت مصرف نرویم، ساکنان برخی مناطق استان تا ۱۵ سال آینده باید کوچ کنند.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی  با اشاره به این‎که اکنون درصد زیادی از آب شرب روستا‌ها به طور غیرمجاز صرف آبیاری درختان و نیز صرف دام‎ها می‌شود، اظهار کرد: سال‌هاست هشدار‌ها به صدا درآمده است، ولی رعایت نمی‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->