مشترکان خوش مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

 حمام خون بازار رمزارز و بیت کوین (۱۶ آذرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۳۸۶۹۵
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
 حمام خون بازار رمزارز و بیت کوین (۱۶ آذرماه ۱۴۰۱)
وضعیت ماه‌های اخیر بازار رمزارز باعث ناامیدی و نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد شده است. خبرگزاری رویترز در جدیدترین گزارش خود وضعیت بیت‌کوین را به حمام خون تشبیه کرده است و آن را وضعیتی فراتر از یک زمستان طولانی می‌داند.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری رویترز در تازه‌ترین گزارش خود که شامل گفتگو‌هایی با سرمایه‌گذاران بازار رمزارز‌ها است، وضعیت این بازار را فراتر از یک «زمستان طولانی» دانسته و وضعیت بیت‌کوین را به حمام خون تشبیه کرده است.

در ابتدای این گزارش از وضعیت فعلی برخی سرمایه‌گذاران در بیت‌کوین نقل شده است. این افراد از وضعیت فعلی بسیار ناامید هستند و نمی‌توانند برای نجات خود از وضعیت قرمز این بازار راه‌حلی پیدا کنند. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار رمزارز از وضعیت ماه‌های اخیر کلافه هستند و تحمل کاهش قیمت دیگری را ندارند.

بر اساس آمار، مانده حساب (بالانس) بیت‌کوین در بسیاری از صرافی‌های رمزارزی که سرمایه‌گذاران خرده فروش از آن‌ها برای معاملات خود استفاده می‌کنند، از ۳.۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۲.۳ میلیون دلار کاهش پیدا کرد. مانده حساب‌های تحت مالکیت در کیف‌پول‌های شخصی تغییر محسوسی نداشته است که نشان می‌دهد فروش بیت‌کوین بیش از نگهداری آن صورت گرفته است. علامت‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از افراد از بازار رمزارز‌ها ناامید شده‌اند.

خروج سرمایه از بیت‌کوین

سال ۲۰۲۲ میلادی برای سرمایه‌گذاران در بیت‌کوین سال بدی بود. قیمت این رمزارز ۶۳ درصد سقوط کرد و ۱.۶۳ تریلیون دلار از ارزش بازاری کل بازار رمزارز کم شده است. از طرفی، بحران صرافی عظیم FTX، ضربه شدیدی به بازار رمزارز‌ها وارد کرده است. بنظر می‌رسد برخلاف توصیف برخی کارشناسان که بازار رمزارز‌ها را در وضعیت زمستانی طولانی توصیف کرده‌اند، این بازار غرق در حمامی از خون است. بحران صرافی FTX مانند دومینویی بود که بر بسیاری از شرکت‌های این حوزه تاثیر گذاشت.

در ماه نوامبر، مبلغی به ارزش ۱۰.۱۶ میلیارد بیت‌کوین از معاملات (position) بلندمدت خارج شد که چهارمین خروج سرمایه بزرگ دز تاریخ این رمزارز بوده است. همچنین، بر باور فعالان این بازار، معاملات خرده فروشی در این بازار بسیار دشوار شده است، چرا که به علت عدم تقارن اطلاعات، برخی از افراد اخبار خاصی را در اختیار دارند و برای معامله‌گران خرده فروش، معامله بر اساس اخبار روزانه دشوار شده است.

هیجانات بازار

یکی از مسائلی در این بازار باعث ایجاد هیجان می‌شود، تبلیغات سلبریتی‌ها و تیم‌های مارکتینگ پروژه‌های این حوزه است. افرادی که وارد این بازار می‌شوند، تحقیق کاملی از وضعیت بازار و پروژه‌ها انجام نمی‌دهند و مستقیما در پروژه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند. در گزارش بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) تخمین زده شده است در دوره ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، ۷۳ تا ۸۱ درصد افراد سرمایه خود را به دلیل سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز‌ها از دست داده‌اند.

از طرفی، تنها تعداد محدودی از سرمایه‌گذاران به سود‌های بسیار بالا در این بازه دست یافته‌اند. تحلیل انجام شده توسط بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی، فرض شده است که افراد ماهانه ۱۰۰ دلار در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 حمام خون بازار رمزارز و بیت کوین از دیدگاه رویترز (۱۶ آذرماه ۱۴۰۱)

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->