آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

یادی از فرنگیس حیدرپور، زن قهرمان غیرنظامی در جنگ تحمیلی

  • کد خبر: ۱۳۸۹۵۷
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
یادی از فرنگیس حیدرپور، زن قهرمان غیرنظامی در جنگ تحمیلی
زنی ساکن روستایی از توابع گیلان غرب که پس از این حماسه آفرینی، به عنوان یکی از قهرمانان غیرنظامی جنگ ایران و عراق، نامش جاودان می‌شود و اکنون دو تندیس یادبود از این بانوی شجاع در کرمانشاه و دیگری در میدان مقاومت گیلان غرب نصب شده است.

تنگنای حادثه که فرامی رسد، آدمی قوت قلبی می‌خواهد و دل گرمی که بتواند دل به خطر بزند؛ رمزی، نامی، تکیه گاهی تا قدم هایت را استوار کند و بتوانی تردید را کنار بگذاری؛ بزنگاهی که به قول شهیدآوینی باید میان عقل و عشق یک راه را انتخاب کنی و آن یک راه اگر دل باشد، مقصد دل کندن از همه تعلقات دنیایی باشد. این حکایت سال‌های دفاع مقدس بود و عملیات‌هایی که با تأسی به نام و رمز اهل بیت (ع) رقم خورد. آنچه ازمیان خاطرات و مستندات سال‌های دفاع مقدس برجای مانده، این است که نام مقدس زهرا (س) و حتی سربند مزین به آن، قوت دل مردان آن روز‌ها بود در بسیاری از عملیات‌ها که ازمیان آن ها، می‌توان به کربلای ۵ و کربلای ۶، نصر ۵، فتح ۷ و بیت المقدس ۲ اشاره کرد؛

عملیات‌هایی که مرد میدان می‌خواست، اما نه فقط مرد میدان که چه شیرزنانی از دل آن سال‌های پرخطر نامشان جاودانه شد. نمی‌دانم نام فرنگیس حیدرپور را شنیده اید؟ هجده ساله بود که پس از حمله عراق به روستای اوازین، وقتی مردم همه از هراس به اطراف روستا فرار می‌کردند، همراه پدر و برادرش با سربازان عراقی روبه رو می‌شود و پدر و برادرش را در درگیری از دست می‌دهد و تنها سلاحی که به همراه داشت، تبری بود که با آن یک سرباز  بعثی را به درک واصل می‌کند و دیگری را اسیر می‌کند و به نیرو‌های نظامی ایران تحویل می‌دهد. 

زنی ساکن روستایی از توابع گیلان غرب که پس از این حماسه آفرینی، به عنوان یکی از قهرمانان غیرنظامی جنگ ایران و عراق، نامش جاودان می‌شود و اکنون دو تندیس یادبود از این بانوی شجاع در کرمانشاه و دیگری در میدان مقاومت گیلان غرب نصب شده است.

فرنگیس حیدرپور تنها یکی از شیرزنانی است که در طول تاریخ این مرز وبوم، اسطوره شجاعت شناخته می‌شود.
 زنانی که یا خود در سال‌های جنگ تحمیلی در میدان بودند یا در پشت جبهه در نقش پرستاران و مادران و همسرانی فداکار، فاطمه وار زیستند و صبوری کردند و، چون ستاره‌ای در پیشانی این سرزمین به نام ایران جاودان می‌درخشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->