اراده مدیریت شهری، بزرگداشت شهدا در هر محفل و محله و معبر است مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم ارتباط وب‌سرویسی بین سازمان ثبت اسناد و شهرداری مشهد مقدس برقرار شد برآورد ۷۰۰ میلیارد تومانی از بودجه مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: با فرصت ۱۰ ماهه شورا نتیجه زحمات اعضا را مشاهده می‌کنیم فرماندار مشهد: اقدام فرهنگی شهرداری در افتتاح خانه‌موزه ملک، شایسته تکریم است شهردار مشهد مقدس: خانه‌موزه ملک توجه مدیریت شهری به هویت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر را نشان می‌دهد + فیلم معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشهد: در این دوره مدیریت شهری، فضای سبز بالغ بر ۵۵۰ هکتار توسعه پیدا کرده است رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: پاسداشت مفاخر مشهد از دغدغه‌های شورا و شهرداری است بهره‌برداری از خانه‌موزه ملک در باغ وکیل‌آباد مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) ساختمان دبیرستان آیت الله کاشانی مشهد در فهرست ملی میراث دفاع مقدس ایران ثبت شد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: برنامه منظم تزریق مالی به پروژه‌های شهری تنظیم شود رکورد استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو مشهد در چهار سال اخیر شکسته شد شهرداری مشهد به عنوان همکار اجرایی و صنعتی برتر ۱۴۰۳ انتخاب شد چهارمین روز متوالی آلودگی در کلانشهر مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) پیگیری ۳ محور مهم مطالبه مردم از اتوبوس‌رانی مشهد | پاسخ‌هایی برای دغدغه‌ای همگانی محله وکیل‌آباد مشهد در مسیر تحول و بهسازی آغاز تحول در وکیل‌آباد مشهد با تصویب طرح تفصیلی و اجرای پروژه‌های زودبازده| اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی محله (۹ خرداد ۱۴۰۴) توسعه پایدار شهری در گرو مشارکت واقعی مردم و تشکل‌های مردمی است پیشرفت شتابان پروژه‌های پل شهید فهمیده و خیام مشهد | پنج پل جدید ترافیکی مشهد تا بهار ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود
سرخط خبرها

روابط عمومی هوشمند؛ از حرف تا عمل

  • کد خبر: ۱۳۹۴۰۹
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
روابط عمومی هوشمند؛ از حرف تا عمل
یکی از مهمترین رسالت‌های روابط عمومی، ایجاد ارتباط، تعامل و هم‌آفرینی فکری و اطلاعاتی در حوزه‌های ماموریتی است.

روابط‌عمومی‌ها در نظام‌های مدیریتی به عنوان عناصر قوی در ارزیابی، تبیین و پیشبرد اهداف سازمان‌ها شناخته می‌شوند.

یکی از مهمترین رسالت‌های روابط عمومی، ایجاد ارتباط، تعامل و هم‌آفرینی فکری و اطلاعاتی در حوزه‌های ماموریتی است.

با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطاتی، شاهد نقش‌آفرینی مضاعف و تعمیق ارتباط روابط‌عمومی‌ها با عامه مردم هستیم؛ بر این اساس، هر نهاد و سازمان، از طریق روابط عمومی خود، طبق وظایف و رسالت‌های تعریف شده، به دنبال ارتباطی مؤثر و هدفمند با مخاطبان و گروه‌هایی دخیل در آن هستند.

روابط عمومی، یکی از پویاترین زیرمجموعه‌های اداری و سازمانی محسوب می‌شود که باید پیوسته درحال بروزرسانی و تطبیق خود با شرایط روز باشد؛ برهمین اساس بود که از حدود یکسال قبل سعی کردیم در مسیر تحقق و اجرایی کردن «روابط عمومی هوشمند» گام برداریم.

روابط عمومی هوشمند را یک هدف و مسیری که دارای نقطه پایان است، نمی‌بینم؛ روابط عمومی هوشمند، فرآیند و مسیری بی‌انتهاست که هرچه در این عرصه بیشتر جلو می‌رویم، بیشتر نسبت به آن احساس نیاز می‌کنیم.

روابط عمومی باید نسبت به تحلیل فرآیند‌های ارتباطی و ماموریتی درون و برون‌سازمانی خود، اشراف کامل داشته باشد و یکی از بهترین فرصت‌ها و زیرساخت‌ها برای گام برداشتن در این مسیر، تکیه به ظرفیت «روابط عمومی هوشمند» است.

استفاده صرف از تکنولوژی‌های روز، به معنای هوشمند شدن نیست؛ زمانی می‌توان مدعی اجرایی نمودن و پیاده‌سازی روابط عمومی هوشمند شد که روابط عمومی ما، روابط عمومی تعاملی، مشارکت‌محور، تحلیل‌گر، خلاق در حیطه کاری خود، انتقادپذیر، پاسخگو و ... باشد.

براساس همین رویکرد‌ها و نگاه‌ها و با شناسایی مسائل روز و نیاز‌های واقعی بدنه اجتماعی شهری، طی حدود ۱۵ ماه اخیر، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های اجرایی مختلفی را در برنامه کاری خود قرار دادیم.

روابط عمومی باید نهایت پتانسیل و ظرفیت خود را برای انتشار خبر امیدبخش بکار ببندد؛ برهمین اساس سعی کردیم اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری مشهد مقدس، اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری را با تکیه بر ظرفیت‌های موجود خود در سطح جامعه بسط و نشر دهیم؛ «خبر خوب»، «شورا توئیت»، «به استناد آمار» و «نیمه پُر لیوان» از جمله اقدامات نوآورانه و خلاقانه‌ای بود که به همت همکاران در روابط عمومی هوشمند شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این راستا تدارک دیده شد و اجرایی کردیم تا ضمن تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی، تقویت امید را در سطج جامعه داشته باشیم.

شورا‌های اسلامی شهر، به عنوان مدنی‌ترین نهاد رسمی در شهر‌ها شناخته می‌شوند و از جمله الزامات برای این نهاد مردمی، تقویت و تعمیق ارتباط با بدنه اجتماعی است که اعضای شورای شهر، منتخب آن‌ها هستند؛ شهروندان نیازمند ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با نمایندگان خود بوده و این مهم را از طرق مختلف پیگیری کرده‌ایم.

جلسات مختلف مردمی را تدارک دیده‌ایم که به صورت هفتگی در مساجد محوری محلات شهر مشهد با عنوان «پای حرف مردم» برگزار می‌شود.

با توجه به لزوم تکریم ارباب رجوع در نهادی برخاسته از مردم، یعنی شورای اسلامی شهر و تلاش در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات از سوی دفاتر اعضاء، کمیته‌های نظارتی و ...، برای نخستین بار نسبت به راه‌اندازی طرح «افکارسنجی» از مراجعان اقدام کردیم که آمار‌های به دست آمده، به منظور کیفیت‌بخشی و بهبود سطح پاسخگویی، تجزیه و تحلیل می‌شوند.

شهر به عنوان موجودی زنده شناخته می‌شود که هرروز با مسائل و مشکلات و اتفاقات مختلفی روبروست و از سوی دیگر، عموم مردم بیشترین ارتباط کاری و اصطکاک را با شهرداری، به عنوان نهادی خدمات‌رسان که بیش از ۳۰۰ خدمت مختلف را ارائه می‌کند، دارند؛ پس طبیعی است که در این بین، شهروندانی نیز نسبت به برخی اقدامات و عملکرد مدیریت شهری گلایه‌هایی داشته باشند و به شکل مسالمت‌آمیزی مراتب اعتراض خود را با تجمع و ... ابراز نمایند.

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در دوره ششم، پیوسته سعی داشته شورای شهر باشد و نه شورای شهرداری؛ حامی منافع مردم و شهر باشد و مجدانه پای احقاق حق آن‌ها بایستد. برهمین اساس، هر زمان که شاهد تجمع اعتراضی و گلایه شهروندان، از اقشار مختلف بودیم، زمینه حضور اعضای شورای شهر را در سریعترین زمان ممکن، در میان معترضان فراهم کردیم تا مستقیم پای حرف و درد دل آن‌ها بنشینند و در همان دیدار، پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

به منظور تعمیق ارتباط اعضای شورای شهر با بدنه اجتماعی، این ارتباط را در سطح نخبگانی و کارشناسی نیز با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی دنبال کردیم؛ نشست‌هایی که با حضور اقشار مختلف شهروندان برگزار شده است.

بسیار خرسندیم که براساس همین رویکرد، برای اولین بار صحن علنی ویژه خبرنگاران و همچنین دانش‌آموزان را با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به عنوان میهمان، برگزار کردیم؛ رویدادی که صرفا برونداد رسانه‌ای نداشت و در حد شعار و حرکتی نمایشی محدود نشد و خروجی و دستاورد‌های آن کاملا ملموس است.

از جمله آن‌ها می‌توان به رایگان شدن خدمات حمل‌ونقل عمومی ویژه خبرنگاران اشاره کرد و البته پیگیر مصوبات صحن دانش‌آموزی نیز هستیم. پیوند و ارتباط بین اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه، از طریق روابط عمومی موضوع بسیار مهمی است و لذا در کنار هماهنگی‌های روزمره برای مصاحبه خبرنگاران با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، تاکنون نشست‌های خبری مختلفی نیز برگزار کرده‌ایم؛ ضمن اینکه امکان پاسخگویی برخط به سوالات و مطالبات خبرنگاران و شهروندان نیز فراهم شده است.

همه این اقدامات را در دستورکار قرار دادیم تا بتوانیم بیش از پیش در راستای تحقق اهداف و سیاست‌هایی که در ابتدای گفتگو به آن اشاره شد، گام برداریم؛ رویه و رویکردی که همچنان با تحولات و روش‌های جدید و نوین، ادامه‌دار خواهد بود تا بتوانیم در مقام عمل، «روابط عمومی هوشمند شورای اسلامی شهر مشهد مقدس» باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->