سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
سرخط خبرها

صادرات دوباره کالا‌های بشر دوستانه از کره جنوبی به ایران

  • کد خبر: ۱۴۰۰۵
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
صادرات دوباره کالا‌های بشر دوستانه از کره جنوبی به ایران
وزارت خارجه کره جنوبی روز سه شنبه تصمیم گرفت که صادرات کالا‌های بشر دوستانه به ایران با استفاده از حساب‌های بانکی این کشور را به طور جدی برای آغاز آن پیگیری کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه خاطر نشان کرد وزارت خارجه نشستی با نهاد‌های ذی ربط در این کشور با نظرداشت تحولات اخیر در خاورمیانه پس از ترور سردار سلیمانی بدست آمریکا برگزار کرده است.

این گزارش به نقل از این وزارتخانه می‌افزاید یکی از تصمیمات این بوده است که پیگیری جدی برای از سرگیری صادرات کالا‌های بشردوستانه با ایران از طریق بانک‌های کره‌ای و با حساب‌های وون (ارز ملی کره جنوبی) صورت گرفته و این تجارت با تهران شروع شود.

همزمان اعلام شده است که کره جنوبی تلاش جدی می‌کند تا اجازه ندهد تنش‌ها میان آمریکا و ایران به تجارت این کشور با جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند و منافع شرکت‌های کره‌ای را تهدید کند.

ریاست این نشست را که مسئولانی از وزارت اقتصاد و صنایع کره جنوبی در آن شرکت داشتند بر عهده یون کانگ هیون معاون وزیر خارجه کره جنوبی بود.

گزارش از قول وزارت خارجه این کشور حاکی است که در کنار انجام تجارت محصولات و تولیدات بشردوستانه با ایران تلاش می‌شود تا شرکت‌های کره‌ای بتوانند مبالغ لازم در این تجارت را از طرف‌های ایرانی دریافت کنند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای پس از این نشست آورده است که تصمیم گرفته شده است از تجارت شرکت‌های کره‌ای با ایران برای انجام با ثبات آن به طور فعالانه حراست شود و فعالیت‌های تجاری آن‌ها تضمین شود.

بیانیه تصریح کرد که کره جنوبی قصد دارد همه رایزنی‌ها و برنامه‌های احتمالی را انجام داده و عملیاتی کند تا تجارت شرکت‌های کره‌ای و کره جنوبی مورد حمایت قرار گیرد.

این بیانیه تاکید کرد باید تدابیری اندیشیده شود تا تاثیرات منفی تنش‌های آمریکا و ایران بر تجارت کره جنوبی و شرکت‌های این کشور با ایران به حداقل برسد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->