نگاهی به پایان سریال «خون‌سرد»

  • کد خبر: ۱۴۰۳۰۹
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
نگاهی به پایان سریال «خون‌سرد»
روز گذشته توزیع سریال پلیسی و جنایی «خون‌سرد» در شبکه نمایش خانگی با بازی امیر آقایی و شهرام حقیقت‌دوست به پایان رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اواخر مرداد امسال، انتشار سریال جنایی «خون‌سرد» به کارگردانی امیرحسین ترابی در نمایش خانگی آغاز شد و دیروز پس از ۱۸ قسمت، این مجموعه به پایان راه رسید.

«خون‌سرد» قصه یک پزشک قانونی را روایت می‌کرد که گذشته پر رنج او، از این شخصیت یک قاتل بی‌رحم ساخته بود. اشتراکات «خون‌سرد» با سریال آمریکایی «دکستر» و اتفاقاتی که در ابتدای قصه رخ داد، باعث شد مخاطب از همان شروع قصه در جریان هویت واقعی «کسری» قرار بگیرد و در ادامه شاهد شیوه انجام قتل‌ها توسط او و جزئیات زندگی شخصی‌اش باشد. «خون‌سرد» مسیر روایت این قصه را چگونه طی کرد و با چه کیفیتی به پایان رسید؟

سریال «خون‌سرد» با گره‌های جذابی آغاز شد و به واسطه ابهام‌هایی که ایجاد کرد، موفق شد مخاطب را با قصه همراه کند. شیوه‌های خاص «کسری» در به دام انداختن مجرمان و قتل آن‌ها، تلاش «امیرعلی» به عنوان پلیس قصه برای شناسایی او و پرونده‌هایی که در سریال به آن‌ها پرداخته شد، کشش لازم برای دنبال کردن قصه را در تماشاگر ایجاد می‌کرد.

هر چند نبود پیچیدگی لازم در بعضی بخش‌های داستان، مطابق انتظارات مخاطب نبود، اما در مجموع «خون‌سرد» توانست با روایت قصه در فضایی دلهره‌آور و معمایی، مخاطب را تا انتها با خود همراه کند.

گروه بازیگران این مجموعه امیر آقایی، سارا رسول‌زاده و نیما شعبان‌نژاد بازی خوبی در سریال داشتند، اما ستاره اصلی «خون‌سرد» شهرام حقیقت‌دوست بود که با ایفای نقش پلیس باهوش و جدی قصه، حضور متفاوتی در سریال داشت و توجهات را به خود معطوف کرد. سارا بهرامی که پیش از این در سریال پلیسی «حرفه‌ای» حضور موفقی داشت، اما در «خون‌سرد» نتوانست دیوانگی و نترس بودن کاراکتر «رعنا» را به صورت باورپذیر و طبیعی به نمایش بگذارد.


با توجه به اتفاقاتی که در قسمت‌های پایانی «خون‌سرد» رخ داد، می‌توان گفت پایان‌بندی سریال منطقی بود. تقریبا از اواسط قصه دیدیم که شخصیت «کسری» مرتکب چند خطا شد و «امیرعلی» قدم به قدم به او نزدیک‌تر می‌شد، بنابراین سرنوشتش در پایان «خون‌سرد» برای مخاطب قابل قبول بود.

پیشتر امیرحسین ترابی گفته بود که پایان مورد علاقه خودش دچار ممیزی شده و تغییر کرده است. معلوم نیست این ممیزی مربوط به سرنوشت «کسری» بوده یا خیر، اما در هر صورت وقتی اتفاقات «خون‌سرد» را کنار هم می‌چینیم، پایان‌بندی فعلی سریال دور از ذهن نیست و از سوی مخاطب پذیرفته می‌شود. برخلاف «کسری»، ماجرای مربوط به دایی خانواده و افشای راز‌های او که در قسمت‌های قبلی زمینه‌اش چیده شده بود، غافلگیری خوبی برای پایان سریال محسوب می‌شد.

در قسمت آخر «خون‌سرد»، همه ماجرا‌های قصه به سرانجام رسیدند و ابهامات مخاطب نیز روشن شد. نمای پایانی قسمت ۱۸، می‌تواند شروع تازه‌ای برای این قصه باشد، اما به نظر می‌رسد شخصیت «رعنا» جایگزین چندان جذابی برای «کسری» نیست؛ چرا که جایگاه این کاراکتر، چهره‌ای که از خود به نمایش گذاشته، هوش و ویژگی‌های شخصیتی او با «کسری» قابل مقایسه نیست. همان طور که اشاره کردیم سارا بهرامی نیز در مقام بازیگر این نقش، کمکی به جذابیت شخصیت نکرد.

منبع: خبرفوری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->