دستگیری ۱۵۴ متخلف در حوزه جرائم مربوط به منابع طبیعی خراسان رضوی طی ۹ ماه نخست ۱۴۰۳ آغاز اصلاح قیمت دارو‌های زیان‌ده (۱۲ دی ۱۴۰۳) کوچه «نجف ۲۹»؛ بی پناه در برابر معضلات اعتیاد و ناامنی تماس‌های مزاحمی با اورژانس مشهد ۱۵ درصد افزایش یافت (۱۲ دی ۱۴۰۳) افزایش اضافه‌کار پرستاران از چه زمانی اجرا می‌شود؟ مقاوم‌سازی ۱۷۴هزار خانه روستایی در خراسان رضوی منتخبان رویداد نشان مشهد الرضا (ع) می‌توانند جانشین پروری کنند هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره افزایش بیماری‌های تنفسی | آنفلوانزا را دست‌کم‌ نگیرید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۲ دی ۱۴۰۳) | بهبود شاخص کیفیت هوا تا شنبه چرا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ناقص اجرا شده است؟ دستگیری چند متهم به سرقت و کلاهبرداری توسط پلیس مشهد | عاقبت پرسه‌زنی مجرمان در شهر کشف ۳۱ دستگاه ماینر غیرمجاز در یک باغ ویلا در مشهد (۱۲ دی ۱۴۰۳) چرا حقوق آذر ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی کم شد؟ | بازنشستگان دوباره فیش حقوقی را چک کنند فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان (۱۲ دی ۱۴۰۳) سونوگرافی در دوران بارداری هیچ ضرری برای مادر و جنین ندارد  همه چیز درباره «ورزش سوماتیک» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور: سالانه ۱۰ هزار پرونده قصور پزشکی بررسی می‌شود | فوت بیش از ۲۰ هزار نفر در تصادفات سال ۱۴۰۲ کشف بیش از ۱۳ هزار دُز قرص و آمپول غیرمجاز در داورزن (۱۲ دی ۱۴۰۳) مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی در جاده‌های خراسان رضوی (۱۲ دی ۱۴۰۳) هشدار مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره سامانه بارشی و کولاک برف در خراسان رضوی (۱۲ دی ۱۴۰۳) درمان رایگان مبتلایان به سرطان پستان در طرح غربالگری مناطق محروم بارش باران در سال جاری ۴۲ درصد کاهش یافته است توصیه‌های تغذیه‌ای برای مادران باردار چه عواملی بر ناباروری مردان تأثیرگذار است؟ مراکز مشاوره ازدواج و خانواده ساماندهی می‌شوند آیا مدارس مشهد فردا (چهارشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۳) تعطیل است؟ بارش برف و کولاک در جاده‌های خراسان رضوی(۱۱ دی ۱۴۰۳) کاهش چشمگیر سرقت‌ها در یک دهه گذشته درباره آنفلوانزای خوکی چه می‌دانیم؟ زلزله ۴.۵ ریشتری سیرچ کرمان خسارت نداشت (۱۱ دی ۱۴۰۳) تشکیل کمیته ویژه برای راستی‌آزمایی آمارهای اعلامی دستگاه‌های مسئول در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قاتل خاموش در شهر قدس تهران خانواده ۳ نفره را به کام مرگ کشاند
سرخط خبرها

رتبه‌بندی معلمان به خانه آخر رسید (۲۸ آذرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۰۷۴۴
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
رتبه‌بندی معلمان به خانه آخر رسید (۲۸ آذرماه ۱۴۰۱)
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان ارزیابی شدند و ضمن امکان تعیین رتبه آن‌ها نقاط ضعف و قوت هر معلم به او ارائه شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، محسن زارعی امروز در نشست «ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» اظهار کرد: استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف تعیین شده است همچنین در مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، شاخص‌ها تدوین و اعلام شده است که نبض آموزش و پرورش با رصد این شاخص‌ها باید مشکل گرفته تا اگر انحرافی اتفاق افتاده مشخص شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: در حوزه دانش‌آموزان، رصد و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی صرفاً در پایه دوازدهم به صورت دقیق و براساس امتحانات نهایی انجام می‌شود تا بدانیم وضعیت دانش‌آموزان به چه صورت است؛ بر این اساس همواره اعلام می‌کردیم معدل دانش‌آموزان ۱۲ است، فارغ از اینکه آینده دانش‌آموز در کنکور رقم می‌خورد.

زارعی بیان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصت مناسبی برای خروج آموزش و پرورش از این گرفتاری است، برای اطلاع از وضعیت دانش‌آموزان در سایر دوره‌های تحصیلی رصد دقیقی نداریم و آنچه به ما گزارش می‌شود براساس نتایج آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز است، آزمون پیشرفت تحصیلی می‌تواند به رصد دانش‌آموزان کمک کند.

وی با تأکید بر معرفی معلم تراز گفت: در این رابطه باید شاخص‌ها اعلام شود البته قانون رتبه بندی بهترین فرصت برای این موضوع و ارزش‌گذاری زحمات معلمان است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: در فرایند رتبه‌بندی ابتدا همکاران نسبت به شایستگی‌ها خود اظهاری و مدارک را بارگذاری کردند و پس از آن مدیران مدارس که بیشترین تعامل را با معلمان دارند نسبت به این خوداظهاری، گزارشی را به ارزیابان ارائه دادند.

وی گفت: ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان ارزیابی شده‌اند و می‌توانند براساس کارنامه تولید شده، تعیین رتبه شوند همچنین بازخورد شایستگی‌ها به صورت نقاط قوت، قابل قبول و نیازمند توسعه به هر معلم ارائه می‌شود تا ضعف‌ها و نقاط قوت کار خود را بداند.

قانون رتبه‌بندی معلمان چیست؟

طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تدوین آن مدت‌ها زمان برده بود آذر سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و توسط رئیس‌جمهوری وقت ابلاغ شد.

در مقدمه این سند آمده است: در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش‌های بنیادین آن‌ها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود. این سند مشتمل بر ۷ فصل و ۱۳۱ راهکار ذیل چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ تنظیم شده و در زمان تنظیم مدل سه گام برای اجرای آن تصور شد؛ گام نخست تدوین سند و نقشه راه، گام دوم زمینه‌سازی برای اجرای سند و گام سوم اجرای احکام سند است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->