۳ کشته و ۵ مصدوم در تصادف جاده‌ای خراسان جنوبی (۲۱ شهریور ۱۴۰۴) سقوط مرگبار از ارتفاعات کلات خراسان رضوی جان مرد میانسال را گرفت (۲۱ شهریور ۱۴۰۴) جزئیاتی تازه از عملیات اطفای حریق کارگاه مبل در مشهد و شهادت یکی از آتش‌نشان‌ها (۲۱ شهریور ۱۴۰۴) + فیلم و عکس اولین تصویر از آتش‌نشان رضا فخریان، شهیدِ عملیات اطفای حریق کارگاه مبل بزرگراه بابانظر مشهد + عکس شهادت آتش‌نشان‌‌ مشهدی در عملیات اطفای حریق کارگاه مبل‌سازی بزرگراه بابانظر مشهد (۲۱ شهریور ۱۴۰۴) + فیلم حریق گسترده کارگاه مبل‌سازی در بزرگراه بابانظر مشهد | ۵۰ آتش‌نشان در حال عملیات هستند + فیلم دمای هوای خراسان رضوی ۸ درجه کاهش می‌یابد (۲۱ شهریور ۱۴۰۴) سه گروگانگیر در مشهد به دام افتادند (۲۱ شهریور ۱۴۰۴) مکانیسم ماشه چه تأثیری بر بازار دارو دارد؟ | ذخایر استراتژیک دارو برای روز‌های سخت تحریمی قتل جوان ۲۲ ساله‌ در نزاع دسته جمعی در فریمان زلزله، بیرم از توابع شهرستان لارستان فارس را لرزاند (۲۰ شهریور ۱۴۰۴) جاده کندوان یک‌طرفه شد | ترافیک سنگین در خروجی جاده‌های شمال (۲۰ شهریور ۱۴۰۴) جذب ۲ هزار سرایدار برای مدارس جدید خراسان رضوی | افزایش ۳۰ درصد حقوق و مزایا برای «بابا‌های مدرسه» صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی رگبار باران در نیمه شمالی استان (۲۰ شهریور ۱۴۰۴) راهنمای هوشمند سفر به استانبول؛ اپلیکیشن‌های ضروری برای یک تجربه بی‌نقص اهدای ۱۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سراسر کشور توزیع ۵۷ هزار بسته تحصیلی در مشهد و خراسان رضوی به همت کمیته امداد و خیرین مؤثرترین روش‌ها برای مقابله با خواب‌آلودگی پاییزی ذخیره ۲۵۰ هزار نمونه خون بندناف در ایران متناسب‌سازی حقوق در پایه مستمری بازنشستگان نفت اعمال شد (۲۰ شهریور ۱۴۰۴) + زمان پرداخت علائم بالا بودن سطح کورتیزول در بدن چیست؟ هشدار به ۴۰ ساله‌ها، مراقب تحلیل عضلات خود باشید ضرورت درمان تنبلی چشم پیش از ۱۰ سالگی دلیل ضعیف شدن ماهیچه‌های قلب چیست؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۴) | مشهدی‌ها منتظر هوای خنک باشند پرداخت ۱۵ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت به بازنشستگان فرهنگی (۲۰ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی امروز (۲۰ شهریور ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در نوار شمالی عفو معیاری چیست و شامل چه کسانی می‌شود؟ غذا‌های فوق‌فراوری شده طول عمر را کاهش می‌دهند
سرخط خبرها

رتبه‌بندی معلمان به خانه آخر رسید (۲۸ آذرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۰۷۴۴
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
رتبه‌بندی معلمان به خانه آخر رسید (۲۸ آذرماه ۱۴۰۱)
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان ارزیابی شدند و ضمن امکان تعیین رتبه آن‌ها نقاط ضعف و قوت هر معلم به او ارائه شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، محسن زارعی امروز در نشست «ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» اظهار کرد: استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف تعیین شده است همچنین در مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، شاخص‌ها تدوین و اعلام شده است که نبض آموزش و پرورش با رصد این شاخص‌ها باید مشکل گرفته تا اگر انحرافی اتفاق افتاده مشخص شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: در حوزه دانش‌آموزان، رصد و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی صرفاً در پایه دوازدهم به صورت دقیق و براساس امتحانات نهایی انجام می‌شود تا بدانیم وضعیت دانش‌آموزان به چه صورت است؛ بر این اساس همواره اعلام می‌کردیم معدل دانش‌آموزان ۱۲ است، فارغ از اینکه آینده دانش‌آموز در کنکور رقم می‌خورد.

زارعی بیان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصت مناسبی برای خروج آموزش و پرورش از این گرفتاری است، برای اطلاع از وضعیت دانش‌آموزان در سایر دوره‌های تحصیلی رصد دقیقی نداریم و آنچه به ما گزارش می‌شود براساس نتایج آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز است، آزمون پیشرفت تحصیلی می‌تواند به رصد دانش‌آموزان کمک کند.

وی با تأکید بر معرفی معلم تراز گفت: در این رابطه باید شاخص‌ها اعلام شود البته قانون رتبه بندی بهترین فرصت برای این موضوع و ارزش‌گذاری زحمات معلمان است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: در فرایند رتبه‌بندی ابتدا همکاران نسبت به شایستگی‌ها خود اظهاری و مدارک را بارگذاری کردند و پس از آن مدیران مدارس که بیشترین تعامل را با معلمان دارند نسبت به این خوداظهاری، گزارشی را به ارزیابان ارائه دادند.

وی گفت: ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان ارزیابی شده‌اند و می‌توانند براساس کارنامه تولید شده، تعیین رتبه شوند همچنین بازخورد شایستگی‌ها به صورت نقاط قوت، قابل قبول و نیازمند توسعه به هر معلم ارائه می‌شود تا ضعف‌ها و نقاط قوت کار خود را بداند.

قانون رتبه‌بندی معلمان چیست؟

طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تدوین آن مدت‌ها زمان برده بود آذر سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و توسط رئیس‌جمهوری وقت ابلاغ شد.

در مقدمه این سند آمده است: در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش‌های بنیادین آن‌ها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود. این سند مشتمل بر ۷ فصل و ۱۳۱ راهکار ذیل چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ تنظیم شده و در زمان تنظیم مدل سه گام برای اجرای آن تصور شد؛ گام نخست تدوین سند و نقشه راه، گام دوم زمینه‌سازی برای اجرای سند و گام سوم اجرای احکام سند است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->