معاون وزیر علوم در مشهد: از جمله ویژگی‌های شاهنامه «اعتدال» شاهنامه است آشنایی با اختلالات غده تیروئید و راه های پیشگیری از آن | تیروئید، مغز دوم بدن قتل فجیع سه کودک توسط پدر در شهرستان میانه | قاتل خودکشی کرد (۴ خرداد ۱۴۰۴) آلودگی هوا استان یزد را فردا (دوشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل کرد سرقت اجباری تاوان تصادف با پورشه کرایه‌ای مرگ تلخ تاجر مقیم آلمان با اعتراف هولناک مادر: جسد را آتش زدیم ۵۰ بار قسم برای اثبات بی گناهی در پرونده قتل هشدار کمیسیون بهداشت مجلس به دولت درباره خطر فروپاشی نظام سلامت کشف ۱۸۰ میلیارد ریال دارو و ملزومات پزشکی در مشهد (۴ خرداد ۱۴۰۴) ویزیت ۳۶ هزار زائر ایرانی در مکه و مدینه توسط هلال احمر اسامی رایس‌کیک و گرانولا‌های غیرمجاز اعلام شد (۴ خرداد ۱۴۰۴) جلوگیری از ابتلای ۳۰ میلیون نفر به گواتر با اجرای برنامه ید رسانی در کشور تصویب شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی دستگیری مکانیک ماهر به اتهام دله دزدی در خیابان‌ها | مهندس اخراجی، سارق شد  روایتی از اهدای عضو و وداع خانواده‌ها با عزیزانشان | دگر عضو‌ها را  نماند قرار تشکیل تیم پژوهشی برای اصلاح ساختار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری | آیا دریافتی‌های بازنشستگان تغییر می‌کند؟ سه سال حسرت بازنشستگان برای یک سفر زیارتی به مشهد | وقتی «هتل‌های بی‌ستاره» هم سهم بازنشستگان نیست! آخرین تصمیمات سازمان بهزیستی برای افزایش مستمری معلولان (۴ خرداد ۱۴۰۴) فروش اینترنتی دارو خارج از «سامانه مرجع» تخلف است استفاده از دوربین‌های چهره‌نگار برای شناسایی سارقان تأثیرات منفی قابل‌توجه سیگار الکترونیک بر سلامت دهان و دندان آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان پنجاب بر اثر طوفان شدید پاکستان | تعداد مصدومان به ۹۲ نفر رسید (۴ خرداد ۱۴۰۴) ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی به مالکیت منابع طبیعی بازگشت مراسم تشییع پیکر ناصر قفلی، فردا (۵ خرداد ۱۴۰۴) برگزار می‌شود دریافت فیش حقوقی اردیبهشت‌ ۱۴۰۴ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی + لینک سایت کشف و معدوم‌سازی بیش از ۵۲ تن کالای قاچاق در مشهد پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تشدید نظارت کارشناسان بهداشت محیط بر عرضه مواد دخانی انتشار نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد بیماران آسمی تا چه زمانی باید دارو مصرف کنند؟
سرخط خبرها

رتبه‌بندی معلمان به خانه آخر رسید (۲۸ آذرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۰۷۴۴
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
رتبه‌بندی معلمان به خانه آخر رسید (۲۸ آذرماه ۱۴۰۱)
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان ارزیابی شدند و ضمن امکان تعیین رتبه آن‌ها نقاط ضعف و قوت هر معلم به او ارائه شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، محسن زارعی امروز در نشست «ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» اظهار کرد: استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف تعیین شده است همچنین در مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، شاخص‌ها تدوین و اعلام شده است که نبض آموزش و پرورش با رصد این شاخص‌ها باید مشکل گرفته تا اگر انحرافی اتفاق افتاده مشخص شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: در حوزه دانش‌آموزان، رصد و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی صرفاً در پایه دوازدهم به صورت دقیق و براساس امتحانات نهایی انجام می‌شود تا بدانیم وضعیت دانش‌آموزان به چه صورت است؛ بر این اساس همواره اعلام می‌کردیم معدل دانش‌آموزان ۱۲ است، فارغ از اینکه آینده دانش‌آموز در کنکور رقم می‌خورد.

زارعی بیان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصت مناسبی برای خروج آموزش و پرورش از این گرفتاری است، برای اطلاع از وضعیت دانش‌آموزان در سایر دوره‌های تحصیلی رصد دقیقی نداریم و آنچه به ما گزارش می‌شود براساس نتایج آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز است، آزمون پیشرفت تحصیلی می‌تواند به رصد دانش‌آموزان کمک کند.

وی با تأکید بر معرفی معلم تراز گفت: در این رابطه باید شاخص‌ها اعلام شود البته قانون رتبه بندی بهترین فرصت برای این موضوع و ارزش‌گذاری زحمات معلمان است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: در فرایند رتبه‌بندی ابتدا همکاران نسبت به شایستگی‌ها خود اظهاری و مدارک را بارگذاری کردند و پس از آن مدیران مدارس که بیشترین تعامل را با معلمان دارند نسبت به این خوداظهاری، گزارشی را به ارزیابان ارائه دادند.

وی گفت: ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان ارزیابی شده‌اند و می‌توانند براساس کارنامه تولید شده، تعیین رتبه شوند همچنین بازخورد شایستگی‌ها به صورت نقاط قوت، قابل قبول و نیازمند توسعه به هر معلم ارائه می‌شود تا ضعف‌ها و نقاط قوت کار خود را بداند.

قانون رتبه‌بندی معلمان چیست؟

طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تدوین آن مدت‌ها زمان برده بود آذر سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و توسط رئیس‌جمهوری وقت ابلاغ شد.

در مقدمه این سند آمده است: در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش‌های بنیادین آن‌ها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود. این سند مشتمل بر ۷ فصل و ۱۳۱ راهکار ذیل چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ تنظیم شده و در زمان تنظیم مدل سه گام برای اجرای آن تصور شد؛ گام نخست تدوین سند و نقشه راه، گام دوم زمینه‌سازی برای اجرای سند و گام سوم اجرای احکام سند است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->