تزریق بیش از ۴۴ میلیارد تومان به کمپ‌های مراکز مبارزه با مواد مخدر در خراسان رضوی رئیس پلیس فتای خراسان رضوی: ۷۰ درصد جرائم سایبری این استان مرتبط با جرائم حوزه مالی و کلاهبرداری‌ است + فیلم استانداردسازی خدمات ایمنی و امدادونجات در سراسر خراسان رضوی ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع همچنان ادامه دارد | کاهش تراکم کلاس‌های درس در سال ۱۴۰۴ کمیته راهبردی آتش‌نشانی برای نخستین‌بار در کشور، در خراسان رضوی تشکیل می‌شود استاندار خراسان رضوی: پیشگیری و آموزش، کلید کاهش حوادث شهری است | ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در آتش‌نشانی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴) | تداوم روند کاهش دما تا روز دوشنبه وزیر آموزش و پرورش: پوشش آموزشی نوآموزان با همکاری مجلس بیشتر می‌شود اهدای اعضای کودک ۹ ساله مرگ مغزی مشهدی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید (۱۲ مهر ۱۴۰۴) درباره عملکرد مراکز خیریه مشهد | بیراهه خیریه ها افزایش آمار اهدای عضو در بیمارستان ولایت مشهد هشدار افزایش تست‌های مثبت کرونا در خراسان رضوی | پاییز و جولان بیماری‌های تنفسی دستگیری زنی که به دستور شوهر زندانی‌اش دزدی می‌کرد طرح همیاران طبیعت خراسان رضوی در سراسر کشور اجرا می‌شود + جزئیات و اهداف طرح انفجار مهیب یک پمپ بنزین در اربیل عراق (۱۲ مهر ۱۴۰۴) + فیلم طراح و سرکرده عملیات ترور شهید محمد شیخ‌الاسلام اعدام شد (۱۲ مهر ۱۴۰۴) اجرای حکم اعدام اعضای شبکه تروریستی تجزیه‌طلب در خوزستان (۱۲ مهر ۱۴۰۴) آیا مصرف عسل در دوران بارداری برای جنین خطر دارد؟ معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی: نباید مجبور به خرید بیمه تکمیلی برای بازنشستگان باشیم جشن غنچه‌ها برگزار شد (۱۲ مهر ۱۴۰۴) | تحصیل بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز در پیش‌دبستانی‌های کشور اطلاعیه جذب دانشجو در ارتش + جزئیات سنجش سلامت دانش‌آموزان تا دی‌ماه ۱۴۰۴ تمدید شد + جزئیات سخنگوی آموزش و پرورش: وضعیت جذب مربیان پیش دبستانی و نیروهای نهضتی هنوز مشخص نیست اجرای مکمل‌یاری با «روی» در مدارس ۲ استان محروم قند و شیرینی‌جات باعث وزن‌گیری سالم جنین نمی‌شوند اسامی محصولات بهداشتی غیرمجاز منتشر شد (۱۲ مهر ۱۴۰۴) تلاش آتش‌نشانان برای اطفای آتش در ارتفاعات کوه بمو شیراز ادامه دارد (۱۱ مهر ۱۴۰۴) زلزله‌ای نسبتا شدید جبالبارز کرمان را لرزاند (۱۱ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

رتبه‌بندی معلمان به خانه آخر رسید (۲۸ آذرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۰۷۴۴
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
رتبه‌بندی معلمان به خانه آخر رسید (۲۸ آذرماه ۱۴۰۱)
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان ارزیابی شدند و ضمن امکان تعیین رتبه آن‌ها نقاط ضعف و قوت هر معلم به او ارائه شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، محسن زارعی امروز در نشست «ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» اظهار کرد: استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف تعیین شده است همچنین در مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، شاخص‌ها تدوین و اعلام شده است که نبض آموزش و پرورش با رصد این شاخص‌ها باید مشکل گرفته تا اگر انحرافی اتفاق افتاده مشخص شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: در حوزه دانش‌آموزان، رصد و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی صرفاً در پایه دوازدهم به صورت دقیق و براساس امتحانات نهایی انجام می‌شود تا بدانیم وضعیت دانش‌آموزان به چه صورت است؛ بر این اساس همواره اعلام می‌کردیم معدل دانش‌آموزان ۱۲ است، فارغ از اینکه آینده دانش‌آموز در کنکور رقم می‌خورد.

زارعی بیان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصت مناسبی برای خروج آموزش و پرورش از این گرفتاری است، برای اطلاع از وضعیت دانش‌آموزان در سایر دوره‌های تحصیلی رصد دقیقی نداریم و آنچه به ما گزارش می‌شود براساس نتایج آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز است، آزمون پیشرفت تحصیلی می‌تواند به رصد دانش‌آموزان کمک کند.

وی با تأکید بر معرفی معلم تراز گفت: در این رابطه باید شاخص‌ها اعلام شود البته قانون رتبه بندی بهترین فرصت برای این موضوع و ارزش‌گذاری زحمات معلمان است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: در فرایند رتبه‌بندی ابتدا همکاران نسبت به شایستگی‌ها خود اظهاری و مدارک را بارگذاری کردند و پس از آن مدیران مدارس که بیشترین تعامل را با معلمان دارند نسبت به این خوداظهاری، گزارشی را به ارزیابان ارائه دادند.

وی گفت: ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان ارزیابی شده‌اند و می‌توانند براساس کارنامه تولید شده، تعیین رتبه شوند همچنین بازخورد شایستگی‌ها به صورت نقاط قوت، قابل قبول و نیازمند توسعه به هر معلم ارائه می‌شود تا ضعف‌ها و نقاط قوت کار خود را بداند.

قانون رتبه‌بندی معلمان چیست؟

طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تدوین آن مدت‌ها زمان برده بود آذر سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و توسط رئیس‌جمهوری وقت ابلاغ شد.

در مقدمه این سند آمده است: در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش‌های بنیادین آن‌ها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود. این سند مشتمل بر ۷ فصل و ۱۳۱ راهکار ذیل چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ تنظیم شده و در زمان تنظیم مدل سه گام برای اجرای آن تصور شد؛ گام نخست تدوین سند و نقشه راه، گام دوم زمینه‌سازی برای اجرای سند و گام سوم اجرای احکام سند است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->