آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی
سرخط خبرها

مارادونا: اسکالونی مربی موتورسواری است و هیچ وقت هیچ جامی نمی‌برد!

  • کد خبر: ۱۴۰۹۳۴
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
مارادونا: اسکالونی مربی موتورسواری است و هیچ وقت هیچ جامی نمی‌برد!
دیه‌گو مارادونا، اسطوره فقید آرژانتین، چندان موافق حضور لیونل اسکالونی روی نیمکت این تیم نبود.

به گزارش شهرآرانیوز، تیم ملی آرژانتین با هدایت لیونل اسکالونی موفق شد برای اولین بار پس از سال ۱۹۸۶ فاتح جام جهانی شود.
آخرین قهرمانی این تیم با درخشش مارادونا به دست آمده بود که به نظر نمی‌رسید نظر مساعدی درباره سرمربی فعلی این تیم داشته باشد و پیش از آن که در سال ۲۰۲۰ از دنیا برود این موضوع را به صورت علنی نیز مطرح کرده بود.
پس از حذف تیم ملی آرژانتین در مرحله یک هشتم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با شکست برابر فرانسه بود که اسکالونی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. او فقط هفت بازی ملی در کارنامه داشت و مربی کاملا بی‌تجربه‌ای به حساب می‌آمد، چون فقط مدتی هدایت تیم زیر ۲۰ ساله‌های آرژانتین را برعهده داشت.
افراد زیادی در این کشور که دیوانه فوتبال است به این مربی جوان اعتماد نداشتند، اما کلودیو تاپیا، رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین، تصمیم گرفت پس از شش بازی حضور به عنوان مربی موقت به او فرصت دهد.
مارادونا در آن زمان در این باره گفته بود: «شما نمی‌توانید اسکالونی را مقصر بدانید. او هم آنجا قرار داده شده است. مشکل این است که او می‌گوید می‌خواهد به جام جهانی برود. نه، نه، اسکالونی! نه. تو می‌توانی به جام جهانی موتور کراس بروی، اما جام جهانی فوتبال نه. حرف من را می‌فهمی؟ این که ما به کسی تکیه کنیم که فکر نمی‌کنم بتواند هیچ جامی را در دست بگیرد واقعا باعث عصبانیت من می‌شود.»
این اسطوره فوتبال آرژانتین ترجیح می‌داد بار دیگر از تاتا مارتینو در راس کادر فنی این تیم استفاده شود، مربی‌ای که پیش از این در فینال کوپا آمه‌ریکای ۲۰۱۵ شکست خورده بود. او در این باره اظهار داشت: «ما به مکزیکی‌ها اجازه دادیم که تاتا مارتینوی ما را بگیرند. این در حالی است که اسکالونی واقعا توانایی اداره این تیم را ندارد.»
مارتینو در جام جهانی با نتیجه ۰-۲ برابر آرژانتین شکست خورد و در نهایت نتوانست با مکزیک از مرحله گروهی عبور کند. او بلافاصله پس از این اتفاق از سمتش استعفا داد.
از سوی دیگر، اسکالونی توانست با کسب سومین قهرمانی آلبی سلسته در جام جهانی جواب قاطعی به منتقدانش بدهد. آرژانتین در طول مدت چهار سال تحت هدایت این مربی تنها برابر چهار کشور شکست خورده است: عربستان سعودی، برزیل، ونزوئلا و کلمبیا.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->