یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر
سرخط خبرها

سودای سرعت موتورسواران در هوای سرد

  • کد خبر: ۱۴۲۶۲۴
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
سودای سرعت موتورسواران در هوای سرد
درباره پیست موتورسواری مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) مشهد که پذیرای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی است.

شهرآرانیوز؛  نور آفتاب در آسمان مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) کم‌رمق‌تر از شهر است! جایی که به‌واسطه بازبودن محوطه، سوز سرما بیشتر دست و صورت‌ها را آزار می‌دهد. اینجا پیست موتورسواری مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) مشهد است که در صبح آدینه مملو از حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی است؛ چه آن‌ها که با موتور‌های پرسروصدایشان در محوطه فنی گاز می‌دهند و چه آن‌ها که در جایگاه تماشاگران و از پشت فنس‌ها تماشاگر نمایش پرهیجان و گرم در هوای سرد هستند.

موتورسواران یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و وارد پارکینگ پیست می‌شوند تا با فرمان پرچم وارد پیست شوند و کارشان را آغاز کنند. اینجا صحبت از رقابت و مسابقه نیست، اما موتورسواران برای تمرینات هفتگی‌شان در پیست حاضر شده‌اند؛ از آن‌ها که باتجربه‌تر هستند و پیست خانه دوم آن‌هاست تا کم‌تجربه‌تر‌ها که حتی یکی‌شان با موتور ۱۲۵ (!) به پیست پا گذاشته بود.

معطلی برای امنیت!

حسین برومند، مسئول جوان پیست است که خودش سابقه قهرمانی دارد و همه او را می‌شناسند. برومند با تلفن همراه صحبت می‌کند و می‌گوید تا آمبولانس نیاید، اجازه ورود موتورسواران را به پیست و آغاز تمرین نمی‌دهد. هنوز خاطره تلخ فوت نوجوان مشهدی در پیست، به‌دلیل خروج موتور از پیست و برخورد با یکی از حاضران در کنار پیست از اذهان پاک نشده است. با وجود این، بعد از آن حادثه، مسائل ایمنی سفت‌وسخت گرفته می‌شود. ورزشکاران در پارکینگ پیست موتورهایشان را پارک کرده‌اند و منتظر اجازه ورود هستند.

یک جین ستاره در خط مارشال

با آمدن آمبولانس، ورزشکاران وارد پیست می‌شوند و خط‌نگه‌دار پرچم می‌زند تا دور مارشال آغاز شود. موتورسواران در این دور باید مسیر پیست را با سرعت کم و به‌صورت گروهی طی کنند؛ اتفاقی که با آغاز آن شور و هیجان به میان تماشاگران پشت فنس می‌آید. بعد از یک دور، تمرین جدی‌تر می‌شود و هر موتورسوار حسابش را با گازدادن از بقیه سوا می‌کند. نمایش جدی که با صدای موتور‌ها به اوج خود می‌رسد. گویی یک رقابت جدی برقرار است. در میان کراس‌سواران، یک نفر هم با موتور معمولی ۱۲۵ گاز می‌دهد. مسئله‌ای که توجه همه را به خود جلب می‌کند!

از هیجان حضور تا مشکلات موجود

موتورسواران با هیجان خاصی در پیست حاضرند، اما باتجربه‌ترهایشان در کنار این عشق، به چالش‌ها و کمبود‌ها هم نگاهی ویژه می‌کنند. سیدسعید برومند که ۲۲ سال است در این رشته فعالیت می‌کند و قهرمان موتور ریس ایران است، می‌گوید: «همان‌طور که می‌بینید، علاقه‌مندان زیادی برای تماشای این تمرین به اینجا آمده‌اند و این نشان می‌دهد رشته موتورسواری چقدر برای مردم جذاب است.»

وی اضافه می‌کند: «با وجود این، مشکلاتی وجود دارد که انتظار می‌رود مسئولان به آن توجهی ویژه داشته باشند.» مشکلاتی که یاسر حیدری، دیگر موتورسوار حاضر در تمرین، به آن جزئی‌تر اشاره می‌کند و می‌گوید: «این پیست مشکلاتی از حیث استاندارد دارد و آسفالتش مشکل دارد. به‌نظرم پیست مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) به توجه و حمایت مسئولان نیاز دارد و نباید در پس این شور و هیجان از آن غافل شد.»

استعداد‌هایی برای همه فصول

حیدری که قهرمان موتورسواری در کلاس ۱۰۰۰ کشور است، یادآور می‌شود: «استان خراسان‌رضوی در رشته موتورسواری استعداد‌های زیادی دارد؛ استعداد‌هایی که باید روی امر پرورش آن‌ها کار شود و نباید از آن‌ها چشم‌پوشی کنیم.» مهدی نعیمی، دیگر ورزشکار باتجربه این رشته که در کلاس ۶۰۰ سی‌سی برای خراسان‌رضوی افتخارآفرینی کرده است، می‌گوید: «مشهد همیشه در این رشته حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است و ورزشکارانمان عمدتا جزو چند ورزشکار برتر کلاس‌های مختلف هستند.»

سیدحسین برومند که خودش هم ورزشکار است و هم مسئول پیست، دراین‌باره می‌گوید: «حضور گرم موتورسواران در پیست، هر هفته حال‌وهوای خاصی دارد و همین موجب شده است این رشته ورزشی در مشهد خوش بدرخشد و این شهر همواره در کشور قهرمانان خوبی داشته باشد.»

هزینه‌های فراوان، امکانات کم

یکی از موتورسواران در حاشیه تمرین می‌گوید: «رشته ما رشته‌ای پرهزینه است. ما دست‌کم ماهانه باید یک جفت چرخ‌هایمان را عوض کنیم. هزینه هر جفت چرخ موتور‌های ما ۳۰ میلیون است و گرانی دلار هم بر آن تأثیر خواهد گذاشت.» او که نخواست از او نامی برده شود، می‌افزاید: «شما حساب کنید ماهانه ۳۰ میلیون فقط باید هزینه چرخ‌های موتور کنیم! از طرفی، برخی ممنوعیت‌های حمل‌ونقل هم برای ما دردسرساز است.

ما فقط روز‌های جمعه می‌توانیم موتورهایمان را بیرون بیاوریم و در سایر روز‌های هفته اگر موتور را بیرون بیاوریم، پلیس راهنمایی‌ورانندگی جلو ما را می‌گیرد. تازه پیش‌تر قانون بود که باید موتورهایمان را با یدک‌کش و از در خانه تا پیست بیاوریم، اما حالا با مساعدت و هماهنگی هیئت با راهنمایی‌ورانندگی دست‌کم روز‌های جمعه می‌توانیم از خانه تا پیست با موتور بیاییم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->