اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس
سرخط خبرها

١١٧ مرکز غیر مجاز زیبایی در مشهد پلمب شد

  • کد خبر: ۱۴۱۱۳۰
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
١١٧ مرکز غیر مجاز زیبایی در مشهد پلمب شد
مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال در مشهد ۵٠٠ مورد گزارش از مراکز زیبایی داشتیم که از این تعداد ٣٢٨مورد بازدید شد که ١١٧ مورد پلمب شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کاظم غفاریان در نشست خبری مداخله‌گران سلامت، اظهار کرد:طبق بررسی‌های که انجام دادیم مداخله‌گران سلامت در ماه ٣٠٠ تا ۴٠٠ میلیون تومان در ماه دارند درآمد دارند. اما متاسفانه جریمه‌هایی که از آن‌ها گرفته می‌شود بسیار پایین دارند.
متاسفانه تقاضای مردم برای انجام عمل زیبایی سبب شده است که تعداد این مراکز روز به روز بیشتر شود. همچنین فضای مجازی محیطی برای این مراکز ایجاد کرده که به راحتی می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهند و به صورت غیر‌واقعی خود را به مردم نشان دهند.

وی افزود: این مراکز به چند دسته تقسیم می‌شوند که دسته اول شامل مراکزی است که متعلق به اصناف و مشاغل دیگر می‌شوند، اما وارد حوزه زیبایی می‌شوند مانند برخی از آرایشگران که وارد حوزه تزریق ژل و بوتاکس یا حتی کاشت مو شدند. دسته دوم مراکزی هستند که مجوز صنفی ندارد و فقط مکانی را اجاره و دستگاه‌های خریداری می‌کنند و فعالیت خود را آغازمی‌کنند و مردم هم به دلیل نداشتن آگاهی از اینکه این مراکز چه مجوز‌هایی باید داشته باشند به این مراکز مراجعه می‌کنند. 

وی ادامه داد: دسته سوم شامل مراکزی می‌شود که مجوز‌ها را بین خود رد و بدل می‌کنند یا به افراد آموزش می‌دهند یک گواهی یا مجوزی هم با آن‌ها می‌دهند و آن‌ها نیز مشغول به کار می‌شوند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرایط ورود به این مراکز این است که ابتدا باید درب رفت و آمد برای عموم مردم باز باشد، تابلوی مشخص اسم و مشخصات دکتر بر روی درب بیرونی نصب و مجوز‌های قانونی در مطب نصب شده باشد. برخی مراکز همه این موارد را دارند، اما گاهی دیده شده است که پزشکی که مجوز آن بر روی دیوار نصب است با پزشک داخل مطب متفاوت است و این امر غیر قانونی است.

غفاریان ادامه داد: به دلیل افزایش این مراکز کارگروهی در نظام بپزشکی تشکیل شد و این کارگروه هر دو هفته یکبار گزارشاتی که به ما ارسال می‌شد بررسی و جهت صحت سنجی نیرو‌های لازم اعزام و در صورت مشاهده تخلف مرکز پلمپ می‌شد.

وی تاکید کرد: از ابتدای امسال در مشهد ۵٠٠ مورد در خصوص این مراکز گزارش داشتیم که از این تعداد ٣٢٨ مورد بازدید شد که ١١٧ مورد پلمپ شد. در شهرستان‌ها نیز مراکز غیر مجاز شناسایی شد که تعداد آن‌ها بسیار کم بوده است. این مراکز غیر مجاز به سیستم قضایی معرفی می‌شوند و قوه قضائیه به پرونده آن‌ها رسیدگی می‌کند از قوه قضائیه خواستاریم در قوانین بازدارنده تغییراتی ایجاد کنند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی مشهد تصریح کرد: عوارض شایع این مراکز غیرقانونی ایجاد عفونت‌ها است. همچنین انتقال عفونت ویروسی هپاتیت، ایدز و ... است، زیرا این مراکز ممکن است موارد بهداشتی را رعایت نکنند. همچنین در تزریق صورت ممکن است تقارن صورت از بین برود و مشکلات جدی در فرد ایجاد می‌شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->