مجازات حبس از ۲ تا ۵۸ سال برای شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها از درد دل برای کارفرما تا خیانت و جنایت! (۱۸ اردیبهشت) هشدار هواشناسی و راهداری درباره باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت) ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک چطور با قلدری سایبری یا زورگویی مجازی برخورد کنیم؟ بارش باران  و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی | کاهش دید افقی رانندگان در جاده سبزوار و بردسکن (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز توسط پلیس مشهد راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید
سرخط خبرها

آمادگی اورژانس مشهد در روز‌های آلوده

  • کد خبر: ۱۴۰۹۲۰
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
آمادگی اورژانس مشهد در روز‌های آلوده
مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد از آمادگی اورژانس در روز‌های آلوده هوای شهر برای خدمت‌رسانی به مردم خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد علیشاهی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: میزان تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روز‌های گذشته تفاوتی نداشته است. همچنین در زمان تماس با اورژانس در اعلام بیماری دلیل تنگی نفس یا بیماری قلبی بیان نمی‌شود.

وی گفت: وضعیت آلودگی هوای مشهد هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که اورژانس‌های ما در شهر مستقر شوند، اما اکنون آمادگی کامل خدمت‌رسانی به مردم را داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهم‌ترین عامل آلودگی هوا در کلان‌شهرهای کشور ذرات PM۲.۵ است و در زمان افزایش این آلودگی، شاهد افزایش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها هستیم که عامل مهم تنگی نفس و بیماری‌های قلبی و سکته مغزی محسوب می‌شود.

گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان نباید تا حد امکان در شهر تردد کنند و ورزشکاران از ورزش در فضای باز باید بپرهیزند. همچنین افرادی که باید در محل کار حاضر شوند، کمتر در فضای باز حضور داشته باشند، زیرا در این شرایط، امکان افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و همچنین افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با هشدار به عبور غلظت بعضی آلاینده‌های هوا از استانداردهای ملی، تأکید کرد با احتساب تأثیر پدیده ریزگردها، بیش از نیمی از جمعیت کل کشور در معرض آلودگی قرار دارند.

در این گزارش، تصریح شده است که این مشکل نه‌تنها سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد، بلکه هزینه‌های زیادی را مستقیم و غیرمستقیم بر حوزه سلامت به‌علت افزایش نیاز به خدمات مراقبتی و بهداشتی و فوریت‌های پزشکی که برای جمعیت تحت‌تأثیر انجام می‌شود و همچنین سایر حوزه‌های اقتصادی تحمیل می‌کند. همچنین بار مالی زیادی به‌علت مرگ‌ومیرهای زودرس بر نظام بهداشت و درمان تحمیل می‌شود، به‌طوری‌که در صورت رخداد مرگ‌های زودرس، سال‌های زیادی از عمر افراد و نیروی کار یک کشور از دست می‌رود.

بر اساس گزارش این مرکز، آمار مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا در کشور تقریبا با آمار تلفات جاده‌ای برابری می‌کند. خسارت آلودگی هوا بر سلامتی شهروندان تهران حدود ۲/۳میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که این میزان برای کل کشور به هفت میلیارد دلار می‌رسد.

در این گزارش، راهکارهای موقتی به‌عنوان جایگزین راهکارهای اصلی معرفی شده است که در عین تأثیر برابر در کاهش آلودگی هوا از هزینه اجرای بسیار کمتری برخوردارند. در این راستا، ۱۵ راهکار برای منابع مختلف آلاینده هوا به نمایندگان ملت پیشنهاد شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->