تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: هدف گذاری برای ۵۰ میلیون زائر از طریق حمل و نقل هوایی

  • کد خبر: ۱۴۱۲۹۰
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
استاندار خراسان رضوی: هدف گذاری برای ۵۰ میلیون زائر از طریق حمل و نقل هوایی
استاندار خراسان رضوی گفت: نگاه ما این است که از طریق حمل و نقل هوایی باید حضور ۵۰ میلیون زائر را در مشهد هدف گذاری کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز،  در همایش «هم محله‌ای های امام رضا (ع) که ظهر امروز در سالن صبای صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی ضمن تقدیر از افرادی که در دهه آخر صفر تلاش کردند میزبان شایسته‌ای برای زائران حضرت رضا (ع) باشند، اظهار کرد: نگاه اساسی و رویکرد اصلی ما در استان و در همه عرصه‌ها این است که وجود امام رضا (ع) به عنوان یک مزیت استثنائی و ویژه در مشهد مورد تاکید جدی قرار بگیرد و در عرصه‌های مختلف هم از این مزیت ویژه استفاده شود. اما متاسفانه در عرصه عمل، از برخی از این عرصه ها غفلت شده است.

وی افزود: حضور زائر از نگاه کمی هم یک محور اساسی است که باید مورد توجه باشد و می بایست زمینه ها و فرصت های بیشتری فراهم شود که زائران بیشتری به روش های آسان تر، ارزان‌تر و ایمن‌تر بتوانند به پابوسی امام (ع) مشرف شوند.

نظری خاطرنشان کرد: مثلا نگاه ما این است که از طریق حمل و نقل هوایی باید حضور ۵۰ میلیون زائر را در مشهد هدف گذاری کنیم و یا این که شرایطی فراهم آوریم که مردم به صورت ارزان تر، سریع تر و راحت تر از طریق حمل و نقل ریلی به مشهد سفر کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت های فراهم آوردن شرایط لازم برای زیارت افزود: یکی از رویکردهای اساسی ما در استان، ایجاد ظرفیت های متعدد برای حضور مردم در استان و زیارت حرم مطهر رضوی است که زمینه های مختلف اعم از حمل و نقل، بازار، اقامتگاه، ترافیک و ... را شامل می شود و برای آن باید تدابیر متناسب اتخاذ شود. مردم در امر زیارت نباید احساس مشکل و مسئله داشته باشند. اما از سوی دیگر ما نمی توانیم متوقف شویم که همه این شرایط به صورت ایده آل برای مردم به وجود بیاید.

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: دهه آخر صفر امسال را به عنوان یک نقطه شروع و پس از مدتی توقف حرکت و فعالیت در مسئله زیارت به دلیل وجود شرایط خاص کرونایی در نظر گرفتیم تا این آمادگی در بخش های مختلف و مخصوصا حضور مردمی به وجود بیاید. چون حتما بسیاری از مشکلات را می‌شود با حضور مردم حل کرد تا بتوانیم به ظرفیت های اساسی برسیم.

وی با تاکید بر این که اصل اتصال مردم در ارتباط با خدمت به زائر، توفیق است، خاطرنشان کرد: در مورد مسئله اسکان زائر به عنوان یک مسئله مهم برای حضور زائر، استفاده از ظرفیت های مردمی بسیار حائز اهمیت است که این مسئله در مشهد اتفاق افتاده است. خاستگاه این اقدام و تفکر هم مساجد بوده است. کاری که از جهات مختلف بسیار ارزشمند بوده است.

نظری در پایان گفت: امیدواریم با توجه به تجارب گذشته، اشکالات موجود در زمینه خدمت به زائر برطرف شود. ضمن این که با توجه به ایام پیش رو، به صورت جدی نیازمند همراهی مردم برای خدمت رسانی به زائران هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->