پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

لزوم توجه به تولید با کیفیت، درکنارحمایت از تولید داخلی

  • کد خبر: ۱۴۴۴۵۲
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
لزوم توجه به تولید با کیفیت، درکنارحمایت از تولید داخلی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: علت اصلی ورود سازمان صمت به حوزه مبارزه با کالای قاچاق حمایت از تولیدکنندگان داخل است.

 به گزارش شهرآرانیوز، امیر رضا رجبی ، رئیس سازمان صمت استان، در حاشیه همایش منطقه‌ای مبارزه با کالای قاچاق در گفت وگو با شهرآرانیوز درباره مبارزه با قاچاق کالا و تمهیدات در نظر گرفته شده در این سازمان گفت: مهمترین برنامه‌ای که وزرات خانه در ورود به موضوع مبارزه با قاچاق کالا دارد حمایت از تولید داخل است. ما تولید کنندگان خوبی در حوزه‌های مختلف داریم که سرمایه گذاری در بخش تولید می‌کنند وتجهیزات بروز استفاده می‌کنند که معادل آن افراد سودجویی وجود دارند که با قاچاق کالا این فرایند را به هم می‌زنند و میان برمی زنند و کالا را قاچاق می‌کنند.

به گفته وی، علت اصلی ورود سازمان صمت به حوزه مبارزه با کالای قاچاق حمایت از تولیدکننگان داخل است بر همین اساس با هماهنگی خود تولیدکنندگان فرایندی تنظیم شده است و گروه‌های کالایی تعریف شده است و بر اساس آن کد شناسه و کد رهگیری می‌گیرند و هر تولید کننده برای اینکه درچرخه عرضه شفاف، در بازار رسمی عرضه کالا داشته باشد. مکلف است این کد شناسه و رهگیری را داشته باشد.

رجبی اضافه کرد: کالا در عرضه چرخه تولید و عمده فروشی و عرضه و خرده فروشی در سامانه جامعه تجارت قابل رهگیر ی است و بخشی از آنکه در انبار است در چارچوب سامانه انبار‌ها کنترل می‌شود.
وی افزود: هر کالایی که به جز این چرخه وارد بازارعرضه شود کالای قاچاق است که بر اساس سامانه‌ای که موجود است قابل ردیابی است.

رجبی در پاسخ به این سوال که ورود برای کالا‌ی با کیفیت به کشور چگونه باز شود که تولید کننده ترغیب به کالای داخلی با کیفیت شود گفت: وظیفه ما تامین مایحتاج کالا‌های غیراساسی است. در سایر کالا‌ها بحث تامین و نظارت را داریم. ما برای برخی کالا‌ها اجازه واردات رسمی داریم و منعی وجود ندارد و کد رهگیری چه برای تولید کننده و چه وارد کننده رسمی هر دو داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خرسان رضوی یادآورشد: سیاست‌های کلان است که تعیین می‌کند بسته به شرایط کدام گروه کالایی وارد شود و اینکه نیاز داخل تامین شود در هیات دولت تصویب می‌شود. ما به عنوان مجری آنچه که قرار است وارد کشورشود کد رهگیری و شناسه به آن‌ها داده می‌شود. در کل دنیا بحث جلوگیری از واردات برای تقویت کالای داخلی مطرح است و تنها این موضع در ایران نیست همه کشور‌ها در بحث حمایت تولید داخل با کسی تعارف ندارند.

وی تا کید کرد: بحث کیفیت هم قطعا مهم است، اما تعادل بین این‌ها باید همیشه برقرار باشد. برای مثال در بحث لوازم خانگی واقعا کیفیت‌های محصولات داخلی مطلوب است و قابل رقابت است. ممکن است سلیقه‌ها فرق کند، اما به صورت عام کیفیت لوازم خانگی داخلی در حد مطلوب است. در بحث خودرو هم سیاست‌های کلانی که در کشور گرفته شده، مطرح است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->