جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها
پیشروی ناکام دلار

حال‌ و هوای خرید و فروش ارز در کوچه ثبت مشهد

  • کد خبر: ۱۴۱۳۳
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
حال‌ و هوای خرید و فروش ارز در کوچه ثبت مشهد
بازدید سرزده روز گذشته عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، از بازار ارز معادلات دلال‌های بازار ارز را به هم ریخت.
امیررضا وثوقی - درحالی که بعد از حمله انتقام جویانه ایران به پایگاه نظامی آمریکا، دلال‌ها در بازار ارز خود را برای ماهی گیری از وضعیت سیاسی به وجود آمده، آماده کرده بودند، بازدید سرزده روز گذشته عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، از بازار ارز معادلات آن‌ها را به هم ریخت. براین اساس در حالی که در شروع معاملات، قیمت دلار در بازار‌های غیررسمی با افزایش ۴۰۰ تومانی نسبت به روز سه شنبه به ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده بود، بازدید همتی از بازار عرضه ارز درخیابان فردوسی تهران و گفت وگوی او با مردم سبب شد تا ورق برگردد، به طوری که قیمت ارز در پایان معاملات به ۱۴ هزار و ۵۰ تومان کاهش یافت.
بماند که روز گذشته این مقام مسئول ضمن خط و نشان کشیدن برای افرادی که قصد سودجویی از وضعیت فعلی و فروش ارز به نرخ بالا به مردم را دارند، تأکید کرد که با تدابیری که در بانک مرکزی اتخاذ شده و اقداماتی که در حال انجام است به زودی ثبات به بازار باز خواهد گشت و شاهد تعدیل نرخ ارز خواهیم بود. همین صحبت‌های همتی کافی بود که صرافی‌هایی که تا ساعتی قبل نداشتن ارز را بهانه‌ای برای عرضه نکردن دلارکرده بودند، دست به کار شوند و فروش ارز‌های خود را شروع کنند. البته این اولین باری نبود که رئیس کل بانک مرکزی به منظور ثبات قیمت ارز راهی بازار شده بود. او ۲۶ آبان امسال و اندکی بعد از گران شدن بنزین و ایجاد نوسان در بازار ارز راهی خیابان فردوسی شده و به شهروندان توصیه کرده بود که سرمایه‌های خود را وارد بازار پرریسک ارز نکنند. روز گذشته خیلی زودتر از آنکه فکرش را بکنید، پس لرزه‌های حضور همتی در خیابان فردوسی به بازار ارز مشهد در کوچه ثبت رسید.
براساس مشاهدات میدانی خبرنگار شهرآرا در حالی که صبح روز گذشته بازار شاهد افزایش ازدحام جمعیت و پرس وجو برای کشف قیمت ارز و احیانا تبدیل پس انداز‌های اندک به دلار بود، با انتشار خبر حضور همتی در بازار ارز و شروع ریزش قیمت‌ها بسیاری ترجیح دادند عطای تبدیل ریال هایشان را به دلار از ترس از دست دادن سرمایه‌های خود به لقایش ببخشند و بازار را ترک کنند. همین مسئله سبب شد کوچه ثبت عصر روز گذشته چهره آرام تری به خود بگیرد. «ترس مردم برای از دست دادن سرمایه»؛ این نکته مشترک گفت وگوی ما با دلال‌ها و صرافی‌ها در خیابان امام خمینی (ره) بود. به چند واحد صرافی که به آن‌ها سر زدیم، همگی بر این نکته اجماع داشتند که پایین و بالا رفتن مدام قیمت دلار از ابتدای امسال تاکنون خیلی‌ها را ترسانده است، برای همین این روز‌ها بسیاری از شهروندان برخلاف تابستان سال گذشته که به دلیل رشد قیمت دلار برای خرید ارز روانه بازار شده بودند، ترجیح می‌دهند با احتیاط بیشتری برخورد کنند و بعد از کمی چرتکه انداختن، با احتیاط وارد بازار شوند. مروری بر روند تغییر قیمت دلار در امسال بر گفته این افراد صحه می‌گذارد. در حالی که در شروع امسال، دلار در کانال ۱۳ هزار تومانی قرار داشت، در اواخر اردیبهشت ماه وارد کانال ۱۵ هزار تومانی شد.
با این حال از اواخر خردادماه دلار شروع به ریزش کرد، به طوری که در اواخر تابستان وارد کانال ۱۱ هزار تومانی شد. همین مسئله سبب شد تا افرادی که در ابتدای امسال دلار خریده بودند، دچار زیان شوند. البته در این بین یکی از صراف‌ها دست بر نکته ظریفی گذاشت. به گفته این صراف این روز‌ها بازدهی بازار‌های طلا و سکه بیشتر از دلار است و برای همین بخشی از سرمایه‌هایی که همیشه روانه خرید ارز می‌شده این روز‌ها صرف خرید سکه شده و همین مسئله به خلوتی بازار دامن زده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->