اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تبریز:

تسویه بدهی شهرداری مشهد تحسین‌برانگیز است

  • کد خبر: ۱۴۱۳۴
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
تسویه بدهی شهرداری مشهد تحسین‌برانگیز است
در دیدار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اعضای شورای شهر تبریز مطرح شد: تهاتر بدهی‌ها سبب اعاده حیثیت مالی شهرداری مشهد شد
در‌حالی‌که در تابستان سال ۹۶، زمانی که مدیران فعلی مسئولیت شهر را تحویل گرفتند، شهرداری مشهد براساس آمار‌ها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهکار بوده و در لیست سیاه بانک‌ها قرار داشته است، اکنون نه تنها توانسته است بدهی‌های خود را پرداخت کند، بلکه تحقق منابع شهرداری از ۶۵ درصد در سال ۹۵ به ۱۶۸درصد در سال گذشته رسیده است. در این راستا نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد استفاده از تهاتر را یکی از روش‌های اتخاذ‌شده می‌داند که بر حل مشکلات بدهکاری شهر تأثیر بسزایی گذاشته است. ‪
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حمیدرضا موحدی‌زاده در دیدار اعضای کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با اعضای شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با رویکرد تغییر و تحول‌خواهی کار خود را آغاز کرد و نمود این تحول‌خواهی را می‌توانیم در نقاط مختلف شهر ببینیم. وی ادامه داد: بودجه امسال مشهد رقمی بیش از ۹۰۰۰ میلیارد تومان است که رقم شایان تأملی از آن به اعتبارات بخش اقتصادی مربوط می‌شود. وی با ابراز خرسندی از روند تحقق درآمد‌های این شهر در طی ۲ سال اخیر بیان کرد: با اهتمامی که در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بود، بیش از ۴۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های معوق شهر تسویه شد که همین موضوع در حوزه‌های مختلف شهر از خود تأثیر گسترده‌ای برجای گذاشت. وی با اشاره به هزینه روزانه ۴ میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای اقدامات جاری شهر ادامه داد: اگر بدهی‌های معوق شهرداری صاف نمی‌شد باید روزانه یک میلیارد تومان نیز سود به بانک‌ها می‌دادیم که خوشبختانه این مشکل را هم‌اکنون نداریم و از لیست سیاه بانک مرکزی نیز خارج شده‌ایم. موحدی‌زاده با بیان اینکه در حال تفریغ بودجه سال ۹۸ هستیم، متذکر شد: یکی از شاخص‌های ما درباره بودجه‌نویسی، انطباق آن با برنامه عملیاتی ۱۳۹۷-۱۴۰۰ شهرداری مشهد است و اکثر پروژه‌ها را منوط به درآمد-هزینه کرده‌ایم.

دقت نظر روی حسابرسی
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: پنجمین دوره شورای شهر مشهد دقت نظر زیادی روی موضوع حسابرسی دارد. محمدحسین ودیعی اظهار کرد: موضوع حسابرسی، موضوع بسیار مهمی است که اعضای پنجمین دوره پارلمان شهری مشهد نیز اهتمام ویژه‌ای به آن دارند. وی با تأکید بر لزوم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به حسابرسی‌های شهرداری تصریح کرد: بر اساس مدل‌های تفریغ بودجه در پی این هستیم که اجزای انحرافات موجود در بودجه را بررسی و شناسایی کنیم. وی بیان کرد: با این‌کار می‌توانیم متوجه شویم که چقدر از این انحرافات به مدیریت‌ها و چه میزان به خارج از مدیریت‌های مربوط ارتباط داشته است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به سفر ۳ نفر از رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر مشهد به تبریز ادامه داد: در این سفر تجربیات این کلان‌شهر را در حوزه‌های مختلف رصد کردیم و در راستای افزایش مراودات بین‌شهری صحبت به میان آمد. محمدهادی مهدی‌نیا بیان کرد: معمولا سفر‌های خارجی برای انتقال تجربیات بین مجموعه‌های مختلف مطرح می‌شود، اما باید بدانیم که ظرفیت‌ها و تجربیات بسیار ارزنده‌ای در داخل کشور وجود دارد که در این راستا باید هم‌افزایی بیشتری بین مدیران شهری به وجود آید.
همچنین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار گفت: اقدامات شایان توجهی از سوی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد صورت گرفته است. محمدباقر بهشتی اظهار کرد: مدیریت شهر‌ها در این روز‌ها با موضوعات مختلفی مواجه است که با هم‌افزایی و همدلی بین اعضای شورا‌های کلان‌شهر‌های مختلف می‌توان بر بسیاری از مشکلات و مسائل فائق آمد. وی با اشاره به پیچیدگی‌های کار در کمیسیون برنامه و بودجه شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها ادامه داد: شورای اسلامی شهر مشهد نیز گام‌های گسترده‌ای را در زمینه‌های مخلتف شهری برداشته و اتفاقات مؤثری نیز افتاده است.
وی با بیان اینکه در نگارش برنامه‌های بلند‌مدت شهرداری تبریز از نخبگان شهری، مدیران شهرداری و کارشناسان شورا و مدیریت شهری استفاده شده است، گفت: بیش از ۵۰ جلسه برای تدوین و نگارش این‌برنامه برگزار و در ۸ محور جمع بندی شد. در این برنامه وضعیت تبریز در سال ۱۴۰۹ ترسیم شده است.

تسویه بدهی شهرداری مشهد تحسین‌برانگیز است
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه تسویه‌بدهی شهرداری مشهد در طی ۲ سال اخیر تحسن‌برانگیز است، گفت: اشتراکات زیادی بین مدیریت شهری مشهد و تبریز وجود دارد.
مرتضی موحدنیا اظهارکرد: باید از این ظرفیت‌های مشترک در راستای تعاملات دوسویه استفاده کنیم و اتفاقات خوبی را برای شهروندانمان رقم بزنیم. وی با اشاره به اقداماتی که طی دوسال‌ونیم اخیر توسط مدیریت شهری صورت پذیرفته است، ادامه داد: در پایان دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد، این شهر مقروض‌ترین شهر ایران بعد از تهران بوده و حرکت شورای پنجم این شهر برای تسویه میزان بدهی‌های خود تحسین‌برانگیز است. او همچنین خواستار همکاری شهرداری مشهد برای در اختیار گذاشتن این‌گونه تجربیات شد و تأکید کرد: ما نیز با استفاده از این راهکار باید به سمت تعیین تکلیف طلب‌های خود از دولت و سایر مجموعه‌ها باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->