جزئیات واریز سود سهام عدالت متوفیان برای وراث (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) ویدئو| عبدالملکی: سال ۱۴۰۱ پس از افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران کمترین نرخ بیکاری را داشتیم ویدئو| مدیرکل روابط کار وزارت کار: هنوز درصد افزایش حقوق مشخص نشده است قیمت سکه های طلا در مرحله سوم پیش فروش چقدر است؟ (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) اقدامات سازمان بازرسی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش ناترازی قیمت امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) | طلا در مشهد ارزان شد قیمت امروز دلار، طلا و سکه (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) | ریزش قیمت طلا همچنان ادامه دارد دلار وارد کانال ۸۸ هزارتومان شد (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) ۸۸۷ غرفه نوروزی فروش صنایع‌دستی در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود جزئیات مهم از تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کار آغاز مرحله سوم پیش‌فروش سکه طلا با ضرب ۱۴۰۴ از ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ انعقاد قرارداد ۲۰ میلیون دلاری ترکیه و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سازمان مالیاتی: مزایا، فوق‌العاده‌ها و پاداش‌ها مشمول مالیات بر حقوق می‌شود + سند سوخت‌گیری با حساب بانکی در سال ۱۴۰۴ عملیاتی می‌شود آغاز توزیع ۳۸۰۰ تن برنج هندی و پاکستانی در بازار مشهد و خراسان رضوی (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) آیا کاهش ساعت کاری شامل کارگران و بخش خصوصی می‌شود؟ بازار کالا‌های اساسی خراسان رضوی زیر ذره‌بین نظارت ستاد تنظیم بازار قیمت خودرو در بازار امروز (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) | تارا اتوماتیک ایران خودرو ارزان شد + جدول ۵۰۵ سایت خرید و فروش طلا مجوز قانونی دریافت کردند واریز اعتبار کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار‌های دهک‌های درآمدی اول تا سوم از امروز (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) اعلام شد | بازار طلای جهانی حس و حالی ندارد یارانه اسفندماه ۱۴۰۳ برای دهک‌های مختلف خانوار چه زمانی واریز می‌شود؟ هشدار به کارفرمایان و اصنافی که اتباع غیرمجاز را به کار بگیرند آیا تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی هم می‌شود؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۳) گفت‌وگوی ایران و ترکمنستان برای ایجاد مناطق تجاری مشترک زمان عرضه میوه تنظیم بازار نوروزی ۱۴۰۴ در کشور مشخص شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۵ اسفند ۱۴۰۳) | تیگو ۸ پرومکس به ۳ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان رسید
سرخط خبرها

ایران واردکننده بنزین نخواهد شد

  • کد خبر: ۱۴۱۵۸۹
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
ایران واردکننده بنزین نخواهد شد
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر مدیریت تولید و مصرف بنزین را در دستور کار داریم و شرایط را به گونه‌ای مدیریت می‌کنیم که بتوانیم شرایط را پشت سر بگذاریم و وارد کننده بنزین نشویم.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل سالاری امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و انعقاد ۱۷ تفاهم‌نامه و قرارداد در حوزه پژوهشی با تاکید بر اینکه در برخی روزها مصرف بنزین بسیار افزایش می‌یابد که باید مدیریت شود، گفت: مصرف ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشوری با این جمعیت استاندارد نیست. لذا سیستم خودرویی باید مدیریت شود و همچنین وضعیت سوخت نیز در کشور سر و سامان یابد.

معاون وزیر نفت افزود: با توجه به اختلاف قیمت فرآورده با کشورهای همجوار شاهد مسیر انحرافی هستیم که طبق سامانه‌هایی که در قانون وجود دارد همچون سامانه سپهتن این موضوع باید سر و سامان پیدا کند تا بتوانیم بر اساس پیمایش سوخت را تحویل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هم در بنزین و هم در نفت و گاز نیازمند مدیریت هستیم، گفت: بنزین یورو۴ و ۵ تفاوتی به جز میزان ارماتیک ندارند.

سالاری در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وضعیت توزیع بنزین سوپر در کشور، گفت: تولید بنزین سوپر بعد از برطرف شدن مشکل پالایشگاه شازند اراک آغاز شد. اکنون در نواحی کلانشهرها عرضه صورت می‌گیرد، عرضه را از تهران آغاز کرده‌ایم و تدریجا به مابقی شهرها عرضه را ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا صادرات بنزین استارت خورده است، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور فعلا تامین نیاز داخل را در دستور کار داریم. وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در شرایط کنونی وارد کننده بنزین خواهیم شد؟، گفت: خیر.

وی با بیان اینکه اکنون در مرحله توافق سوآپ فرآورده هستیم، گفت: در حوزه سولفات زدایی در پالایشگاه شازند پروژه‌ای را اجرایی کردیم. اکنون بحث سولفات زدایی انجام می‌شود و عمدتا هم فرآیند بعدی تکمیل زنجیره است که تبدیل به فرآورده سبک می‌شود. در پالایشگاه اصفهان نیز همین طرح اجرایی شده و تدریجا به عنوان یک پروژه جلو می‌رود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه یک بخش در حوزه نیروگاهی است که طبیعتا پروژه‌های نیروگاهی باید شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که میزان انتشارات و ذرات معلق را مدیریت کنند، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا نیز شرایط به همین روال است. در بسیاری از کشورها ذغال سنگ در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود. همچنین نفت کوره‌ای که صادر می‌کنیم نیز سوخت مورد استفاده نیروگاه‌ها در کشورهای دیگر است.

وی افزود: این مسئله در خود نیروگاه‌ها مدیریت می‌شود و عملا بحث جلوگیری از انتشار آلاینده مورد توجه قرار می‌گیرد. لذا در حوزه نیروگاهی باید سرمایه گذاری صورت بگیرد. چرا که تبدیل نفت کوره و سولفات زدایی از نفت کوره نیازمند هزینه و سرمایه گذاری بالایی است. بنابراین باید این موضوع در هر دو بخش مدیریت شود.

سالاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استاندارد نفت کوره چه زمانی عملیاتی می‌شود، گفت: پروژه‌هایی که در مجموعه انجام می‌شوند را مورد برنامه ریزی قرار داده‌ایم. مدل‌هایی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده که به موازات آن تشریفات محیط زیستی و اخذ مجوزهای این حوزه برای اجرای پروژه‌ها مورد تاکید است. با توجه به اینکه این پروژه سرمایه گذاری جدیدی است در دسته توسعه کیفی سازی قلمداد می‌شود و تامین منابع آن یکی از بحث‌هایی است که در قانون بودجه امسال نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که هزینه عوارض آلایندگی که در قانون آمده است صرف رفع آلایندگی شود، گفت: برنامه ریزی برای اجرای این طرح آغاز شده، پالایشگاه به پالایشگاه برنامه را پیش می‌بریم و هر کدام از پالایشگاه‌ها سرمایه گذاری دو تا سه میلیارد دلاری در این بخش نیاز دارند.

وی با اشاره به ساماندهی خودروهای سی ان جی گفت: تکلیفی بر عهده خودروسازان گذاشته شده، طبیعتا تولید کارخانه اولویت ما است. لذا شرکت‌های خودرویی باید پیش بینی‌های لازم را در این حوزه داشته باشند. با توجه به تولید کیت ۵ در کشور لازم است که حداقل نسل ۴ را در خودروها پیش بینی تا مشکل راندمان نیز از این طریق برطرف شود.

وی افزود: برنامه در اختیار خودروسازان است. در قانون هوای پاک این موضوع دیده شده و باید مورد توجه خودروسازان قرار بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت کیفیت بنزین در کشور گفت: زمانی که در تهران ۱۶۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود این موضوع آلایندگی را به دنبال دارد. همچنین حجم مصرف بنزین نیز در کشور زیاد است که همین موضوع نیز موجب ایجاد آلایندگی در کشور می‌شود. علاوه بر این خودروهای فرسوده، لاستیک فرسوده، لنت ترمز مواردی هستند که روی آلودگی هوا اثر می‌گذارند که باید همه این موارد به صورت یکجا دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که سالی یک میلیون خودروی جدید در کشور اضافه می‌شود یک میلیارد سوخت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که این به معنای دو تا سه میلیون سرمایه گذاری در کشور است. قطعا این شتابی که خودروها در کشور عرضه می‌شوند اگر بخواهیم بنزین آنها را تامین کنیم طبیعتا امکانپذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه خودروهای جدید باید نسبت به قبل بهینه شوند گفت: این موضوعات در قانون آمده است و هر کدام از بخش‌ها می‌بایست وظایف خود را در این حوزه ایفا کنند.

وی در خصوص برگزاری مراسم امروز نیز گفت: تفاهم‌نامه‌هایی که امروز به امضا رسید مجموعه‌ای از نیازهای شرکت‌های تابع و پالایشگاه‌ها بود که در مجموع ۱۷ تفاهم‌نامه امروز مبادله شد که این تفاهم‌نامه‌ها ۷۵ میلیون دلار نقدینگی نیاز دارند که شرکت‌ها آن را تقبل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این فضا را ایجاد کردیم تا محصولات را عرضه کنیم و بتوانیم شاهد موفقیت شرکت‌های دانش بنیان باشیم، گفت: نیازسنجی‌ها انجام شده، یک سند را تنظیم کردیم که حدود ۴۰۰ قلم کالا در آن پیش بینی شده بود که در اختیار همه افراد قرار دادیم تا با استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها بتوانیم نیازهای موجود را برطرف کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->