معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

وزیر خارجه انگلیس: هنوز می‌توان برجام را نجات داد

  • کد خبر: ۱۴۱۸۵
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
وزیر خارجه انگلیس: هنوز می‌توان برجام را نجات داد
وزیر امور خارجه انگلیس که برای ملاقات با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده، تاکید کرد که هنوز فرصت نجات و تقویت توافق هسته‌ای ایران وجود دارد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «دومینیک راب» پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در واشنگتن در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اظهار کرد: ما همچون شرکای آمریکایی و اروپایی‌مان به جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد هستیم.

وی بدون اشاره به تعلل طرف‌های اروپایی در اجرای تعهداتشان در برجام به تصمیم تهران برای کاهش تعهداتش در این توافق اشاره کرد و مدعی شد؛ به نقطه‌ای رسیده‌ایم که عدم پایبندی ایران [به برجام]با گام‌های اخیر این کشور شدت یافته است.

راب افزود: می‌خواهیم ایران به اجرای کامل تعهداتش بازگردد و در این رابطه تمامی راه‌کار‌ها از جمله احتمال فعال کردن مکانیسم حل اختلاف را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

او با اشاره به اهمیت آنچه عدم دست یابی ایران به سلاح هسته‌ای نامید تاکید کرد که هنوز فرصت توسعه برجام وجود دارد.

وزیر خارجه انگلیس در حالی این مطلب را بیان کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز (چهارشنبه) بار دیگر تکرار کرد زمان آن رسیده است که انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین این واقعیت را درک کنند، آن‌ها باید از باقی مانده برجام خارج شوند.

ایران به دنبال خروج یکجانبه و برخلاف مقررات بین المللی آمریکا از برجام، تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان حفظ کند، اما با گذشت نزدیک به دو سال و ناتوانی طرف‌های اروپایی به تعهدات برجامی، با هدف حفظ بهره‌مندی اقتصادی ایران، گام‌های کاهش تعهدات خود را در بازه زمانی ۶۰ روزه آغاز کرد.

بر این اساس، ایران یکشنبه‌شب ۱۵ دی‌ماه، با صدور بیانیه‌ای، گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد که طبق آن، تهران دیگر هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده، و تحقیق و توسعه) نخواهد داشت و از این پس، برنامه هسته‌ای ایران فقط بر اساس نیاز‌های فنی خود پیش خواهد رفت و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز طبق روال ادامه می‌یابد.

براساس این بیانیه، در صورت رفع تحریم‌ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->