۱۰۰ میلیون سپرده چقدر سود می‌دهد؟

  • کد خبر: ۱۴۲۰۰۵
  • ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
۱۰۰ میلیون سپرده چقدر سود می‌دهد؟
تاکنون ۱۷ بانک و موسسه اعتباری مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار با نرخ سود ۲۳ درصدی را دریافت کرده‌اند. با این نرخ سود اگر ۱۰۰ میلیون تومان در بانک سپرده‌گذاری کنیم، چقدر سود می‌گیریم؟

به گزارش شهرآرانیوز، تاکنون ۱۷ بانک و موسسه اعتباری مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار با نرخ سود ۲۳ درصدی را دریافت کرده‌اند.

بنابر اعلام بانک مرکزی، بانک‌های ملی ایران، مسکن، رفاه کارگران، توسعه تعاون، خاورمیانه، پاسارگاد، پارسیان، سینا، سامان، اقتصاد نوین، شهر، ایران‌زمین، سرمایه، گردشگری، ایران و ونزوئلا و همچنین مؤسسات اعتباری نور و ملل، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری هستند که تاکنون از بانک مرکزی مجوز انتشار این اوراق را دریافت کرده‌اند و از امروز می‌توانند پس از تجهیز شعب نسبت به انتشار اوراق نامبرده اقدام کنند.

مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام در نشست روز سوم دی‌ماه سال جاری هیئت عامل بانک مرکزی تصویب و در همان روز به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

در بین بانک‌هایی که از این پس به سپرده‌ها سود ۲۳ درصد پرداخت می‌کند، نامی از بانک‌های معروفی مثل آینده، سپه، ملت، تجارت، کشاورزی و … نیست. باید دید در روز‌های آینده این بانک‌ها نیز پرداخت چنین سود‌هایی را شروع می‌کنند.

سود سپرده ۱۰۰ میلیون تومانی چند؟

البته بانک‌ها می‌توانند چنین اوراقی را منتشر کنند و الزامی برای آن وجود ندارد. اگر شخصی در یکی از ۱۷ بانکی که سود ۲۳ درصد پرداخت می‌کند، سپرده گذاری کند، چقدر سود می‌کند؟

به طور مثال فردی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان روی اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳ درصد سپرده‌گذاری می‌کند. در ۶ ماه اول سال که ماه‌ها ۳۱ روزه است، بانک باید به این فرد ماهانه یک میلیون و ۹۵۳ هزار تومان سود بدهد.

از آنجایی در حال حاضر در نیمه دوم سال قرار داریم، بانک‌ها باید در ماه‌های باقی مانده مبلغ یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان سود پرداخت کنند. در حال حاضر خرید این اوراق یک سرمایه گذاری کم ریسک محسوب می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->