حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد
سرخط خبرها

اسطوره دنیای فوتبال «پله» درگذشت+علت فوت

  • کد خبر: ۱۴۲۴۳۰
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
  • ۱
اسطوره دنیای فوتبال «پله» درگذشت+علت فوت
پله، اسطوره فوتبال دنیا و برزیل، در سن ۸۲ سالگی در شهر سائو پائولو درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز، پله از مدت‌ها قبل در حال مبارزه با بیماری سرطان بود و در چند ماه اخیر بار‌ها برای درمان این بیماری راهی بیمارستان شده بود امروز پس از مدت ها تحمل بیماری درگذشت.

این ستاره فوتبال برزیل در ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰ در میناس گرایس به دنیا آمد و نام کامل او ادسون آرانتس دو ناسیمنتو بود و به گفته خودش عشقش به فوتبال از سن ۹ سالگی رو به افزایش گذاشته و به پدرش وعده داده بود که روزی فاتح جام جهانی خواهد شد.

طولی نکشید که او به این وعده عمل کرد و هشت سال بعد در حالی که فقط ۱۷ سال داشت توانست فاتح جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد شود و با جام قهرمانی به خانه برگردد و این موفقیت بزرگ را چهار سال بعد در جام جهانی ۱۹۶۲ نیز تکرار کرد. اما این هم پایان ماجرا نبود و او برای سومین بار در جام جهانی ۱۹۷۰ هم طعم قهرمانی را با تیم ملی کشورش چشید.

پله در ۱۷ سالگی با برزیل برای اولین بار قهرمان جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد شد. پله در مجموع در چهار جام جهانی برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و موفق شد در ۱۴ بازی ۱۲ گل برای برزیل به ثمر برساند و نامش را در تاریخ فوتبال این کشور جاودانه کند.

پله در ۱۹ نوامبر ۱۹۶۹ در دیدار برابر واسکودوگاما هزارمین گل دوران فوتبالش را به ثمر رساند.
او همچنین از ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ برای باشگاه سانتوس به میدان رفت و در مجموع ۱۱۱۴ بازی برای این باشگاه انجام داد، ۱۰۹۰ گل زد و لقب سلطان فوتبال را نیز از آن خود کرد.

چند هفته قبل و در جریان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود که حال او رو به وخامت گذاشت و به بیمارستان آلبرت انیشتین شهر سائو پاولو منتقل شد و امشب در سن ۸۲ سالگی پس از مشکلات قلبی و کلیوی که در چند روز گذشته برای او به وجود آمده بود از دنیا رفت. این آخرین عکس از همراهی خانواده این اسطوره فوتبال در بیمارستان است.

اسطوره دنیای فوتبال «پله» درگذشت+علت فوت

 

منبع: ورزش‌سه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
0
0
با سلام
از حسرت های خیلی از ما جوانان فوتبال دوست نسل کنونی، ندیدن پخش زنده، بازی های این اسطوره دنیاست.
خدا بیامرزش و روحش شاد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->