موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در اجتماع ۹ دی مشهد: آمریکایی‌ها مگر در خواب ببینند روزی بر ملت ایران مسلط شوند

  • کد خبر: ۱۴۲۴۷۲
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
نماینده ولی‌فقیه در سپاه در اجتماع ۹ دی مشهد: آمریکایی‌ها مگر در خواب ببینند روزی بر ملت ایران مسلط شوند
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید براینکه آمریکایی‌ها مگر در خواب ببینند که روزی بر ملت غیرتمند ایران مسلط شوند، گفت: ملت ایران ثابت کرد که اهل پیمان‌شکنی نیست و سرشت کوفیان در ایران تکرار نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، اجتماع مردم مشهد در گرامیداشت نهم دی‌ماه، روز ملی بصیرت و میثاق عاشورایی امت با ولایت برگزار شد.

آمریکایی‌ها مگر در خواب ببینند روزی بر ملت ایران مسلط شوند| تاریخ کوفه در ایران تکرار نمی‌شود

راهپیمایان ضمن سر دادن شعار‌هایی همچون «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» و «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، در پایان برای قرائت بیانیه و حضور در مراسم پایانی با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی شدند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان این‌که ملت ایران شاگرد مکتب «اِنّی اُحامی اَبَداً عَن دینی» است، اظهار کرد: فرهنگ این ملت این است که در برابر تجاوز و هجمه دشمن بایستد و حتی اگر سر هم بدهند، دست از دین خود برندارد. این موضوع یکی از شاخصه‌های محوری حماسه نهم دی‌ماه در سال ۱۳۸۸ بود که توطئه ۱۰ ساله دشمن را که بیش از ۲۰۰ روز در خیابان‌های پایتخت و برخی شهر‌ها در جریان بود، با یک تجمع یک‌روزه درهم شکست.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: دشمن هرچه داشت، ریز و درشت را به میدان آورد و یک جنگ احزاب به راه انداخته بود، اما حماسه پرشور نهم دی نه‌تنها این فتنه را خنثی کرد بلکه منجر به تضمین آینده انقلاب شد.

بصیرت مردم، شاخصه مهم حماسه نهم دی

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در تشریح برخی دیگر از شاخصه‌های حماسه نه دی گفت: شاخص اول این روز، بصیرت مردم بود. بصیرتی که با شناخت دشمن متجلی می‌شود و حتی برای دشمنی که چهره خود را پنهان کند و چراغ خاموش بیاید، بازهم این مردم بصیر ما هستند که با نور ولایت این چهره پلید را شناسایی می‌کنند، زیرا هرچه باشد، این ملت دیگر می‌داند که دشمنش از جبهه‌های مختلف هجمه وارد می‌کند و اگر یک‌بار در عرصه سیاسی شکست خورد و یک‌بار در عرصه نظامی ذلیل شد، این بار به سراغ اقتصاد و فرهنگ می‌رود.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: مردم در اغتشاشات اخیر به چشم دیدند که حتی اگر جمعی از پسران و دختران ما هم فریب بخورند، بازهم فریاد اصلی ما بر سر فتنه‌گر بزرگ، آمریکای جنایتکار است. قضاوت‌هایی که گاهی اوقات در رسانه‌های معاند صورت می‌گیرد، همه از سر بی‌تقوایی و بی‌بصیرتی است؛ همان‌طور که در عاشورا نه‌تنها بعضی نتوانستند با حضرت همراهی کنند بلکه حتی خیرخواهانه نزد امام رفتند و ایشان را از عزیمت به کوفه بازداشتند درحالی‌که نمی‌دانستند نهضت حسینی قرار است احیاکننده اسلام و خط پایانی بر بدعت امویان باشد.

به فکر جمع‌کردن هیزم باشید!

وی ادامه داد: مسئله غیرت دینی موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. مردم در سال ۱۳۸۸ بیش از ۲۰۰ روز تحمل کردند، اما خونشان زمانی به جوش آمد که دیدند پرچم امام حسین (ع) به آتش کشیده شد و به خیمه حضرت سیدالشهدا (ع) جسارت شد. این غیرت دینی بسیار ارزشمند است و دشمن بداند که سرانجام همین غیرت دینی است که کمر او را خواهد شکست. امروز هم وضع به همان منوال است و دشمن بداند که اگر امروز مردم ما تحمل می‌کنند و در برابر جسارت به مقدسات صبر می‌کنند، به یاد داشته باشند که روزی این صبر انقلابی به سر می‌آید و در آن روز دوباره بساط آنان از این کشور جمع خواهد شد.

آمریکایی‌ها مگر در خواب ببینند روزی بر ملت ایران مسلط شوند| تاریخ کوفه در ایران تکرار نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به وقوع بحران انرژی در اروپا تصریح کرد: مردم ما باور دارند که دنیا و آخرت خود را در سایه دین تأمین می‌کنند. در مقابل، دشمن چه ادعایی دارد؟ چطور می‌تواند دنیا را تأمین کنند و ادعای کدخدایی داشته باشند درحالی‌که ملت‌های خودشان در گرفتاری‌های عظیم گرفتار هستند؟ توصیه می‌کنیم که آقایی بر دنیا را کنار بگذارید و قبل از هر چیز به فکر جمع‌کردن هیزم باشید تا دیگر از سرما به خود نلرزید.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها هم مگر در خواب ببینند که روزی بر چنین ملت غیرتمندی مسلط شود. نه‌تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه این مردم ما هستند که آن‌ها را در هر جای عالم تعقیب می‌کنند و سرزمین‌های اشغالی را آزاد خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: گاهی اوقات انسان با مشاهده این درجه از ولایتمداری و رشادت ملت ایران، بیشتر به حال اهل‌بیت (ع) و زمانه ایشان غصه می‌خورد؛ چرا که اگر این مردم غیور در دوران حیات مادی ائمه اطهار (ع) بودند، یقیناً هرگز یزید این فرصت را پیدا نمی‌کرد که جنگ نابرابر کربلا را رقم بزند، هارون جرئت نمی‌کرد که امام کاظم (ع) را سال‌ها در زندان نگه دارد و شرایط خراسان هم در سایه زعامت علی بن موسی‌الرضا (ع) متفاوت با واقعیت تاریخ می‌شد.

تاریخ کوفه در ایران تکرار نمی‌شود

وی یکی دیگر از شاخصه‌های مهم حماسه نهم دی را مردمی‌بودن آن دانست و ابراز کرد: در حقیقت، مردم خودشان این‌طور خواستند که با چنین کیفیتی به میدان بیایند. بر همین اساس است که می‌گوییم اگرچه امروزه کشور ما سپاه و بسیج و ارتش را در اختیار دارد، اما اصلی‌ترین منبع قدرت این کشور، ملت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به ماهیت قرآنی مرزبندی مردم با دشمنان اسلام اظهار کرد: ملت ایران در نهم دی نشان داد که بنا بر یک منطق قرآنی با کشور‌های جهان وارد تعامل می‌شود. همان‌طور که خداوند متعال در آیات هشتم و نهم سوره مبارکه ممتحنه فرمود «لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ» یعنی خداوند عالم شما را نهی نمی‌کند که با ملت‌های دیگر دنیا ارتباط داشته باشید بلکه پروردگار متعال فقط ناهی تعامل با آن‌هایی است که با شما می‌جنگند و شما را از سرزمین‌هایتان اخراج کرده‌اند.

وی افزود: شاخص‌ترین پیام حماسه نهم دی برای ولایت‌فقیه است. مردم نشان دادند که با ولایت هستند و همچون ۷۲ نفر یاران باوفای حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا، حتی اگر شمشیر‌ها آن‌ها را فرا بگیرد، بازهم دست از حق و حقیقت نمی‌کشند. ملت ایران ثابت کرد که اهل پیمان‌شکنی نیست و سرشت کوفیان در ایران تکرار نمی‌شود.

آمریکایی‌ها مگر در خواب ببینند روزی بر ملت ایران مسلط شوند| تاریخ کوفه در ایران تکرار نمی‌شود

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: بر همه جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی درود می‌فرستیم که در استمرار حرکت پدرانشان، ایستاده در میدان ایثار و اخلاص هستند. درود بر همه شما که به امام و حاج قاسم وفادار هستید، اما نباید از یاد برد که دشمن متمرکز بر تأثیرگذاری بر نوجوان و جوان ما شده و به این باور رسیده که نمی‌توان به اسلام ضربه زد مگر به دست مسلمانان. در این شرایط، اما ملت ایران هم پیام روشنی برای آمریکای جنایتکار، رژیم کودک کش صهیونیستی و آل‌سعود دارد تا به‌روشنی بدانند که ما برای شکست و ذلت آن‌ها ایستاده‌ایم و در راه آماده‌کردن جهان برای ظهور از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در انتها ابراز امیدواری کرد: ملت ایران پس از ۴۳ سال ایستادگی و مقاومت، نهضت اسلامی خود را به مرحله‌ای رسانده که اکنون صیانت از آن برعهده مسئولان است. مردم از مسئولان مطالبه دارند که اولاً نسبت به ولایت وفادار و سرباز مخلص باشند، دوماً در راه‌حل مشکلات مردم روز و شب نشناسند و سوماً در برابر توطئه دشمنان از پای ننشینند تا درنهایت، کشور مسیر پیشرفت به سمت قله‌های تمدن نوین اسلامی را با سرعت بیشتری بپیماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->