اعمال قانون و سامان‌دهی موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) برگزاری دومین دوره مسابقات موشک آبی با مشارکت گسترده دانش‌آموزان مشهدی + فیلم درباره حسین‌آقاخان خزاعی که نخستین فرمانده لشکر خراسان است | میرپنج شرق سهم فضای سبز مشهد و کاشت چمن از مصرف آب چقدر است؟ | کاشتن یا نکاشتن؟ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد: حفظ بافت‌های تاریخی برای احیای هویت تاریخی مشهدالرضا(ع) یکی از ضرورت‌هاست رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد: جلب توجه بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در زمینه حفظ خانه‌های تاریخی ارزشمند است برگزاری نشست هماهنگی کنگره ۱۸ هزار شهید دفاع مقدس خراسان رضوی فرهمندی: شورای ششم اهتمام ویژه‌ای به انعقاد قرارداد فاز دو خط ۳ مترو مشهد دارد شناسایی ۵۶۰ هزار خودروی متخلف فاقد معاینه‌فنی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۴ هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه نهایی خط دو متروی مشهد در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) + فیلم مدیر حوزه علمیه خراسان: عملیات خط سه مترو مشهد اقدامی فوق‌العاده است ترافیک پرحجم در میدان شهدا، بزرگراه بسیج و طول خیابان احمدآباد مشهد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) عضو شورای اسلامی شهر مشهد: ایستگاه مترو میدان شهدا بزرگ‌ترین ایستگاه خاورمیانه است + عکس مشهد به مناسبت روز جهانی هموفیلی قرمز می‌شود توضیحات سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه با استفاده کافی‌شاپ‌ها از معابر عمومی ضرورت کنترل ساخت‌وساز در حریم کال‌ها و مسیل‌ها بدهی دولت به شهرداری مشهد در مسیر تسویه پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۴) | بارش‌های رگباری در روزهای پنجشنبه و جمعه اعمال تخفیف ۷۰ درصدی برای کاربران دوچرخه‌های اشتراکی بایدو از امروز (۲۷ فروردین ۱۴۰۴) نگاهی به پرونده پرفراز‌و‌نشیب حفظ سنگ‌نگاره‌های ثبت‌ملی‌شده شاندیز | زور وکیل و وزیر هم به معدن دیزدر نرسید! + فیلم
سرخط خبرها

انتقاد مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از نوسازی‌نشدن ناوگان در مشهد | افزایش وام نوسازی به ۲۰۰میلیون تومان

  • کد خبر: ۱۴۲۷۷۸
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
انتقاد مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از نوسازی‌نشدن ناوگان در مشهد | افزایش وام نوسازی به ۲۰۰میلیون تومان
احمد محبی با بیان اینکه نوسازی خودرو‌ها در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۱۳ در ۹۹ حدود ۴۷۵ در سال ۹۸ حدود ۳۰۶ دستگاه بود، افزود: طبق قانون هوای پاک خودرویی که بالای ۱۰ سال عمر داشت باید نوسازی می‌شد و در غیر این صورت تمام خدمات به آن لغو می‌شد، بعد از اینکه این ماده توسط دیوان لغو شد اهرم قهری شهرداری برای نوسازی از بین رفت.
مهدی بی باک
خبرنگار مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، احمد محبی، مدیرعامل سازمان مدیریت و‌ نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، در نشست خبری روایت شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مشهد ۱۱هزار و ۲۷۵ دستگاه فعال داریم که پروانه‌هایشان را تمدید می‌کنند، هرچند معتقدیم که تعدادشان بیشتر است. متأسفانه عمر ناوگان ما افزایش پیدا کرده و نزدیک به هشت سال است.

وی با بیان اینکه ۴هزارو ۵۵۳ دستگاه خودرو فرسوده تاکسی داریم، افزود: دیگر در شهر تاکسی پیکان فعال نداریم و پژو و سمند بیشترین آمار خودروهای فرسوده را دارند. 
مدیرعامل سازمان مدیریت و‌نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، تعداد تاکسی‌های خطی این شهر را ۴هزار و ۴۸۵ دستگاه و ۴هزار و ۶۵۵ دستگاه  تاکسی که به‌صورت گردشی فعالیت می‌کنند، اعلام کرد و گفت: هزار و ۴۷۹ دستگاه نیز به‌صورت تاکسی بیسیم فعالیت می‌کنند. 
محبی در ادامه با اشاره بر اینکه در مشهد ۹۳درصد تاکسی‌ها گازسوز و ۳درصد بنزینی هستند، خاطرنشان کرد: در زمینه نوسازی اقدامی با مصوبه شورای شهر داشتیم تا از ظرفیت شهرداری در قالب پرداخت وام استفاده کنیم. اکنون تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی منعقد شده است که ۲۰۰میلیون وام با سود ۱۸درصد (۱۴درصد توسط شهرداری و ۴درصد توسط تاکسیران) پرداخت شود.

وی در ادامه با انتقاد از نوسازی‌نشدن ناوگان و اینکه تا انتهای سال ۱۴۰۰ نوسازی وجود داشته است (در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۱۳ دستگاه نوسازی شده است)، افزود: خودرو سورن مجوز لازم را دریافت کرد و هفته گذشته مجوزی برای نوسازی صادر شده است. تا چند روز آینده موضوع وام را هم نهایی خواهیم کرد. ده ماه است که نوسازی در کشور نداشته ایم، زیرا خودرویی نتوانسته‌ایم جایگزین کنیم. 

به گفته وی، برای استفاده از خودروهای برقی با اینکه با بخش خصوصی تفاهم‌نامه داشتیم، هنوز موفق به اخذ مجوز‌های لازم نشده‌ایم. سازمان محیط زیست، راهور، شورای عالی ترافیک و سازمان استاندارد باید مجوز‌های لازم را بدهند. دیگر پژو ۴۰۵ و سمند قابلیت تاکسی‌بودن ندارد.

کرایه براساس تاکسی متر است

وی با بیان اینکه نوسازی خودرو‌ها در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۱۳ در ۹۹ حدود ۴۷۵ در سال ۹۸ حدود ۳۰۶ دستگاه بود، افزود: طبق قانون هوای پاک خودرویی که بالای ۱۰ سال عمر داشت باید نوسازی می‌شد و در غیر این صورت تمام خدمات به آن لغو می‌شد، بعد از اینکه این ماده توسط دیوان لغو شد اهرم قهری شهرداری برای نوسازی از بین رفت.

به گفته وی، جایگزین این قانون افزایش تعداد دفعات دریافت معاینه‌فنی باتوجه به عمر خودرو است که روند کار را سخت می‌کند. به دنبال اصلاح این قانون هستیم، زیرا نوسازی را کند می‌کند. 

وی گفت: در سامانه جامع تاکسی‌رانی، آیتم‌های خدماتی را هوشمند سازی کردیم. این سامانه اولین سامانه تجمیعی در کشور است، ۳۴ فرایند تدوین و اصلاح شد. 

محبی افزود: اپلیکیشن نظارت و بازرسی، امکان پرداخت وجه و ارزیابی عملکرد تاکسیران در اپلیکیشن موبایلی قرار گرفت. ۸۵ درصد بیمه تکمیلی تاکسیرانان را ما پرداخت می‌کنیم، اما قائده اصلی سازمان "نظارت" است. 

مدیرعامل سازمان مدیریت و‌ نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه به دنبال این هستیم براساس کیوارکد‌های داخل تاکسی‌ها خدمات ارائه شود به همراه مشوق در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، افزود: در ورودی شهر تعیین نرخ

محبی خاطرنشان کرد: کرایه براساس تاکسی متر است، تاکسیمتر قدمت ۱۵ ساله دارد و تعویض آن هزینه زیادی دارد، سامانه صدور فاکتور در مبادی راه اندازی شد تا مسیر و مبلغ مشخص شود. یک استند هوشمند در مبادی شهر شامل فرودگاه، راه‌آهن و پایانه نصب شده تا زائرین خود تاکسی را انتخاب کنند.

به گفته وی، ۱۳۳اپلیکیشنی مربوط به پیمانکار بود و پیگیری کردیم اپ توسط شهرداری ایجاد شود و وابسته به بیسیم ۱۳۳ نیستیم. تعداد خودرو فعال و غیر فعال شناسایی شد و تزریق خودرو داشتیم تا با حداقل زمان خودرو در اختیار شهروند قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->