ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل بیانیه راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: حج، یک سفر معنوی انسان‌ساز و سرآغاز تحول و تعالی است رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها
سرخط خبرها

وزیر کار خبر داد: ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد

  • کد خبر: ۱۴۳۶۴۲
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
وزیر کار خبر داد: ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اصل ٣١ قانون اساسی، تأمین مسکن را یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های دولت سیزدهم عنوان و اعلام کرد: بر اساس این تفاهم نامه ۱۰۰هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی مسکن برای کارمندان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ساخته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی امروز، چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در محل این وزارتخانه با هدف ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی برای اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت از شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان امضاء شد.

براساس مفاد این تفاهم‌نامه تشکیل اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی مسکن دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، تخصیص و اعطای تسهیلات مورد نیاز شرکت‌های تعاونی مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه، ارائه تسهیلات و حمایت‌های مالی و معنوی از طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه با موضوع تعاون، اعطای تسهیلات به مهارت‌آموزان مدارس عالی مهارت و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی از جمله تعهدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وزیر کار در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دانشگاه آزاد اظهار کرد: در راستای توسعه اشتغال دانش‌بنیان باید از ظرفیت‌های صاحب‌نظران دانشگاهی استفاده مطلوب داشته باشیم. پیوند بین صنعت و دانشگاه زمینه ارتقای ارزش‌افزوده محصولات و خودکفایی در تولید را فراهم می‌کند.

به گفته مرتضوی، ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای در جوار کارگاه‌ها و دانشگاه‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص و ماهر کشور دارد. در بخش بهداشت و درمان نیز استفاده از ظرفیت‌های بیمارستانی سازمان تأمین اجتماعی و بهره‌مندی از توان علمی و تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی باید مدنظر گرفته شود.

مرتضوی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور اضافه کرد: این برنامه تا الان توفیقات خوبی داشته، البته یک فرآیند بلندمدت است که در آینده نتایج آن را ملاحظه خواهیم کرد. تأکید رئیس‌جمهور بر استفاده از ظرفیت متخصصان دانشگاه‌ها است و این تفاهم‌نامه در راستای استفاده از همین ظرفیت با دانشگاه آزاد اسلامی امضاء شد.

وی با بیان اینکه اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مسکن صاحب حق هستند، تأکید کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی اقدامی مهم و مبارکی در تأمین مسکن محسوب می‌شود. امضای این تفاهم‌نامه را آغازی بر انجام کار‌های بزرگ بین وزارت تعاون و دانشگاه آزاد اسلامی می‌دانیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک با هدف احداث ۱۰۰هزار واحد مسکونی برای کارمندان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب تعاونی‌های مسکن و تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد.

مهدی مسکنی افزود: تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت این تعداد واحد مسکونی برعهده دانشگاه آزاد اسلامی و ثبت و تشکیل اتحادیه تعاونی‌های مسکن در سطح استانی و ملی در سراسر کشور تعهد معاونت امور تعاون است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->