حمله صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی ۱۱ شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشت (۶ آذر ۱۴۰۳) پرشکیان:محور طرح اجرای عدالت در نظام آموزشی، مدارس دولتی است وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ادامه حملات به لبنان موافقت کرد بارزانی: روابط ما با ایران و ترکیه عادی است عملیات شهادت طلبانه در الخلیل | دو صهیونیست زخمی شدند (۶ آذر ۱۴۰۳) حملات شدید رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت (۶ آذر ۱۴۰۳) دولت لبنان فردا برای تصویب توافق آتش‌بس تشکیل جلسه می‌دهد مجمع تشخیص مصلحت، طرح ساماندهی کارکنان دولت را رد کرد (۶ آذر ۱۴۰۳) طالبان در یک قدمی حذف از فهرست سازمان‌های تروریستی در روسیه وزیر خارجه لبنان: امیدواریم آتش‌بس منجر به مذاکره با تل‌آویو برای تعیین مرز‌ها شود دیدار رئیس جمهور با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب | به تعهداتم با مردم پایبند می‌مانم صهیونیست‌ها از آمادگی اسرائیل برای تأیید آتش‌بس با حزب‌الله خبر دادند وزیر خارجه روسیه: اوکراین و غرب برای اجرای توطئه‌هایشان با تروریست‌ها همکاری دارند فرمانده نیروی دریایی ارتش: در آبراهه‌های خطرناک، مقتدرانه حضور داریم سرلشکر باقری: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تعرض به خاک خود را بر نمی‌تابد پزشکیان در بازدیدی سرزده، به ستاد وزارت بهداشت رفت (۶ آذر ۱۴۰۳) ۲۰۰ امضا در پارلمان عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکایی جمع‌آوری شد کمیسیون تلفیق رقم پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد هیچ مشکلی در پرداخت یارانه وجود ندارد | راه‌اندازی مجموعه ای از سانتریفیوژهای جدید التهاب در پاکستان | یک پلیس پاکستان در جریان راهپیمایی مخالفان دولت کشته شد اعتراض وزیران افراطی صهیونیست به آتش‌بس قریب‌الوقوع در لبنان آخرین دیدار کاظمی‌قمی با امیرخان متقی (۶ آذر ۱۴۰۳) | طالبان برای تعامل با سفیر جدید ایران اعلام آمادگی کردند قالیباف: وضعیت تحقق برنامه هفتم اصلا قابل قبول نیست + فیلم آمریکا در مذاکرات تروئیکای اروپایی و ایران شرکت نمی‌کند توضیحات وزیر نفت در مجلس در رابطه با اقدامات انجام‌شده جهت تأمین سوخت نیروگاه‌ها مواضع متناقض مقامات انگلیس درباره حکم بازداشت نتانیاهو آیا توافق آتش بس در لبنان نزدیک است؟ مجروح شدن ۲ شهروند غیرنظامی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حمص
سرخط خبرها

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم قانع شدند

  • کد خبر: ۱۴۴۵۳۴
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم قانع شدند
نمایندگان مردم در خانه ملت از توضیحات زلفی گل در پاسخ به سئوالات نماینده مردم تبریز در مجلس قانع شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال محمدحسین فرهنگی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات درخصوص علت عدم توجه به توسعه و حمایت از آموزش‌های کاربردی- مهارتی مرتبط با مشاغل موجود در کشور و بی توجهی به تصویب رشته‌های مورد نیاز و عدم رسمیت دادن به آن‌ها و همچنین برنامه‌های وزارتخانه مذکور برای اصلاح فرآیند تجدیدنظر در اجرای شیوه‌ها و روش‌های کنونی با ۱۵۶ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع شدند.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال مذکور از وزیر علوم گفت: علت عدم توجه به توسعه و حمایـت از آموزشهـای کـاربردی-مهـارتی مرتبط با مشاغل موجود در کشور و بی توجهی به تصویب رشته‌های مـورد نیاز و عدم رسمیت دادن به آن‌ها چیست؟

وی در تشریح بخش دوم سوال نیز افزود: برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اصالح فرآینـد و تجدیـدنظر در اجرای شیوه‌ها و روش‌های کنونی که باعث افـت علمـی دانشـگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و عدم همسوئی آن‌ها با سیاست‌های دولت محترم شده است، چیست؟ نتیجه بررسی: در اجرای ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسـلامی، سـؤال‌های فوق در جلسه رسمی مورخ  ۲۶/۰۷/۱۴۰۱ کمیسیون بـا حضـور ۱۶ نفـر از نمایندگان  کمیسیون، نماینده محترم سؤال کننده و وزیر محترم، مطـرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سـؤال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، کمیسیون قلمرو سؤال‌ها را ملی تشخیص داده و مستند بـه بنـد ۳ مـاده ۲۰۷ آیین نامـه داخلی مجلس شورای اسالمی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولـین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

در گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری آمده است: شرایط غیر قابل قبولی در بخش قابل توجهی از زیرمجموعه‌های آن وزارت محترم در جریان است که باعث افت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و عدم همسوئی آن‌ها با سیاست‌های دولت محترم می‌شود. برنامه وزارت محترم برای اصلاح فرآیند و تجدید نظر در این شیوه‌ها و روش‌ها چیست؟         

از ارکان مهم  آموزش عالی کشور زیر مجموعه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. در دولت آیه الله رئیسی انتظار می‌رفت گام‌های بلندی در راستای ایجاد تفکر انقلابی و اسلامی همسو با دولت ارزشمند ایشان شکل گیرد. در ماه‌های گذشته، در بخش قابل توجهی از مدیریت‌های جدیدی که در این مجموعه مهم و ارزشمند شکل گرفته است نه تنها شاهد این روند نیستیم، بلکه هم از نظر علمی و هم به جهت همسویی با دولت تناقض‌های مهمی را شاهد هستیم. از وزارتخانه گرفته تا برخی از دانشگاه‌های تهران و دانشگاه‌های استان‌های مختلف کشور این منافات قابل توجه است. با این فرایند نه تنها شاهد تحولات مثبت نخواهیم بود، بلکه دوره تلخی را در ایجاد مشکلات جدید، افت کیفیت و تقویت سکولاریسم در مراکز علمی کشور خواهد شد.

برنامه وزارت محترم برای اصلاح فرآیند و تجدید نظر در این شیوه‌ها و روش‌ها چیست؟  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->