آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران فروش فوق‌العاده سایپا از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + لینک ثبت‌نام نرخ تورم فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه با حذف فرانشیز (زمستان ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۵۳۰۶
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه با حذف فرانشیز (زمستان ۱۴۰۱)
فرانشیز بیمه بدنه یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت و خرید بیمه بدنه است. اما چرا بیمه نامه باید فرانشیز داشته باشد؟ یا چرا باید بیمه نامه بدنه را خریداری کرد؟ پاسخ به این سوال‌ها نیاز به اطلاعات کافی درباره پوشش‌ها و قیمت پایه بیمه نامه دارد.

گزارش آگهی

تنها نکته مهم که باید بداید این است که شرکت‌های بیمه برای هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه‌های مختلف سقف تعهدات دارند و نمی‌توانند بیشتر از مبلغ مشخص شده در بیمه نامه را به عنوان جبران خسارت پرداخت کند. از طرف دیگر هم برخی از عوامل مانند: فرانشیز بیمه باعث می‌شود که بیمه‌گزار هم بخشی از هزینه‌های ایجاد شده را خودش پرداخت کرد. اما نگران نباشید در این متن توضیحاتی درباره پوشش‌ها و چگونگی حذف فرانشیز ارائه خواهیم کرد تا نگرانی شما به عنوان بیمه‌گزار کاهش پیدا کند. تا انتهای متن همراه ما باشید.

فرانشیز بیمه بدنه چیست؟

همه بیمه نامه‌ها مانند: بیمه اموال، بیمه مسئولیت و بیمه اشخاص هنگام بروز حادثه پرداخت فرانشیز خواهند داشت. اما فرانشیز چیست؟ فرانشیز کلمه یا اصطلاحی است که میزان هزینه بیمه‌گزار برای جبران خسارت‌ها را مشخص می‌کند. در قانون بیمه، اصولا فرانشیز بیمه برای همه رشته بیمه‌ها درنظر گرفته شده‌است؛ ولی نقش پررنگ آن را می‌توان در فرانشیز بیمه بدنه، فرانشیز بیمه درمان و فرانشیز بیمه مسئولیت مشاهده کرد. فرانشیز بیمه، درصدی از میزان خسارت است که شرکت بیمه تعهدی در قبال آن پرداخت نمی‌کند و مسئولیت پرداخت آن با بیمه‌گزار است. فرانشیز بیمه بدنه در قراردادهای بیمه‌ای که بین بیمه گر و بیمه گذار منعقد می شود قسمتی از خسارت است که شرکت بیمه تعهدی در قبال پرداخت آن ندارد و بر عهده بیمه گذار است.

فاکتورهای تاثیر گزار در فرانشیز بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه هم مانند سایر بیمه نامه‌ها، یکسری پوشش‌ دارد که با پرداخت حق بیمه قابل خریداری است. استفاده از بیمه نامه بدنه برای این است که هزینه‌های خطرات ایجاد شده در حادثه رانندگی جبران شود. از این رو دو نوع پوشش اصلی و اضافی برای بیمه نامه در نظر گرفته شده است. اما نکته مهمی‌ که باید بدانید فاکتورهای تاثیر گزار در تعیین نرخ فرانشیز بیمه نامه بدنه است که در برخی از عوامل با تغییرات روبه رو خواهد بود. این فاکتورها عبارتند از:

  • تفاوت شرایط خرید بیمه بدنه در شرکت‌های بیمه
  • تعداد دفعات پرداخت خسارت در بیمه نامه
  • تناسب بین پوشش‌ها و خسارت
  • تاریخ صدور گواهینامه ( بیش از سه سال باید باشد.)
  • سابقه راننده مقصر و غیر مقصر

نکته: اگر خودروی شما جزو خودروهای نامتعارف و لوکس باشد بهتر است که برای جبران هزینه‌های ایجاد شده، سقف تعهدات را انتخاب کرده و برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی یا همان فرانشیز از پوشش حذف فرانشیز استفاده کنید.

پوشش‌های بیمه بدنه چیست؟

از ابتدای متن متوجه شده‌ایم که بیمه نامه بدنه برای جبران هزینه‌های ناشی از خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو، برخی از خطرات را تحت پوشش قرار می‌دهد. این خطرات را می‌توان به دو دسته تقسیم بندی کرده و برای جبران هزینه آن‌ها از پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه استفاده کرد. به طور کلی با پرداخت حق بیمه پایه شرایط خرید پوشش‌های اصلی مانند: آتش سوزی، سرقت کلی و حادثه فراهم می‌شود که این موارد به شرح زیر هستند.

حادثه

جبران حادثه‌های رخ داده در بیمه بدنه بر عهده پوشش اصلی و حادثه بیمه نامه است. هنگامی ‌که تصادفی یا حادثه‌ای رخ می‌دهد که بیمه‌گزار تمایل به جبران آن خسارت دارد، بیمه‌گر تا سقف تعهدات خود جبران خسارت می‌کند. به طور مثال: برخودر دو خودرو در اثر تصادف به یکدیگر با خسارت روبه رو خواهد بود، اما بیمه شخص ثالث خسارت‌های مالی وارد شده به راننده مقصر را پرداخت نمی‌کند.

خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه با حذف فرانشیز (زمستان ۱۴۰۱)

واژگونی خودرو از پوشش های اصلی بیمه بدنه است

به طور کلی پوشش خسارت به موارد زیر تقسیم می‌شود:

  • واژگونی خودرو
  • سقوط خودرو
  • برخورد اجسام خارجی به خودرو (در حال حرکت و چه ساکن)

 آتش‌ سوزی

آتش سوزی از پوشش‌های بیمه بدنه است که با بروز حادثه همراه خواهد بود. این حادثه‌ها می‌تواند ناشی از صاعقه یا انفجار باشد. در حقیقت ریسک تمام خسارت‌های ناشی ازآاتش سوزی تحت پوشش بیمه بدنه است و به بیمه‌گر منتقل خواهد شد.

 سرقت کلی

اگر خودروی بیمه‌گزار با سرقت کلی مواجه شود، بیمه بدنه هزینه سرقت را متقبل می‌شود. فقط دقت داشته باشید که پوشش بیمه بدنه دو نوع سرقت کلی و سرقت جزئی دارد که در پوشش‌های بیمه بدنه تنها سرقت کلی تحت پوشش است و خسارت‌های سرقت قطعات خودرو تحت پوشش نیست.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه هم با پرداخت حق بیمه بیشتر، قابل خریداری است. این پوشش‌ها عبارتند از:

  • شکست شیشه: در صورتی که با تغییر دما و تراکم هوای داخل خودرو، شیشه ماشین دچار شکست شود، در بیمه نامه بدنه جبران خسارت خواهد شد.
  • سرقت قطعات خودرو: در صورت سرقت قطعات خودرو، خسارت‌های ایجاد شده جبران خسارت می‌شود.
  • ایاب و ذهاب: اگر خودروی تحت پوشش بیمه بدنه دچار حادثه شود و بیمه‌گزار نتواند از آن استفاده کند، بیمه‌گر به صورت روزانه تا سقف 30 روز هزینه‌های رفت و آمد بیمه‌گزار را پرداخت می‌کند.
  • نوسانات قیمت: خسارت در پوشش بیمه بدنه با توجه به قیمت روز خودرو محاسبه خواهد شد.
  • بلایای طبیعی: در این پوشش خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی مانند: سیل، زلزله و آتشفشان تحت پوشش خواهد بود و تا سقف تعهدات جبران خسارت می‌شود.
  • اسید پاشی و مواد شیمیایی: در صورتی که بدنه خودرو در اثر اسید پاشی و رنگ مواد شیمیایی دچار حادثه شود، جبران خسارت می‌شود.
  • ترانزیت: خطرات ایجاد شده در خارج از کشور که خودروی شما را تهدید کند تحت پوشش این بیمه نامه خواهد بود.
  • کشیدن میخ: ایجاد خط و خش با میخ یا شی تیز، خسارت‌هایی هستند که در پوشش اضافی جبران هزینه خواهند شد.
  • حذف فرانشیز: با پرداخت حق بیمه بیشتر میت وان فرانشیز بیمه نامه را حذف کرد.

همچنین بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط خرید آنلاین بیمه بدنه را برای شما فراهم کرده و می‌توانید بدون محدودیت زمانی و مکانی در کمترین زمان، از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوید. با مقایسه و استعلام شرکت‌های بیمه، انتخاب انواع پوشش‌ها به راحتی انجام می‌شود و نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه نخواهید داشت.

میزان فرانشیز بیمه بدنه

اگر شما می‌خواهید که در بیمه بدنه از پرداخت فرانشیز معاف شوید باید پوشش حذف فرانشیز را انتخاب کنید که به طور معمول باید ۵ تا ۷ درصد از حق بیمه بیشتر پرداخت کنید. همانطور که اشاره شد، میزان فرانشیز بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف متفاوت است که علت اصلی تفاوت قیمت بیمه نامه به خاطر پوشش‌ها و سقف تعهدات آن است.

میزان فرانشیز در خسارت‌های اصلی بیمه نامه برای پوشش‌های حادثه، آتش سوزی و صاعقه برای هر بار خسارت میزان ۱۰ درصد خواهد بود.

بنابراین در شرکت‌های بیمه، میزان فرانشیز بیمه نامه بدنه برای هر بار خسارت افزایش خواهد داشت. بیمه‌گزار با توجه به تعداد دفعاتی که از خسارت بیمه نامه استفاده کرده است باید فرانشیز پرداخت کند که به طور معمول برای بار اول، دوم و سوم به ترتیب ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد است.

خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه با حذف فرانشیز (زمستان ۱۴۰۱)

فرانشیز آتش سوزی ۱۰ درصد است

در حقیقت می‌توان اینگونه بیان کرد که نوع خسارت‌های بیمه بدنه با میزان فرانشیز در هر خسارت به شکل زیر خواهد بود:

  • آتش سوزی و صاعقه و انفجار به تنهایی: ۱۰ درصد
  • خسارت اول: ۱۰ درصد
  • در خسارت دوم: ۲۰ درصد
  • خسارت سوم: ۳۰ درصد
  • پاشیده شدن رنگ و مواد شیمیایی و اسیدی: ۳۰ درصد
  • سرقت کلی: ۲۰ درصد
  • شکست شیشه: ۲۰ درصد
  • بلایای طبیعی: ۱۰ درصد
  • تصادفاتی که بیمه‌گزار مقصر نیست: ۱۰ درصد
  • تصادفاتی که کل خودرو از بین رفته باشد: ۱۰ درصد

دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو

خسارت وارد به بدنه خودرو می‌تواند کلی یا جزئی باشد. اگر خودرو خسارت غیرقابل جبرانی را متحمل شود، مثلا خودرو دزدیده شده و تا ۶۰ روز پیدا نشود، ارزش بازیافت احتمالی و کسورات بیمه‌نامه کسر شده و هزینه متعارف نجات و حمل خودرو به آن اضافه می‌شود.

البته به شرطی که از کل سرمایه بیمه شده بیشتر نباشد. بیمه‌گر ارزش بازیافتی خودرو را تعیین می‌کند. در صورت عدم پذیرش بیمه‌گزار، شرکت بیمه با کسر فرانشیز بیمه و سایر کسورات معین و افزودن هزینه‌های متعارف نجات و حمل خودرو، مالک آن شناخته می‌شود. شرکت بیمه، باقی مانده مبلغ را به بیمه‌گزار مسترد می‌نماید. قرارداد بیمه‌نامه بدنه مربوطه ملغی اعلام خواهم شد. باقی حق بیمه باقی مانده تا سررسید به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود.

به طور کلی توضیحاتی که برای فرانشیز بیمه بدنه و پوشش‌های بیمه بدنه داده شد، می‌توان گفت که درصدی از میزان خسارت از شرکت بیمه را باید بیمه‌گزار پرداخت کند، اما با تهیه پوشش حذف فرانشیز هنگام خرید بیمه بدنه بیمه دات کام (https://bimeh.com/carbody)   تمام پرداخت خسارت ناشی از حادثه‌های تحت پوشش بیمه نامه تا سقف تعهدات به شرکت بیمه انتقال داده می‌شود.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->