دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

چگونه استعلام خلافی خودرو را در سال 1401 با کد VIN ماشین بگیریم؟

  • کد خبر: ۱۳۴۲۸۶
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
چگونه استعلام خلافی خودرو را در سال  1401 با کد VIN  ماشین بگیریم؟
راه‌های مختلفی برای استعلام خلافی خودرو و موتورسیکت وجود دارد که یکی از این روش ها استعلام خلافی خودرو از طریق VIN خودرو است.

گزارش آگهی

همواره پلیس راهنمایی و رانندگی برای برقراری نظم و مقررات، راننده‌های متخلف را جریمه می‌کند. با عدم پرداخت جریمه‌ها میزان خلافی خودرو افزایش پیدا می‌کند و هنگام خرید و فروش خودرو یا تردد در خیابان‌ها با مشکلات متنوعی روبه رو خواهید شد.

به طور کلی پلیس راهنمایی و رانندگی برای اجرای قوانین 4 نوع جریمه در نظر گرفته است که در صورت عدم رعایت قانون مشمول یکی از جریمه‌ها خواهید شد. تجربه نشان داده اگر اهرم فشار جریمه‌ها وجود نداشته باشد ممکن است که حادثه‌های سنگین جاده‌ای و تصادف‌ها رخ دهد.

از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی مجبور به اعمال قانون است تا از جان افراد محافظت کند. راه‌های مختلفی برای استعلام خلافی خودرو و موتورسیکت وجود دارد که یکی از این روش ها استعلام خلافی خودرو از طریق VIN خودرو است.

به طور کلی برای استعلام خلافی خودرو می توان از بارکد پستی 8 یا 9 رقمی و یا از کد VIN استفاده کرد.در این مطلب انواع جریمه‌های رانندگی و اهمیت استعلام خلافی خودرو را توضیح خواهیم داد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

تعریف خلافی خودرو

خلافی خودرو هنگامی ‌ایجاد می‌شود که راننده‌های متخلف قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده و توسط پلیس جریمه شده باشند. در صورت عدم پرداخت جریمه به خودرو خلافی تعلق می‌گیرد. در حقیقت راننده با نقض قوانین دچار تخلف شده و جریمه می‌شوید.

تخلفات در پرونده خودرو ثبت خواهد شد و در صورت افزایش خلافی، خودرو متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد. همچنین در سال‌های اخیر علاوه بر جریمه‌های نقدی، نمره منفی هم برای راننده‌های متخلف در نظر گرفته شده است که این موضوع نشان دهنده اهمیت رعایت قانون است.

نکته مهم این است که اگر بعد از مدت زمان مشخص شده تاریخ مهلت پرداخت جریمه برای پرداخت اقدام کنید با جریمه دوبرابری مواجه خواهید شد. حتی در شرایط داشتن خلافی خودرو شرایط معامله خودرو برای شما فراهم نیست و در ابتدا باید خلافی خودروی خود را صفر کنید.

انواع جریمه‌های راهنمایی و رانندگی

جرایم رانندگی انواع مختلفی دارند.جالب است بدانید که ۴ نوع جریمه خودرو وجود دارد که عبارتند از تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دوبرگی. اگر برای اولین بار قصد گرفتن خلافی ماشین خود را دارید این سوال برایتان ایجاد می‌شود که چگونه از آن مطلع شویم؟ یا این‌که چه راهکارهایی برای کم کردن آن وجود دارد؟ آیا برای استعلام خلافی خودرو، نرم‌افزاری وجود دارد؟ پلیس راهنمایی و رانندگی برای ایجاد نظم و اجرای قوانین توسط تمام رانندگان، 4 مدل جریمه را در نظر گرفته است که عبارتند از:

  • تسلیمی
  • الصاقی
  • دوربینی
  • دوبرگی

در جریمه تسلیمی، پلیس راهور برگ جریمه را به راننده خاطی خواهد داد که باید در مدت زمان مشخص شده به پرداخت آن اقدام کرد.

جریمه الصاقی، هنگامی‌صادر می‌شود که راننده خاطی در خودرو نیست و تخلف رخ داده است. به طور مثال: پارک کردن خودرو در جای پارک ممنون که راننده در خودرو حضور نداشته باشد، در این صورت برگه جریمه به شیشه خودرو الصاق می‌شود.

جریمه دوربینی یکی از  متداول‌ترین و جدیدترین نوع جریمه‌های پلیس است. دوربین‌ها را در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک شهرها، جاده‌ها و اتوبان‌ها نصب می‌کنند و در صورت تخلف راننده، جریمه ثبت می‌شود و در نهایت جریمه برای مالک خودرو ارسال خواهد شد.

در جریمه دوبرگی، پلیس راهنمایی و رانندگی راننده خاطی را به دلیل عدم توجه به دستور توقف پلیس علاوه ‌بر جریمه نقض قوانین راهنمایی و رانندگی که شامل برگ اول خواهد بود، برای عدم توجه به دستور توقف پلیس نیز جریمه خواهد کرد که شامل برگ دوم خواهد بود.

چگونه استعلام خلافی خودرو را در سال  1401 با کد VIN  ماشین بگیریم؟

رعایت نکردن سرعت از عوامل جریمه خودرو است

استعلام پیامکی  خلافی خودرو با کد VIN

رانندگان وسایل نقلیه می‌توانند برای دریافت لیست خلافی خودرو ی خود، شماره وی آی ان (VIN) پشت کارت خودرو را به یکی از سه شماره زیر پیامک نمایند:

  • ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰
  • ۳۰۰۰۵۱۵۱
  • ۱۱۰۰۰۵۱۵۱

شما بعد از ارسال VIN  خودرو به شماره‌های مذکور، پیامک خلافی خودرو شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت را دریافت خواهید کرد. می‌توانید از این اطلاعات برای پرداخت جریمه خودروی خود اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کد VIN خودرو و راه های استعلام خلافی ماشین به https://bimeh.com/mag/vehicle-identification-number-vin/ مراجعه نمایید.

همچنین نکته مهم این است که پلیس راهنمایی و رانندگی به طور کامل توضیح داده است که اگر راننده‌ای و صاحب خودرویی جریمه‌های خود را پرداخت نکند، خلافی خودرو را بیشتر خواهد کرد. هرچند بهتر است که با فرهنگ سازی، رعایت قانون را ترویج کرد تا جان سرنشینان و راننده خودرو حفظ شود. برخی از تخلف‌های ثبت شده که حوادث رانندگی را بیشتر کرده است عبارتند از:

  • استفاده از تلفن همراه
  • سرعت غیر مجاز
  • عبور از چراغ قرمز

نکته مهم این است که اگر جریمه شوید و از میزان خلافی خودرو خود اطلاع نداشته باشید می‌توانید از شرایط استعلام خلافی خودرو استفاده کنید. همچنین از طریق روش‌های آنلاین و آفلاین روش‌های مختلفی مهیا شده که در ادامه توضیح خواهیم داد.

رابطه بیمه شخص ثالث و خلافی خودرو

برخی از افراد سوال می‌پرسند که چه نوع جریمه‌هایی باعث افزایش خلافی خودرو می‌شود یا آیا عدم تهیه بیمه شخص ثالث می‌تواند میزان خلافی را افزایش دهد؟

در پاسخ به این سوال‌ها باید بگوییم که هرگونه نقض قوانین راهنمایی و رانندگی با جریمه همراه خواهد بود که به روش‌های گفته شده جریمه صادر می‌شود. از طرفی هم بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی باید آن را تهیه کنند. اگر خودرویی فاقد بیمه شخص ثالث باشد جریمه شده و توقیف خودرو خواهد شد.

از این رو با توجه به اهمیت این بیمه نامه بهتر است که در اسرع وقت بیمه نامه را خریداری کرده یا برای تمدید آن اقدام کرد. مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث می تواند بلندمدت یک ساله یا کوتاه مدت یعنی چند روزه باشد. خرید بیمه شخص ثالث به صورت سالانه مقرون به صرفه تر است ولی اگر می خواهید در عرض چند ماه آتی وسیله نقلیه خود را بفروشید یا مشکل در پرداخت نقدی حق بیمه شخص ثالث دارید می توانید، از بیمه نامه کوتاه مدت یا حتی چند روزه شخص ثالث بهره مند شوید که در این شرایط حتی خرید اقساطی بیمه شخص ثالث نیز میسر است.

اگر شما هم جزو افراد پر مشغله‌ای هستید که زمان کافی برای مراجعه حضوری به نمایندگی‌های بیمه ندارد توصیه می‌کنیم که از کارگزاری‌های آنلاین بیمه مانند: بیمه دات کام استفاده کنید تا بدون محدودیت زمانی و مکانی بیمه نامه خود را تمدید کنید.

بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه است که به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آماده خدمات رسانی به بیمه‌گزار‌های عزیز است. کافی است که به سایت بیمه دات کام  bimeh.com مراجعه کرده و در صفحه اصلی از منوی محصولات، بیمه نامه مورد نظر خود را خریداری کنید.

چگونه استعلام خلافی خودرو را در سال  1401 با کد VIN  ماشین بگیریم؟

امکان استعلام خلافی از چندین روش وجود دارد

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

همانطور که توضیح داده شد، روش‌های مختلفی برای استعلام خلافی ماشین وجود دارد که بدون محدودیت‌های مکانی و زمانی بتوانید استعلام خلافی خودروی خود را دریافت کرده و برای پرداخت آن اقدام کرد. از جمله متداول‌ترین روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو با مراجعه به پلیس 10+
  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق پیامک به شماره‌های ۳۰۰۰۵۱۵۱، ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ و ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰
  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو با کد USSD بدون نیاز به اینترنت و دریافت کد دستوری #110*
  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق سایت پلیس راهور
  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو با اپلیکیشن‌های موبایلی

به طور کلی بهتر است که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذاشت تا مشمول جریمه‌های پلیس نشوید. اما اگر به هر دلیلی جریمه شدید باید برای پرداخت به موقع آن اقدام کنید تا خلافی خودرو برای شما افزایش پیدا نکند و مشکلات احتمالی دیگر مانند: جریمه دو برابری و توقیف خودرو برایتان رخ ندهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->