نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

انجام دو عمل پیشرفته استنت‌گذاری قفسه سینه و شکمی به روش کم تهاجمی در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۷۰۴
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
انجام دو عمل پیشرفته استنت‌گذاری قفسه سینه و شکمی به روش کم تهاجمی در مشهد
به همت متخصصان گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو عمل جراحی استنت گرفت در آئورت توراسیک قفسه سینه و استنت گرفت آئورت شکمی به روش Tivar و Evar با موفقیت در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا (ع) انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، استاد گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عمل نخست بر روی بیمار ۵۶ ساله که مدت‌ها با مشکلات متعددی روبرو بود به روش استنت گرفت در آئورت توراسیک (قفسه سینه) با استفاده از آنژیوگرافی از طریق شریال فمورال (Tivar) انجام شد.

 

دکتر محمود شبستری نتایج این عمل را که با همکاری تیمی بسیار خوب اعضای هیات علمی گروه قلب، بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و سایر گروه‌ها و اعضای مرتبط انجام شد بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: بیمار یک روز پس از عمل قادر به راه رفتن و دو روز بعد نیز از بیمارستان ترخیص می‌شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام عمل جراحی استنت گذاری ترمیم آنوریسم شکمی آئورت از طریق شریان فمورال Evar به روش آنرژیوگرافی را دیگر عمل انجام شد عنوان کرد و گفت: نتایج این عمل نیز که در مدت یک ساعت به طور انجامید بسیار مطلوب بوده است.

 

دکتر شبستری با بیان اینکه تا پیش از این برای درمان بیماران باید از روش‌های عمل جراحی باز استفاده می‌شد که این امر موجب افزایش مدت زمان بستری و دوران نقاهت می‌شد خاطر نشان کرد: استفاده از این روش ضمن کاهش مدت زمان بستری موجب کاهش درد بیماران نیز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تهیه لوازم مصرفی برای این روش عمل هزینه بر است، اما خوشبختانه سازمان‌های بیمه گر آن را زیر پوشش قرار داده اند خاطر نشان کرد: در حال حاضر اتاق‌های عمل جراحی و کت لب بیمارستان امام رضا (ع) به پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی مجهز است که این امر موجب ایجاد زمینه انجام عمل‌های جراحی مدرن را فراهم نموده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->