بیش از ۱۳میلیارد تومان برای بهسازی ماشین آلات شهرداری‌های خراسان رضوی هزینه شد

  • کد خبر: ۱۴۷۸۵۵
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
بیش از ۱۳میلیارد تومان برای بهسازی ماشین آلات شهرداری‌های خراسان رضوی هزینه شد
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از ابتدای امسال برای بهسازی و تجهیز ناوگان ماشین آلات عمرانی و حمل و نقل درون شهری شهرداری‌های استان هزینه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا تازیکی افزود: این اعتبار از محل برگزاری ۶ مرحله مزایده فروش ماشین آلات فرسوده و بلااستفاده شهرداری‌ها به منظور بهسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل درون شهری و دستگاه‌های مختلف حوزه عمرانی، شهرسازی، آتش نشانی و خدمات شهری تامین شده است.

وی اضافه کرد: ماشین آلات بازوی اجرایی شهرداری‌ها هستند و خرابی و توقف آن‌ها باعث رکود عملیات عمرانی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می‌شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: هم اینک ماشین آلات به دلیل افزایش قیمت، بخش عمده‌ای از سرمایه‌ها و دارایی‌های شهرداری‌ها هستند بنابراین نگهداری و بهره برداری صحیح و افزایش راندمان ماشین آلات به دلیل تخصصی بودن این حوزه از مهمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های مدیریت شهری است.

تازیکی افزود: در راستای همیاری و خدمت رسانی به شهرداری‌های خراسان رضوی واحد تخصصی ماشین آلات در تیرماه سال ۱۳۹۹ تشکیل و باوجود نوپا بودن و عمر کوتاه، تا کنون خدمات ارزشمندی برای حفظ و نگهداری و بهره برداری از ماشین آلات ارائه کرده است.

وی ادامه داد:نوسازی، خرید ماشین آلات و تجهیزات اعم از خرید و تحویل تعداد ۶ دستگاه خودرو سواری، کامیون کشنده، وانت و تجهیزات تولید قطعات بتنی از کارخانه سازنده و بازار، بازسازی کامل یک دستگاه کامیون آتش نشانی، برنامه ریزی و پیگیری راه اندازی و نصب سیستم جامع مدیریت ماشین آلات و تامین اقلام مصرفی ماشین آلات به مبلغ بیش از ۳۸ میلیارد ریال از اقداماتی است که امسال صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: پیگیری اعتبارات دولتی و وام‌های تخصیصی سازمان شهرداری‌های کشور برای تامین ماشین آلات، نیازسنجی و جا به جایی ماشین آلات بین شهرداری‌ها، دستگاه‌ها و ماشین آلات بلااستفاده در شهرداری‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی در حوزه ماشین آلات و توانمند سازی کارکنان شهرداری‌ها و ارائه مشاوره تخصصی در تمامی مباحث حوزه ماشین آلات از دیگر فعالیت‌های انجام‌گرفته این حوزه در سال جاری است.

تازیکی افزود: تراکنش ریالی حاصل از انجام این اقدامات بیش از ۳۰ میلیارد تومان است و امیدواریم شهرداری‌های استان با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های این واحد تخصصی گامی موثر برای افزایش بهره‌وری و راندمان ماشین آلات و دستگاه‌های اجرایی حوزه مدیریت شهری بردارند.

استان ۶.۵ میلیون نفری خراسان رضوی ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (معادل ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) وسعت دارد.

این استان دارای ۹۵ شهر است که همگی شهرداری دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->