جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

پایان تیر ۱۴۰۰؛ بهره برداری از مسیر «آزادگان» به پل «پرتوی» در مشهد

  • کد خبر: ۶۵۵۰۹
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
پایان تیر ۱۴۰۰؛ بهره برداری از مسیر «آزادگان» به پل «پرتوی» در مشهد
پروژه اتصال تقاطع چهارسطحی آزادگان به پل پرتوی، باعث کاهش بار ترافیکی ورودی پل پرتوی از سمت بولوار وکیل آباد است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ اقدامات عمرانی و اصلاحی در حوالی انتهای بولوار وکیل آباد و میدان نمایشگاه سابق و تقاطع چهارسطحی آزادگان فعلی همچنان ادامه دارد. اصلاح هندسی و تعریض انتهای بولوار وکیل آباد در ۲ فاز اجرایی شد و ثمره آن کاهش بار ترافیکی این محدوده بود. همچنین ساخت بخشی از تقاطع چهارسطحی آزادگان، زیرگذر شهید برونسی و در نهایت مسدودسازی زیرگذر بولوار وکیل آباد از انتهای این بولوار،  امکان مدیریت ترافیک گسترده این محدوده در زمان‌های پیک را به راحتی فراهم کرده است.

اما مسئولان شهری همچنان به دنبال ساخت مسیر‌های جدیدی هستند تا دسترسی شهروندان به مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز راحت‌تر از گذشته انجام شود که یکی از اهداف ساخت مسیر بزرگ راهی مشهد چناران همین مسئله است و البته مسیر دسترسی ویژه از تقاطع آزادگان تا کندروی جاده شاندیز واقع در پل پرتوی دیگر مسیر پیش بینی شده برای این هدف به شمار می‌رود. عملیات ساخت این مسیر از تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال گذشته شروع شد و بنا به گفته مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد مسیر دسترسی تقاطع آزادگان به پل پرتوی و محور کندرو شاندیز تا پایان تیرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

امیرسیاوش حجازی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه هدف اصلی پروژه اتصال تقاطع چهارسطحی آزادگان به پل پرتوی، کاهش بار ترافیکی ورودی پل پرتوی از سمت بولوار وکیل آباد است، گفت: با ساخت این مسیر، راه دیگری برای ورود خودرو‌ها به کندرو شاندیز، واقع در پل پرتوی، ایجاد می‌شود و این مسئله سبب کاهش بار ترافیکی محور انتهای بولوار وکیل آباد می‌شود. وی با بیان اینکه در راستای تکمیل زنجیره مدیریت ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد، عملیات ساخت این مسیر نیز در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال‌گذشته آغاز شد، گفت: در این پروژه ۶۷ هزار مترمکعب خاک برداری و ۸۵ هزار مترمکعب خاک ریزی و ۲۰۰۰ تن آسفالت ریزی داریم. همچنین یک کانال هدایت آب‌های سطحی به طول ۲۲۰۰ متر نیز ساخته می‌شود.


مسیر پیاده روی در کنار رودپارک

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در ادامه افزود: عرض سواره این مسیر، ۷ متر به صورت یک طرفه از تقاطع آزادگان و در مجاورت کال چهل بازه یا رود پارک است. همچنین در هرطرف این خیابان ۲.۵ متر مسیر پیاده روی نیز ساخته می‌شود تا شهروندان مسیری مناسب برای پیاده روی در کنار رودپارک داشته باشند.
حجازی ادامه داد: با ساخت این مسیر شهروندانی که از سمت بزرگ راه امام علی (ع) و بزرگ راه آیت ا... هاشمی رفسنجانی، قصد رفتن به دوراهی طرقبه و شاندیز را دارند با ۳ کیلومتر کاهش مسافت مواجه می‌شوند و این مسئله می‌تواند در کاهش ترافیک، کاهش زمان و کاهش مصرف سوخت تأثیرگذار باشد.


افتتاح، ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰

وی گفت: همچنین در کنار این مسیر، خاک ریز‌هایی به ارتفاع ۱۲ متر وجود دارد که با توجه به اینکه در سمت چپ این مسیر قرار است پروژه رودپارک اجرایی شود، قرار است این خاک ریز‌های ۱۲ متری نیز گل کاری شود و علاوه براین فضای سبز طول مسیر نیز اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در پایان گفت: اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه ۲۵.۵ درصد است و براساس برنامه زمان بندی قرار است این مسیر تا ۳۱ تیرماه امسال یعنی ۱۵۸ روز دیگر به بهره برداری برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->