وزیر خارجه فرانسه خطاب به حماس: باید طرح پایان جنگ غزه را بپذیرید دیدار وزیر آموزش و پرورش با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بهادری جهرمی: وزارت جنگ آمریکا را نهاد تروریستی اعلام کنید ناتوانی سنای آمریکا در تصویب بودجه، دولت را تعطیل کرد مجلس امروز طرح اصلاح موادی از قانون مهریه را بررسی می‌کند (۹ مهرماه ۱۴۰۴) گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و مکرون درباره آخرین تحولات فلسطین تعداد تلفات رژیم صهیونیستی طی ۲ سال گذشته اعلام شد شهادت ۱۵۰ کودک در غزه بر اثر قحطی و گرسنگی گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و فرانسه درباره ایران، غزه و اوکراین رسانه عبری: موافقت حماس با طرح ترامپ شکستی بزرگ برای اسرائیل است اسرائیل مدعی بازداشت ۲ جاسوس وابسته به ایران شد (۸ مهر ۱۴۰۴) برافراشته شدن پرچم اسرائیل در جنوب سوریه + فیلم اعتراضات مردم ایتالیا در حمایت از غزه ادامه دارد سردار نائینی: جنگ ۸ ساله و ۱۲ روزه، نبردهای نیابتی آمریکا با ایران بود امام جمعه بغداد در مشهد: بر عهدی که با شهید سید حسن نصرالله بسته‌ایم، پایبندیم + فیلم حمله توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن (۸ مهر ۱۴۰۴) خشمگینی رهبران عرب از تغییر طرح ترامپ برای صلح در غزه طرح ترامپ پیشنهاد یک توافق نیست، بلکه یک تهدید است واکنش روسیه به طرح ترامپ درباره غزه مقاومت فلسطین: طرح ترامپ حمایت کامل از پروژه صهیونیست‌هاست قطر: طرح ترامپ را به حماس منتقل کردیم جزئیات عملیات ترکیبی موفق قسام علیه نظامیان صهیونیست تأکید پزشکیان بر ضرورت ماموریت‌محوری دانشگاه‌ها قالیباف: دولت و مجلس مکلف به توجه به قانون برنامه هفتم هستند معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی: عملکرد شورا‌ها در ادوار گذشته از عوامل اثرگذار بر میزان مشارکت در انتخابات است یک نظامی اسرائیلی با ادعای همکاری با ایران بازداشت شد ترامپ: تمام موشک‌های ایرانی را در پایگاه قطر سرنگون کردیم | سایت‌های هسته‌ای ایران نابود شدند + فیلم
سرخط خبرها

وزیر علوم: ۵۰۰ سهمیه جذب هیئت علمی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافت

  • کد خبر: ۱۴۷۸۵۴
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
وزیر علوم: ۵۰۰ سهمیه جذب هیئت علمی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافت
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دولت سیزدهم اهمیت ویژه‌ای برای دانشگاه فرهنگیان قائل است، گفت: در سال جاری پانصد سهمیه جذب عضو هیئت علمی به این دانشگاه اختصاص یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در گردهمایی مدیران دانشگاه فرهنگیان و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه که در محل مجتمع فرهنگی و تربیتی شهید باهنر وزارت آموزش پرورش برگزار شد، گفت: تربیت مدیران و متخصصان آینده کشور در دست معلمان است که وظیفه سنگینی است. کسانی که امروز به عنوان شاگرد در کلاس‌های درس هستند در واقع دانشمندان، محققان مدیران و سیاست مداران آینده کشور هستند و حتما باید با احترام و تکریم با آنان برخورد شود.

وزیر علوم نقش معلم و مربی را در ساختن آینده کشور بسیار مهم دانست و گفت: در کشور‌های توسعه یافته معلمان از نظر معیشت و درآمد و منزلت بالاترین جایگاه دارند و در کشور ما نیز جامعه احترام زیادی برای معلم قائل است و حاکمیت باید حمایت‌های خود را بیشتر کند. باید حمایت ما از شغل معلمی آنقدر باشد که جذابیت بیشتری داشته باشد و استعداد‌های برتر برای ورود به این حرفه باهم رقابت کنند.

وی معلمی را یک تخصص ویژه دانست که نیاز به مهارت‌های تدریس، ارزیابی و ارتباط با دانش‌آموز دارد و وجود مراکز تربیت معلم سابق یا دانشگاه فرهنگیان فعلی یک ضرورت برای آموزش معلم است.

زلفی گل معلمی را شبکه‌ای از فضایل انسانی دانست که آینده یک فرد و یا جامعه به رفتار او بستگی دارد.

وزیر علوم؛ آموزش را مقوله مهمی دانست که حتی در سلامت جسمی و روحی جامعه دخیل است و اساسا پدیده‌های اجتماعی با رویکرد بین رشته‌ای بررسی می‌شوند و اگر خود آموزش را به عنوان یک علم بین رشته‌ای بدانیم وجود دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای بحث آموزش به عنوان یک علم ضروری است.

زلفی‌گل همچنین اظهار داشت: با یک تغییر اقلیم در امر آموزش مواجه هستیم و برای اینکه با این تغییر هماهنگ شویم باید نسبت به استفاده از فناوری‌های نوین و آموزش‌های مجازی اهتمام ویژه داشته باشیم و اگر دانشگاه فرهنگیان در این زمینه اقدام جدی نکند از آموزش‌های روز فاصله خواهد گرفت.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از مدیران برتر واحد‌های استانی و پردیس دانشگاه فرهنگیان با حضور وزیر علوم و رئیس دانشگاه فرهنگیان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->