تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
سرخط خبرها

عنابستانی: کم‌درآمد‌ها با عملکرد سلیقه‌ای بانک‌ها از دریافت وام خرد محروم شدند

  • کد خبر: ۱۴۷۸۵۸
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
عنابستانی: کم‌درآمد‌ها با عملکرد سلیقه‌ای بانک‌ها از دریافت وام خرد محروم شدند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت:  تا زمانی که بانک‌ها سلیقه‌ای در ارائه وام عمل کنند و دست از بنگاه‌داری برندارند این مشکلات حل نخواهد شد و اغلب مردم در این شرایط سخت اقتصادی از حداقل تسهیلات بانکی نیز برخوردار نمی‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اصغر عنابستانی با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی خانوار‌ها و لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای خدمت به مردم گفت: بدیهی است تیم اقتصادی دولت، برای حل مسائل اقتصادی و دستیابی به رفاه خانوار‌ها باید برنامه منسجم و هماهنگ اقتصادی داشته باشد، اما طبیعتا بخشی از مشکلات اصطلاحا باید اورژانسی مورد توجه قرار بگیرد و نیاز به برنامه کوتاه مدت دارد.

وی ادامه داد: بطور مثال یک زوج جوان و یک خانوار مستاجر برای اجاره مسکن و پرداخت ودیعه مسکن یا یک خانوار که مریض دارند برای تامین مخارج عمل جراحی، نیاز به منابع فوری دارند و نمی‌توان به آن‌ها گفت؛ لطفا چندماه منتظر باشند تا وام خرد به آن‌ها ارائه شود بنابراین باید بانک‌ها نهایت همکاری را با مردم داشته باشند.

عنابستانی افزود: طببعتا بانک‌های کشور علاوه بر وظایف تخصصی و اقتصادی باید به وظایف حاکمیتی و اجتماعی نیز در حد توان در این شرایط توجه کنند البته منظور بنده از لزوم همکاری بانک‌ها با مردم در ارائه وام خرد، این نیست که منابع را هبه کنند، اما نکته و گلایه مردم و نمایندگان این است شروطی مانند لزوم معرفی ضامن کارمند رسمی دولت، عدم پذیرش ضامن بازنشسته، معدل حساب مطلوب و... قابل تامل بوده و از توان بسیاری از متقاضیان کم درآمد خارج است و نتیجه آن این است بسیاری از مردم با مراجعه به بانک‌ها به دلیل سختگیری و موانع، دست خالی بر می‌گردند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس افزود: مدیران شعب بانک‌ها باید تدابیری برای تسهیل امور و خدمت به مردم اتخاذ کنند بطور مثال الان یک خانوار چهار نفره بالای یک میلیون تومان در ماه یارانه دریافت می‌کند یا اندکی دارایی از سهام یا طلا یا یک خودرو و زمین دارند که بانک‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های مذکور به عنوان ضمانت استفاده کنند تا گره‌ای از کار یک خانواده بگشایند.

عنابستانی ادامه داد: با وجود اینکه سیستم بانکی قرار بود پرداخت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان را بدون ضامن و بر حسب اعتبارسنجی ارائه دهد، اما این موضوع در عمل اجرا نمی‌شود و حتی ضمانت کارکنان قراردادی و بخش خصوصی برای وام خرد را قبول ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: تا زمانی که بانک‌ها سلیقه‌ای در ارائه وام عمل کنند و دست از بنگاه داری برندارند این مشکلات حل نخواهد شد و اغلب مردم در این شرایط سخت اقتصادی از حداقل تسهیلات نیز برخوردار نمی‌شوند. وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای رفع موانع وام گیرندگان خرد و تولیدکنندگان و خروج بانک‌ها از بنگاهداری اقدام جدی انجام دهد.

عنابستانی گفت: براساس گزارش‌ها مجموع وام‌های خرد در مقایسه با میزان تسهیلات کلان بانکی قابل توجه نیست این در حالی است همین وام‌های خرد مشکلات روزمره بخش قابل توجهی از خانوار‌های نیازمند را حل می‌کند. طبیعتا این انتظار وجود دارد مدیریت جدید بانک مرکزی در کنار اهداف مهمی مانند مهار تورم، تقویت پول ملی، بحث مشکل مردم در خصوص ضمانت وام‌های خرد بانکی و مسائل بانکی تولید کنندگان را مورد رسیدگی قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر لزوم تسهیل ارائه وام ازدواج گفت: باید مدیران بانکی حتی در سطح مسئول شعبه شهرستان، که عملکرد مناسبی دارد و با ابتکارات توانسته روش‌های منطقی برای تسهیل امور به کار ببرد تشویق شوند و با مدیران بانکی که رفتار سلیقه‌ای و تبعیض آمیز دارند برخورد شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->