کاربران تلفن همراه و اینترنت درگیر قطعی برق لورفتن تصاویر گلکسی S25 FE یک روز پیش از رونمایی رسمی قابلیت Picture-in-Picture به بخش نمایش ریل‌های اینستاگرام می‌آید گفتگو با ارشیا میرشمسی، برنده مدال طلای المپیاد نجوم ۲۰۲۵ | هیچ‌کجا مرکز عالم نیست اداره پست خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای تقویت زیرساخت‌های شهر هوشمند همکاری می‌کنند آیا ماه‌گرفتگی ۱۶ شهریور در تمام شهرهای ایران قابل مشاهده است؟ + نقشه دید جهانی همه چیز درباره ماه‌گرفتگی ۱۶ شهریور ۱۴۰۴ + جدول زمانی و شیوه رصد برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، بازی صفحه‌ای انجام دهید گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ کی رونمایی می‌شود؟ + جزئیات برای پروژه ملی توسعه فیبر نوری، ۴۲۰ میلیارد تومان مشوق به اپراتورها پرداخت می‌شود گوگل با GCUL وارد دنیای بلاک‌چین مالی شد | ورود بی‌سروصدا به زیرساختی امن و مبتنی بر پایتون میم‌کوین چیست؟ لیتل پپه چیست؟ LILPEPE فرصت طلایی یا تله سرمایه‌گذاران؟ دولت به دلیل نفوذ و جاسوسی‌ از طریق فیلترشکن‌ها، پیگیر رفع فیلترینگ است ویدئو | حرکات ژیمناستیک اسپات، ربات شرکت بوستون داینامیکس عرضه اولیه توکن‌ها (ICO) چیست؟ | فرصت سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال یا ریسک پنهان؟ تحلیل بیت کوین در حمایت کلیدی ۱۰۸،۰۰۰ | صعود یا اصلاح؟ نوید تولد ۱۱ هزار و ۶۴۸ نوزاد در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۴ در اکران‌های شهری مشهد «قدم نورسیده مبارک» چگونه سرور مجازی ایران تضمین‌کننده دسترسی همیشگی به سایت شماست؟ کوسه‌های بی‌دندان؛ قربانیان خاموش تغییرات اقلیمی اطلاعات فصل هشتم کالاف دیوتی موبایل ۲۰۲۵ + معرفی گان و آیتم‌های جدید
سرخط خبرها

چینی‌ها با بازار گوشی موبایل قهر کردند

  • کد خبر: ۱۴۷۹۵۰
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
چینی‌ها با بازار گوشی موبایل قهر کردند
کندی رشد اقتصادی و محتاط شدن مصرف کنندگان برای هزینه بیشتر، باعث شد فروش تلفن هوشمند چین در سال ۲۰۲۲، برمبنای سالانه، ۱۳ درصد کاهش پیدا کند که بزرگترین کاهش در یک دهه گذشته بود.

به گزارش شهرآرانیوز، موسسه تحقیقاتی آی‌دی‌سی (IDC) اعلام کرد مجموع گوشی‌هایی که طی سال میلادی گذشته، در چین فروش رفت، به ۲۸۶ میلیون دستگاه رسید که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۳ بود و برای نخستین بار، فروش سالانه گوشی در چین به زیر ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید.

سازنده چینی ویوو (Vivo)، با سهم بازار ۱۸.۶ درصدی، پرفروش‌ترین برند بود و مجموع فروشش، بر مبنای سالانه ۲۵.۱ درصد کاهش پیدا کرد.

برند آنر (Honor) دومین برند پرفروش بود و فروش این شرکت، بیش از ۳۴ درصد افزایش یافت.

شرکت اپل و اوپو (Oppo)، به طور مشترک در جایگاه سوم ایستادند. فروش اپل بر مبنای سالانه ۴.۴ درصد کاهش یافت اما عملکرد این شرکت در مقایسه با رکود بازار، مطلوب بود.

به گفته محققان، با وجود این که اپل در سه ماهه چهارم، برند پرفروش بود اما فروش آیفون بر مبنای سالانه، به دلیل مشکلات زنجیره تامین که ناشی از اختلال تولید شرکت تایوانی فاکسکان در شهر ژنگژو بود، کاهش پیدا کرد.

تدابیر سخت‌گیرانه چین برای کنترل شیوع کووید ۱۹ که در بهار سال ۲۰۲۲ در شهرهای متعدد تشدید شد، اقتصاد این کشور را به شدت متاثر کرد و ضعیف‌رین عملکرد اقتصادی این کشور در حدود نیم قرن اخیر را رقم زد.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش شدید فروش تلفن هوشمند در چین، مشابه وضعیت بازار جهانی است. طبق آمار آی‌دی‌سی، فروش جهانی تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۲، به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دستگاه رسید که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۳ بود و بر مبنای سال به سال، بیش از ۱۱ درصد کاهش نشان داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->