چند درصد مردم ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟ ترک اینترنت چه تأثیری بر سلامت مغز می‌گذارد؟ استفاده ابزاری از زنان در ایتا ممنوع شد نحوه پیدا کردن اکانت اینستاگرام با شماره تلفن: روش‌ها و نکات آیا طراحی دوربین آیفون ۱۷ پرو تغییر می‌کند؟ ویدئو | اولین ویدئو نگاه نزدیک به گلکسی S25 اج و جزئیات آن فاش شد! رونمایی از خودرو پرنده‌ای که قابلیت نشست و برخاست عمودی دارد + فیلم همه چیز درباره گروک ۳، به‌روزترین هوش مصنوعی جهان + مقایسه با مدل‌های دیگر جنگ هوش مصنوعی آمریکا و چین داغ‌تر شد رونمایی از تراشه محاسباتی کوانتومی جدید شرکت مایکروسافت رونمایی از یک ربات انسان‌نمای ترسناک با شباهت بی‌نظیر به انسان + ویدئو استفاده از هوش مصنوعی Grok ۳ برای مدت کوتاهی رایگان شد اوپو فایند N۵، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان، معرفی شد + مشخصات و قیمت مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور با محوریت هوش مصنوعی توسعه می‌یابد توکن پای نتورک (Pi coin) لیست شد + قیمت اولیه بسته حمایتی جدید مجلس برای دانش‌بنیان‌ها | ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی واحد‌های فناور کشور چالش‌های هم‌افزایی علم و ثروت ویدئوی کامل معرفی iPhone ۱۶e، ارزان‌ترین گوشی اپل مقایسه مشخصات آیفون ۱۶E و آیفون ۱۶ + قیمت آیفون ۱۶E رونمایی شد + ویژگی‌ها و مشخصات خودرو صفر و کارکرده به محصولات دیجی کالا اضافه شد
سرخط خبرها

چینی‌ها با بازار گوشی موبایل قهر کردند

  • کد خبر: ۱۴۷۹۵۰
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
چینی‌ها با بازار گوشی موبایل قهر کردند
کندی رشد اقتصادی و محتاط شدن مصرف کنندگان برای هزینه بیشتر، باعث شد فروش تلفن هوشمند چین در سال ۲۰۲۲، برمبنای سالانه، ۱۳ درصد کاهش پیدا کند که بزرگترین کاهش در یک دهه گذشته بود.

به گزارش شهرآرانیوز، موسسه تحقیقاتی آی‌دی‌سی (IDC) اعلام کرد مجموع گوشی‌هایی که طی سال میلادی گذشته، در چین فروش رفت، به ۲۸۶ میلیون دستگاه رسید که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۳ بود و برای نخستین بار، فروش سالانه گوشی در چین به زیر ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید.

سازنده چینی ویوو (Vivo)، با سهم بازار ۱۸.۶ درصدی، پرفروش‌ترین برند بود و مجموع فروشش، بر مبنای سالانه ۲۵.۱ درصد کاهش پیدا کرد.

برند آنر (Honor) دومین برند پرفروش بود و فروش این شرکت، بیش از ۳۴ درصد افزایش یافت.

شرکت اپل و اوپو (Oppo)، به طور مشترک در جایگاه سوم ایستادند. فروش اپل بر مبنای سالانه ۴.۴ درصد کاهش یافت اما عملکرد این شرکت در مقایسه با رکود بازار، مطلوب بود.

به گفته محققان، با وجود این که اپل در سه ماهه چهارم، برند پرفروش بود اما فروش آیفون بر مبنای سالانه، به دلیل مشکلات زنجیره تامین که ناشی از اختلال تولید شرکت تایوانی فاکسکان در شهر ژنگژو بود، کاهش پیدا کرد.

تدابیر سخت‌گیرانه چین برای کنترل شیوع کووید ۱۹ که در بهار سال ۲۰۲۲ در شهرهای متعدد تشدید شد، اقتصاد این کشور را به شدت متاثر کرد و ضعیف‌رین عملکرد اقتصادی این کشور در حدود نیم قرن اخیر را رقم زد.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش شدید فروش تلفن هوشمند در چین، مشابه وضعیت بازار جهانی است. طبق آمار آی‌دی‌سی، فروش جهانی تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۲، به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دستگاه رسید که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۳ بود و بر مبنای سال به سال، بیش از ۱۱ درصد کاهش نشان داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->