مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

تدوین طرح توسعه محلات مشهد در دفاتر تسهیلگری

  • کد خبر: ۱۴۸۵۴
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
تدوین طرح توسعه محلات مشهد در دفاتر تسهیلگری
رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدت یک سال برای تدوین و تحویل طرح توسعه محله می‌تواند فرصت مناسبی برای دفاتر تسهیلگری تلقی شود.
به گزارش شهرآرا نیوز، رمضانعلی فیضی گفت: دفتر توسعه محله رده طرح مطالعاتی برای احداث میان گذری حدفاصل طبرسی شمالی و بولوار رسالت در منطقه ۳ در دست دارد.
به گفته وی، این طرح از میان بافت‌های ریزدانه و متراکم و همچنین از جوار اراضی وسیع بلاتکلیف عبور می‌کند که می‌تواند با ایجاد اهداف اقتصادی برای محلات به عنوان یک محرک توسعه در این مناطق قلمداد شود.
نایب رئیس کمیته نظارتی شماره یک شورای شهر مشهد گفت: ایجاد دسترسی‌های شرقی به غربی، اتصال محور‌های شریانی این مناطق به یکدیگر و کاهش بار ترافیکی محور ۱۰۰ متری می‌توانند از فواید اجرای این طرح تلقی شود.
وی ادامه داد: مطالعه در این حوزه و طراحی پروژه‌های عمرانی مفید برای محلات از جمله برنامه‌هایی است که دفاتر توسعه محله پیگیر آن‌ها هستند البته مجموعه فعالیت‌ها و مطالعات این دفاتر باید منجر به طراحی سند توسعه محله شود که در این حوزه مهم دفاتر به خوبی مشغول فعالیت بوده و نسبت به سابقه فعالیت کمتر از یک سال به پیشرفت خوبی رسیده‌اند.
وی اضافه کرد: از نظر ما مدت یک سال برای تدوین و تحویل طرح توسعه محله می‌تواند فرصت مناسبی برای دفاتر تسهیلگری تلقی شود.
رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد در ادامه گفت: در حال حاضر در منطقه ۴، دو دفتر تسهیلگری تشکیل شده و مشغول انجام مطالعات روی موضوعات تخصصی هستند. این دفاتر تاکنون توانستند به ارتباط خوب و سازنده‌ای با ساکنان و شهروندان دست یافته و به عنوان نماینده و سخنگوی مردم در ارتباط با شهرداری قرار گیرند.
وی افزود: به هر حال هدف‌گذاری برای بازآفرینی محلات ناکارآمد شهری آن است که خود ساکنان و شهروندان با حمایت و مشاوره دفاتر تسهیلگری بتوانند طرح‌های عمرانی و بهسازی را مدیریت کنند لذا در این راستا هرچه مردم و شهروندان ارتباط نزدیک‌تر و کارآمدتری با دفاتر تسهیلگری داشته باشند، فرآیند بهسازی محلات با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.
حجم بالای درخواست‌های مالی در کمیته‌های نظارتی مناطق کم‌برخوردار
رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: در مناطق کم‌برخوردار عموماً مراجعات به کمیته‌های نظارتی بابت درخواست تخفیف در عوارض‌های شهری و کاربری‌های تجارتی موقت است و با توجه به وضعیت نامطلوب درآمدی در این مناطق، معوق ماندن حقوق شهرداری و درخواست کمک از جانب شهروندان جزو روال عادی پرونده‌های این کمیته‌ها تلقی می‌شود.
به گفته وی، کمیته‌های نظارتی هم تا آنجا که ضوابط و مصوبات شهری و قوانین بالادستی اجازه دهد در راستای کمک و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر همکاری می‌کنند.
فیضی یادآور شد: تقسیم‌بندی‌های مناطق درآمدی بر اساس اصول مناسبی طراحی شده و با توجه به شرایط و تسهیلاتی که برای شهروندان ساکن در مناطق کم‌برخوردار در این تقسیم‌بندی‌ها تدارک دیده شده؛ امکانات خوبی برای خدمت بیشتر به مردم در آن‌ها لحاظ شده است.
وی یاد آور شد: این شرایط قاعدتاً بابت افزایش رضایتمندی شهروندان می‌‎شود. از جمله شرایط در نظر گرفته شده برای این مناطق اختیار کمیته نظارتی برای تقسیط بدهی شهروندان به مدت ۳۶ ماه بدون سود و بدون نیاز به پرداخت پیش قسط نقدی بوده است.
وی تاکید کرد: همین تقسیم‌بندی و شرایط ویژه نگاه خاص شورای شهر و مدیریت شهری به اقشار ضعیف‌تر کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد است
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->