به گزارش شهرآرانیوز، امیر اقتناعی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر درباره اعمال تخفیف ۲۰ درصدی برای پرداختهای نقدی مؤدیان شهرداری که از ۱۲ بهمن تا ۱۵ اسفند صورت میپذیرد، گفت: این تخفیف را بهانهای برای دعوت شهروندان به مشارکت در ساخت شهر دیدیم. زیرا شهروندی که به پیرامونش نگاه کند، متوجه تغییرات میشود و زمانی که به شهر خود احساس تعلق خاطر کند، دعوت ما را برای ساختن شهر پاسخ میدهد.
وی با بیان اینکه در دنیای فراگیر رسانهای امروز ذائقه مخاطب عوض شده است، افزود: مخاطب، دیگر با فرم و محتوای همیشگی حاکم بر اطلاعرسانیهای شهری ارتباط برقرار نمیکند و وظیفه ما به عنوان روابط عمومی تغییر رویکرد تبلیغات و اطلاعرسانی است، ازاینرو با عبور از قالبهای کلیشهای و سنتی و استفاده از فرمهای متفاوت و تنظیم محتوای اطلاعرسانی متناسب با ذائقه مخاطب، سعی میکنیم با زبانی که شایسته شهروندان است با آنان گفتگو کنیم، زیرا معتقدیم گفتگو و تعامل مناسب بین مدیریت شهری و شهروندان است که به توسعه شهر کمک میکند.
مشاور شهردار مشهد در ادامه درباره ابعاد پویش «شهر بیست» اظهار کرد: این پویش با شعار «شهر بیست را با هم میسازیم» دریچه گفتگو و تعامل با شهروندان را باز میکند و به همین منظور با معرفی اقدامات و دستاوردهای مدیریت شهری در دوره پنجم نظیر توسعه فضای سبز، فعالیتهای عمرانی، گسترش حملونقل عمومی و... که برای مردم ملموس و آشناست، آنان را به مشارکت در توسعه و ساختن شهر دعوت میکند. عدد ۲۰ نیز از سویی معرف میزان تخفیف لحاظشده برای بدهیهای جاری و معوق ساختمانی و عوارض شهرداری طبق مصوبه شورای شهر است و از سوی دیگر با توجه به بار معنایی آن در فرهنگ ما، در هویت بصری این پویش با استفاده از بیشمار نقاط رنگی و به عنوان نماد مشارکت اقشار مختلف در ساختن یک شهر بیست، طراحی شده است.
اقتناعی با اشاره به اینکه «شهر بیست» صرفا یک پویش محیطی نیست و در قالبها و درگاههای متنوعی با مخاطب ارتباط برقرار میکند، تأکید کرد: در مسیری که برای گفتگو و تعامل با شهروندان آغاز کردهایم، از دریافت نظرات کارشناسان و نخبگان عرصه رسانه و فرهنگ برای طراحی پویشهای آتی با همین رویکرد استقبال میکنیم و علاوه بر راههای ارتباطی مرسوم، نقطه نظرات ایشان را از طریق هشتک شهربیست (#شهربیست) در شبکههای اجتماعی دنبال خواهیم کرد.