میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش احتمالی حقوق ودستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان رضوی به طرح طبقه بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران فروش فوق‌العاده سایپا از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + لینک ثبت‌نام نرخ تورم فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر صمت: شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری پژو پارس است تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی برای خرید خودرو + جزئیات (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به بازار خرید و اجاره هواپیمای شخصی در ایران | خرید جت شخصی چند تومان آب می‌خورد؟ تشدید نظارت ها بر بازار مسکن | پلمب ۳ بنگاه املاک در مشهد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۹۲۰ هکتار کشت کلزا در شهرستان مشهد انجام شد صنعت شوینده ایران خودکفا و صادرکننده ماهانه ۲۰ هزار تن شیر خشک تولید می‌شود افزایش قیمت برخی مدل‌های تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی تامین نیمی از ورودی آب سد‌ها در یک ماه اخیر
سرخط خبرها

روش‌های بنزین کشیدن از خودرو چیست؟

  • کد خبر: ۱۴۸۷۹۶
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
روش‌های بنزین کشیدن از خودرو چیست؟
چگونه از باک خودرو بنزین بکشیم؟ برای آموزش کشیدن بنزین از باک خودرو تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش شهرآرانیوز، تابه‌حال برای شما پیش آمده است که وقتی در جاده مشغول رانندگی هستید، متوجه بشوید که خودروی شما دیگر قادر به حرکت نیست و منشا این اتفاق مشکلات فنی خودرو نیستند بلکه بنزین شما تمام شده است و شما از نزدیک‌ترین پمپ بنزین کیلومتر‌ها فاصله دارید؟ در این شرایط چه می‌کنید؟ تنها راه حل ممکن بنزین کشیدن از خودرو‌های دیگر است تا بتوانید خودتان را به پمپ بنزین برسانید. اما چگونه و با چه لوازمی این کار را انجام می‌دهید؟ آیا فقط همراه داشتن شلنگ کافی است؟ اگر تجربه کافی برای کشیدن بنزین از خودرو‌های دیگر را ندارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با نکات و نحوه کشیدن بنزین از ماشین آشنا شوید.

بهترین روش کشیدن بنزین از ماشین چیست؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به وضعیت باک بنزین خودروی خودتان توجه نمی‌کنید، باید بگوییم که احتمال در جاده ماندن شما بسیار زیاد است. اگر بنزین اضافه در صندوق عقب همراه خود ندارید کار شما بسیار سخت‌تر می‌شود.

باید کنار خیابان منتظر بمانید تا کسی به شما کمک کند و مقداری بنزین به شما بدهد تا بتوانید خودتان را به پمپ بنزین برسانید. برای اینکه بتوانید از خودروی دیگری بنزین بکشید، نیاز به یک شلنگ و یک ظرفی که بنزین را درون آن بریزید دارید. برای این کار باید شلنگ را وارد باک بنزین کنید و با مکش سعی کنید بنزین را وارد شلنگ کنید و سپس آن را درون ظرف بریزید.

چگونه از ماشین بنزین بکشیم که وارد دهان نشود؟

کلیدی‌ترین نکته‌ای که در کشیدن بنزین وجود دارد این است که چگونه از ماشین خود بنزین بکشیم که بنزین و هوایی که از شلنگ بیرون می‌آید، وارد دهان نشود. برای جلوگیری از این اتفاق، یک سر شلنگ را در گلویی باک بگذارید، سر دیگر شلنگ را در ظرفی که می‌خواهید بنزین در آن بریزد بگذارید، دستان خود را بر روی ظرف قرار دهید و از میان انگشتانتان به داخل ظرف فوت کنید تا با ایجاد فشار هوا بتوانید بنزین را وارد ظرف کنید بدون اینکه بنزینی وارد دهان شما شود.

پمپ دستی، آسان‌ترین روش برای کشیدن بنزین از ماشین

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای کشیدن بنزین از خودرو، استفاده از یک پمپ دستی است. پمپ دستی همان کار مکش را برای شما انجام می‌دهد. در این روش لوله پمپ را وارد گلویی باک بنزین کنید، لوله دیگر را در داخل ظرف مورد نظر کنید و از طریق پمپ، تلمبه بزنید تا بنزین از باک خارج شود. در مرحله آخر باید در ابتدا شلنگ را از باک خارج کنید تا زمانی که شلنگ را از درون ظرف در می‌آورید، بنزین داخل شلنگ به بیرون نریزد. کارشناسان خودرو پیشنهاد می‌کنند هنگامی که قصد رفتن به سفر را دارید، مخصوصا اگر مقصد شما دل طبیعت است، حتما در چک لیست خودرو قبل از سفر همراه داشتن مقداری بنزین اضافه را هم یادداشت کنید تا باک خالی خودرو مانع از لذت بردن شما از طبیعت نشود.

با ۲ شلنگ از باک خودرو بنزین بکشید

یکی از روش‌های ساده دیگری که به شما کمک می‌کند باک بنزین خالی خودتان را با بنزینی که از باک ماشین دیگری کشیده‌اید، پر کنید، استفاده از ۲ شلنگ و یک ظرف است. کافی است هر ۲ شلنگ را درون باک بفرستید. شلنگ اول را که یک سر آن داخل باک است درون ظرف بگذارید و از طریق شلنگ دوم درون باک فوت کنید.

با فشار هوایی که توسط دمیدن شما درون باک ایجاد می‌شود، بنزین از طریق شلنگ اول درون ظرف سرریز می‌شود. اگر از این روش استفاده کنید، دیگر بنزین وارد دهان شما نمی‌شود و ایجاد مسمومیت نمی‌کند؛ اما اگر با فردی که بنزین خورده است مواجه شدید، بهتر است فرد مسموم را به مجبور به بالا آوردن نکنید، چون امکان دارد بنزین وارد ریه‌های فرد شود و سلامت فرد را تهدید کند؛ اما اگر خود فرد شروع به استفراغ کرد، به او کمک کنید به جلو خم شود تا بنزین وارد ریه‌هایش نشود.

خطرناک‌ترین روش کشیدن بنزین

یک روش دیگری که برای کشیدن بنزین از باک وجود دارد، کشیدن بنزین از قسمت موتور و کاپوت است. این روش به دلیل خطراتی که دارد خیلی پیشنهاد نمی‌شود. برای انجام این کار، از قسمت کاپوت باید شلنگ رفت بنزین را پیدا کنید.

اگر خودروی شما کاربراتوری باشد، این شلنگ در زیر ریل سوخت قرار دارد و اگر خودروی شما انژکتوری بود شلنگ بنزین زیر مین فولد هوا قرار دارد. پس از پیداکردن شلنگ، آن را از جای خود خارج کنید و در ظرف قرار دهید؛ سپس سوئیچ ماشین را بچرخانید تا برق در خودرو جریان پیدا کند، برق به موتور برسد و بنزین را از باک به سمت موتور هدایت کند. معمولا کارشناسان خودرو شما را از انجام این کار منع می‌کنند.

شاید انجام این کار باعث شود که شما در مورد خودرو‌ها جستجو کنید و شما را وادار به خرید یک خودروی جدید کند؛ چون در این روش به دلیل نداشتن تجربه کافی در انجام آن، خطراتی مثل امکان ریختن بنزین روی استارت، نشت بنزین و آتش‌سوزی را به همراه داشته باشد.

همان‌طور که بدن نیاز به مواد غذایی برای تامین انرژی دارد، خودرو هم برای اینکه بتواند روشن شود و به حرکت خود ادامه دهد، باید سوخت داشته باشد. یکی از مشکلاتی که رانندگان ممکن است با آن مواجه شوند، تمام شدن سوخت است.

اگر در یک جاده‌ای که خیلی رفت‌وآمد ندارد بنزین تمام کنید، چند ساعت باید منتظر بمانید تا یک خودرو از جاده عبور کند و به شما بنزین برساند؟ اگر هنگام بنزین کشیدن از خودروی دیگر، بنزین وارد دهان شما شود چه اقداماتی باید انجام دهید؟ اگر بنزین بر روی لباس شما ریخت چطور؟

اگر بنزین بر روی لباس شما ریخت، سریعا لباس خود را عوض کنید؛ بنزین را از روی پوست خود تمیز کنید و حدودا تا ۷۲ ساعت نه خودتان و نه اطرافیان شما نباید سیگار بکشند.

اگر بنزین وارد دهان شما شد و بنزین را قورت دادید، سعی نکنید بالا بیاورید، اما اگر بالا آوردید به جلو خم شوید؛ سپس دهان خود را با آب بشویید، یک لیوان آب و یا آبمیوه بنوشید و از نوشیدن شیر خودداری کنید؛ چون شیر باعث جذب بنزین می‌شود.

منبع: خودروبانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->