پوستر بیست‌ونهمین هفته فیلم و عکس مشهد منتشر شد برنامه صداوسیما برای دلجویی از هموطنان اهل سنت بهرام افشاری و سروش طاهری در تور آمریکای شمالی با «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) + زمان پخش مدیر پخش شبکه یک صداوسیما عزل شد| اعلام جرم علیه ۸ نفر چهره ماندگار | درباره جلال‌الدین معیریان، بنیان‌گذار چهره‌پردازی کلاسیک ایران سایه مات خندوانه | نگاهی به برنامه ۱۰۰۱ و انتظارات برآورده نشده آن گفت‌وگو با استادان دانشگاه‌های مشهد به‌مناسبت روز ملی معماری پرورده آفتاب ایران | مختصری در احوال و آثار شیخ بهایی روایتی سینمایی از یک قهرمان | گفتگو با عوامل فیلم سینمایی صیاد انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تفلیس آغاز اکران انیمیشن رویاشهر در سینما آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟ جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا برای فرانسیس فورد کوپولا فیلم کوتاه داستانی «جای خالی» در جشنواره ایتالیایی برنامه‌های رادیو به مناسبت سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) + زمان پخش اکران سیار انیمیشن «رؤیاشهر» در شهر‌های فاقد سینما درگذشت پاپ تماشاگران «مجمع کاردینال‌ها» را چند برابر کرد
سرخط خبرها

مهدی آب‌بر، مستندساز مشهدی: فیلم اولی ها باید بیشتر تلاش کنند

  • کد خبر: ۱۴۹۱۶۸
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
مهدی آب‌بر، مستندساز مشهدی: فیلم اولی ها باید بیشتر تلاش کنند
«مهدی آب بر» مستندساز مشهدی معتقد است فیلم اولی بودن به معنای ساخت فیلم‌های بی کیفیت نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، این مستندساز مشهدی در حاشیه برگزاری نخستین روز جشنواره فیلم فجر در مشهد، درباره فیلم «در آغوش درخت» که اولین فیلم اکران شده جشنواره فیلم فجر در مشهد بود، خاطرنشان کرد: با وجود این که از یک کارگردان فیلم اولی توقع می رود فیلم خوبی داشته باشد و مسیر آینده خود را بتواند هموار کند، فیلم اصلا خوب نبود.

وی افزود: متاسفانه جوانان ما غالبا غرور دارند. چند کار دستیاری و فیلم کوتاه انجام داده اند و فکر می کنند می توانند فیلمی در اندازه جشنواره بسازند و هر فیلمی که بسازند هم خوب است. اما اینگونه نیست.

آب بر در ادامه گفت: فیلم قصه خوبی نداشت و آخر آن بیشتر به فیلم فارسی شباهت داشت. مدتی است که از سینمای بومی صحبت می شود. اما بسیاری هنوز معنای سینمای بومی را متوجه نمی شوند. سینمای بومی را با سینمای محلی اشتباه می گیرند. در فیلم بومی باید از همه ظرفیت های بومی استفاده کرد. فیلم بومی در همه جهان معیارهای خودش را دارد و اتفاقا فیلم بومی است که می تواند تماشاگر را با خود همراه کند.

وی در ادامه افزود: یکی از حسن های این جشنواره این است که فیلم اولی ها در آن زیاد هستند. فرصت خوبی است که افرادی که نتوانسته اند با فیلم خود مخاطب را همراه کنند، تلاش کنند تا فیلم بهتری بسازند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->