سعید روستایی و پیمان معادی در فهرست رای دهندگان اسکار هشدار وزیر فرهنگ درباره صداهای تفرقه‌افکنِ پس از جنگ چرا آهنگ «بوم، بوم، تل‌آویو»؛ در پاسخ حملات موشکی ایران به اسرائیل جهانی شد؟ + ویدئو نقدی بر وضعیت کنونی شعر آئینی | احساسات و گریه در شعر سوگ‌محور باید همراه محبت ولایت و شعور باشد برگزاری نشست انتقال تجربه با حضور عادل تبریزی در سینما هویزه مشهد شعر افشین علا خطاب به رژیم صهیونی | عاقبت بیت‌المقدس را رها خواهیم کرد فریبرز عرب‌نیا: ترجیح می‌دهم در کنار مردم کشور عزیزم باشم + فیلم سریال محرمی «جایی برای همه» روی آنتن شبکه دو + زمان پخش آمار فروش سینماها در روزهای جنگ بین اسرائیل و ایران اکران سیار فیلم‌های کودکانه در مشهد کارگردان فیلم بعدی «جیمز باند» مشخص شد «کاتیا فولمر» ایران‌شناس آلمانی درگذشت فصل پایانی سریال «اسکویید گیم» در راه است تکرار سریال «مختارنامه» از شبکه آی‌فیلم (محرم ۱۴۰۴) + زمان پخش قدردانی سخنگوی پلیس از اصحاب قلم در دوران جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران | عزیزان رسانه، گل کاشتید، دستانتان را می‌بوسم برنامه‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد برای جبران خسارات گروه‌های موسیقی و نمایشی اجرای باشکوه ارکستر سمفونیک تهران در میدان آزادی حسام خلیل‌نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون: اگر امروز هنری هست، میراث شهیدان است فیلم‌های آخر هفته تلویزیون (۵ و ۶ تیر ۱۴۰۴) + شبکه و زمان پخش
سرخط خبرها

مهدی آب‌بر، مستندساز مشهدی: فیلم اولی ها باید بیشتر تلاش کنند

  • کد خبر: ۱۴۹۱۶۸
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
مهدی آب‌بر، مستندساز مشهدی: فیلم اولی ها باید بیشتر تلاش کنند
«مهدی آب بر» مستندساز مشهدی معتقد است فیلم اولی بودن به معنای ساخت فیلم‌های بی کیفیت نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، این مستندساز مشهدی در حاشیه برگزاری نخستین روز جشنواره فیلم فجر در مشهد، درباره فیلم «در آغوش درخت» که اولین فیلم اکران شده جشنواره فیلم فجر در مشهد بود، خاطرنشان کرد: با وجود این که از یک کارگردان فیلم اولی توقع می رود فیلم خوبی داشته باشد و مسیر آینده خود را بتواند هموار کند، فیلم اصلا خوب نبود.

وی افزود: متاسفانه جوانان ما غالبا غرور دارند. چند کار دستیاری و فیلم کوتاه انجام داده اند و فکر می کنند می توانند فیلمی در اندازه جشنواره بسازند و هر فیلمی که بسازند هم خوب است. اما اینگونه نیست.

آب بر در ادامه گفت: فیلم قصه خوبی نداشت و آخر آن بیشتر به فیلم فارسی شباهت داشت. مدتی است که از سینمای بومی صحبت می شود. اما بسیاری هنوز معنای سینمای بومی را متوجه نمی شوند. سینمای بومی را با سینمای محلی اشتباه می گیرند. در فیلم بومی باید از همه ظرفیت های بومی استفاده کرد. فیلم بومی در همه جهان معیارهای خودش را دارد و اتفاقا فیلم بومی است که می تواند تماشاگر را با خود همراه کند.

وی در ادامه افزود: یکی از حسن های این جشنواره این است که فیلم اولی ها در آن زیاد هستند. فرصت خوبی است که افرادی که نتوانسته اند با فیلم خود مخاطب را همراه کنند، تلاش کنند تا فیلم بهتری بسازند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->