کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

ماجرای سانسور «سیمپسون‌ها» در هنگ‌کنگ چیست؟

  • کد خبر: ۱۴۹۴۲۴
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
ماجرای سانسور «سیمپسون‌ها» در هنگ‌کنگ چیست؟
یکی از قسمت‌های انیمیشن «سیمپسون‌ها» به دلیل اشاره به اردوگاه‌های کار اجباری چین از سرویس پخش «دیزنی پلاس» در هنگ کنگ حذف شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قسمتی که از سرویس پخش «دیزنی پلاس» در هنگ کنگ حذف شده است، دومین قسمت از جدیدترین فصل این سریال طولانی آمریکایی است.

در قسمت «لیزای عصبانی» شخصیت «مارج سیمپسون» در یک تور مجازی با دیوار بزرگ چین، استخراج بیت کوین و اردوگاه‌های کار اجباری آشنا می‌شود.

دولت چین مدت‌هاست که با اتهامات اداره کردن اردوگاه‌های کار اجباری به‌خصوص برای کارگران اویغور‌های منطقه سین‌کیانگ مواجه است.

گاردین می‌تواند گزارش اولیه «فایننشیال تایمز» درباره در دسترس نبودن قسمت «لیزای عصبانی» در هنگ کنگ و پخش تمامی قسمت‌های فصل جدید «سیمپسون‌ها» به جز این قسمت را تایید کند.

هنگ کنگ یکی از مناطق ویژه جمهوری خلق چین محسوب می‌شود،، اما تا چندی پیش از آزادی‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به مراتب بیشتری برخوردار بود.

پس از سرکوب جنبش دموکراسی سال ۲۰۱۹، هنگ کنگ بیش از پیش تحت کنترل دولت چین بوده و سانسور اظهارات سیاسی افزایش پیدا کرده است.

در سال ۲۰۲۱، هیات قانون‌گذاری هنگ کنگ قانون سانسور فیلم را با هدف «حفاظت از امنیت ملی» تصویب کرد،، اما در آن زمان مقامات اعلام کردند که این قانون شامل سرویس‌های پخش آنلاین نمی‌شود.

دولت هنگ کنگ اعلام کرد که قانون سانسور فیلم برای محتوا‌هایی اعمال می‌شود که حامی، تشویق‌کننده و تحریک‌کننده فعالیت‌هایی هستند که ممکن است امنیت ملی را به مخاطره بیاندزد.

«لیزای عصبانی» دست کم دومین قسمت از مجموعه انیمیشنی «سیمپسون‌ها» است که تاکنون در پلتفرم‌های رسمی هنگ کنگ از دسترس خارج می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->