سرخط خبرها
گفتگو‌ی شهرآرامحله با سرمربی تیم نوجوانان ووشوی استان و شاگردانش از محله فردوسی

پشتکار استاد و شاگردی

  • کد خبر: ۱۴۹۶۰
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
پشتکار استاد و شاگردی
محله فردوسی یکی از محلات پرآوازه و معروف در حوزه ورزش و تربیت ورزشکاران موفق در رشته‌هایی همچون کشتی پهلوانی، کاراته، جودو و ووشو است.
حسین برادران‌فر -  با وجودی که این محله از لحاظ امکانات سخت‌افزاری همانند باشگاه، زمین و تجهیزات ورزشی در سطح پایینی قرار دارد، اما همیشه چهره‌های ورزشی مطرحی از جمله علی پرهیزگار، بهروز پرهیزگار، سجاد غلامی و مهدی کرامتی از این محله نشو و نما پیدا کرده و در عرصه‌های داخلی و خارجی خوش درخشیده‌اند. در واقع آنچه باعث پیشتازی جوانان محله فردوسی در عرصه رقابت‌های ورزشی بوده، همت والای جوانان و نوجوانانی است که با تلاش خستگی‌ناپذیر خود و بدون توجه به کمبود امکانات در راه کسب افتخارات ورزشی گام برداشته و همواره نام محله فردوسی را در یاد‌ها زنده نگاه داشته‌اند.

 این‌بار نیز به‌سراغ یکی از این ورزشکاران و مربیان بنام و دو تن از شاگردانش که در رشته ورزشی ووشو خوش درخشیده‌اند و افتخارات متعددی را برای محله، شهر و استان خود کسب کرده‌اند، رفته‌ایم. حجت کرامتی، قهرمان سابق کشور و استان خراسان رضوی در رشته کونگ‌فو، قهرمان لیگ برتر کشور در رشته ووشو و سرمربی تیم نوجوانان استان خراسان رضوی، یکی از چهره‌های مطرح استان در رشته‌های رزمی است که بیش از ۱۰ سال در ورزش قهرمانی فعالیت دارد. وی همچنین جوانان متعددی را به ورزش تشویق کرده‌است که در بین آن‌ها رتبه‌های برتر مسابقات قهرمانی کشوری و استانی متعددی حضور دارند.

در ادامه این گزارش گفت‌وگوی دوستانه ما را با حجت کرامتی و دو تن از شاگردانش خواهید خواند.

مشتی که ورزشکارم کرد
حجت کرامتی سال‌۱۳۶۹ در محله فردوسی به‌دنیا می‌آید. او که برادرکوچک‌تر مهدی (عضو سابق تیم ملی جودو ایران) است، نحوه ورودش به دنیای حرفه‌ای ورزش را یک شوخی برادرانه بیان کرده و می‌گوید: یک روز من و پدر و برادرم مهدی در حال دیوارچینی بودیم. پدرم بنّا بود و برادرم آجر می‌داد و بقیه کار‌ها را من انجام می‌دادم. من نوجوانی ده‌ساله بودم و توان و جثه کاری به آن سنگینی را نداشتم؛ به همین دلیل گاهی‌وقت‌ها کارم عقب می‌افتاد. برادرم با فریاد می‌گفت: «یره زودباش ملات بیار، حتما باید یک فن جودو روت اجرا کنم؟» مهدی چند دفعه این تذکر را داد و من باز هم عقب می‌ماندم. در همین لحظه او با یک تکنیک جودو به سمتم آمد.
 
من هم سعی کردم در مقابلش گارد بگیرم، اما تأثیری نداشت. همین شوخی برادرانه سبب شد با گریه به مهدی بگویم: «من هم ورزش می‌کنم و یک روز چنان می‌زنمت که زار‌زار گریه کنی» البته برادرم از روی عمد این‌کار را انجام نداده بود، اما من عزمم را جزم کردم که برای قوی شدن ورزش کنم. در آن زمان پهلوان بهروز پرهیزگار در باشگاه خرمی فردوسی به بچه‌های محله، ورزش جودو را آموزش می‌داد. من هم در این کلاس‌ها شرکت کردم. یک سال تمام به انجام تمرین‌های سخت و طاقت‌فرسا پرداختم. بعد از مدتی برادرم که در آن زمان عضو تیم ملی جودو ایران بود، مربی من شد و من نیز چه به‌عنوان حریف تمرینی و چه به عنوان یک شاگرد مدام در کنارش بودم. تا سال ۸۲ ورزش جودو را حرفه‌ای دنبال کردم و البته در این راه توفیقاتی هم داشتم که مقام قهرمانی شهرستان و استان از جمله آن است. خلاصه اینکه شروع ورزش من به‌دلیل مشتی بود که مهدی در کودکی به من زد.

کسب رتبه‌های برتر مسابقات کونگ‌فو کشوری
حجت کرامتی در سال ۱۳۸۲ وارد ورزش رزمی کونگ‌فو شده است و تحت مربیگری استاد مرتضی مطلق تمرینات خود را آغاز می‌کند. وی در این رشته پیشرفت زیادی دارد تا جایی که در مسابقات کشوری رتبه‌های اول، دوم و سوم را کسب می‌کند.

او می‌گوید: بعد از مدتی با رشته کونگ‌فو آشنا شدم و تحت مربیگری استاد مرتضی مطلق به‌طور حرفه‌ای وارد این رشته شدم، البته هنگام تمرینات کونگ‌فو، در دیگر رشته‌های رزمی همچون کیک بوکس، تکواندو و دفاع شخصی نیز فعال بوده و هر از چندگاهی تمریناتشان را دنبال می‌کردم. در مجموع به دلیل علاقه به ورزش‌های رزمی دوست داشتم در همه این ورزش‌ها مهارت یک ورزشکار حرفه‌ای را داشته باشم، اما بیشتر تمرکزم روی ورزش کونگ‌فو بود. ورزشی که ۹ سال آن را دنبال کردم و در این مدت، مقام‌های متعددی را نیز کسب کردم که در این بین می‌توان به مقام قهرمانی کشور در تهران، مقام دوم کشوری در بجنورد و رتبه سوم کشوری در زنجان اشاره کرد.

حجت کرامتی در ادامه به مسابقات کونگ‌فو قهرمانی کشور که در تهران برگزار شد، اشاره کرده و می‌گوید: یادش به خیر، در این مسابقات بسیار آماده بودم و چند حریف تهرانی را در شهر خودشان مغلوب کردم. این شکست‌ها برای ورزشکاران تهرانی بسیار سخت بود که در عین میزبانی مغلوب یک جوان مشهدی می‌شدند، خب در آن روز‌ها من بسیار آماده بودم، نیروی جوانی در کنار انگیزه مثال‌زدنی از من ورزشکاری ساخته بود که به عنوان نفر اول تیم ملی در آن وزن مطرح بودم، اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمد، نتوانستم در مسابقات انتخابی تیم ملی که در زنجان برگزار می‌شد، شرکت کنم و همین امر باعث شد تا از کاروان تیم ملی کونگ‌فو جا بمانم.
 
البته یک سال بعد از این ماجرا در مسابقات انتخابی تیم ملی در استان لرستان شرکت کردم، در دور اول این رقابت‌ها وقتی که برای مبارزه بر روی تاتمی حاضر شدم، مربی به من گفت: «حریف قدری در پیش نداری و به راحتی شکستش خواهی داد.» مسابقه شروع شد و برخلاف نظر مربی‌ام، حریف بسیار قدر و کارکشته بود، باوجود سعی و تلاش زیادی که از خود نشان دادم در مقابل این حریف شکست را پذیرا شدم.
 
در پایان مسابقه مربی به سمت من آمد و گفت: «خیلی خوب مبارزه کردی، ولی خب حریفت هم دست و پا بسته نبود، بالأخره سعید فاضل ۹ سال سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد.» تازه آنجا متوجه شدم که حریفم سعید فاضل بوده که سال‌ها پیراهن تیم ملی کونگ‌فو و ووشو را بر تن داشته و عناوین بین‌المللی متعددی را نیز کسب کرده است. با شنیدن این موضوع کمی‌آرام شدم و دیگر از بابت نرفتن به تیم ملی ناراحت نبودم. در دوران سربازی نیز به ورزش حرفه‌ای ادامه دادم و در مسابقات تکواندو نیرو‌های مسلح شرکت‌کرده و موفق به کسب مقام سوم این مسابقات شدم.

ورود به دنیای حرفه‌ای ووشو
قهرمان سابق مسابقات کشوری کونگ‌فو بعد از ۱۰ سال حضور حرفه‌ای در رشته کونگ‌فو، به پیشنهاد مربی خود، ورزش ووشو را انتخاب و به‌طور حرفه‌ای وارد این رشته می‌شود.

حجت کرامتی در این باره می‌گوید: با وجود حضور چندساله در رشته کونگ‌فو و کسب رتبه‌های برتر مسابقات استانی و کشوری، گرایش ویژه‌ای به رشته رزمی ووشو داشتم. مرتضی منطقی که در آن روز‌ها استاد من بود و از رده‌های پایه و کودکی ورزش رزمی و حرفه‌ای را به من آموخته بود، از من خواست باتوجه به استعداد و توانایی‌هایی که دارم، به ورزش ووشو روی آورده و آن را به‌طور حرفه‌ای دنبال کنم.
 
من نیز این پیشنهاد را قبول‌کردم و به‌عنوان یک شاگرد تمرینات ووشو را زیر نظر استاد غلامعلی محمودی شروع کردم. از سال ۱۳۹۰ فعالیت در رشته ووشو را آغاز کردم و خیلی زود (در همان سال) به عنوان ووشوکار و نماینده استان خراسان رضوی در لیگ برتر ووشوی کشور شرکت کردم و نایب قهرمانی مسابقات ووشو کشور را به دست آوردم. سال بعد نیز در مسابقات لیگ برتر ووشو که در تهران برگزار شد، حاضر شدم و با شکست حریفان و فقط شکست در بازی پایانی، باز هم مقام دومی ووشو لیگ برتر کشور را به دست آوردم.
 
از همان سال در کنار ورزش حرفه‌ای، مربیگری را نیز آغاز کرده و با دریافت مدرک مربیگری درجه ۲، چند کلاس در خانه ووشو (مجموعه ورزشی کوثر واقع در قاسم‌آباد) و تربیت بچه‌های هفت و هشت ساله برعهده من گذاشته شده است. از بین این کودکان ورزشکار چند نفر از آن‌هایی که دارای استعداد ویژه ورزشی بودند انتخاب و به‌طور ویژه به تمرین‌کردن با آن‌ها پرداختم. برخی از بچه‌ها مثل محمد لولایی، مصطفی آراسته و مهدی‌کرمانی که امروز عضو تیم ووشوی استان هستند در همین کلاس‌های فوق‌العاده تربیت و پابه عرصه ورزش حرفه‌ای گذاشتند.

تجربه حرفه مربیگری
قهرمان ووشو استان و مسابقات کشوری بعد از سال‌ها ورزش حرفه‌ای در رشته‌های کونگ‌فو و ووشو به عنوان سرمربی‌تیم ووشو نوجوانان استان خراسان رضوی انتخاب می‌شود.

حجت کرامتی با تأیید این موضوع می‌گوید: با اطمینان مسئولان ورزش ووشوی استان به بنده مدتی است که به‌عنوان سرمربی تیم ووشوی نوجوانان استان‌خراسان رضوی انتخاب و تمرین بچه‌های تیم ووشو را برعهده دارم. در ابتدای ورود، با برگزاری یک دوره مسابقات استعدادیابی، از بین تعداد زیادی از ورزشکاران نوجوان، چند نفر را که علاوه‌بر رتبه‌های ورزشی، دارای توانایی بهتر و ویژه‌ای بودند، برگزیدم و به‌طور ویژه و تحت مربیگری خودم قرار دادم و با انجام کلاس‌های فوق‌العاده و تمرینات شبانه روزی آن‌ها را برای حضور در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی آماده کردم، از جمله این افراد محمدرضا نجمی، قهرمان کشور، و عضو تیم پاس ناجا (قهرمان لیگ برتر ووشو کشور) است. عضویت در تیم پاس ناجا کار ساده‌ای نیست، بیشتر قهرمانان و ملی‌پوشان ایران در تیم پاس ناجا مبارزه می‌کنند و حضور محمدرضا در این تیم مایه مباهات محله فردوسی است. مهدی‌کرمانی نیز از دیگر شاگردانی است که از همان ابتدا زیرنظر و تحت مربیگری خودم قرار داشته و درحال حاضر برای حضور در اردوی تیم ملی ووشو تلاش می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از کار‌های مثبتی که در آغاز راه مربیگری ووشو در محله انجام دادم، تجهیز و سر و سامان‌دادن به وضعیت نامطلوب باشگاه دکتر خرمی محله فردوسی بود که با خرید لوازم موردنیاز و برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده انجام شد و همین کار سبب شد جوانان زیادی در محله به یادگیری ورزش‌های رزمی به‌ویژه ووشو روی آورده و از بین آن‌ها استعداد‌هایی مانند مهدی کرمانی و حمیدرضا نجمی به ورزش ووشو کشور معرفی شوند.

شروع ورزش در باشگاه دکتر خرمی
حمید رضا نجمی سال ۱۳۷۹ در محله فردوسی به دنیا می‌آید. او از سنین کودکی با حضور در باشگاه دکتر خرمی ورزش ووشو را به‌طور پایه‌ای و حرفه‌ای می‌آموزد.

وی در توضیح این مطلب می‌گوید: در دوران کودکی و زمانی‌که هفت یا هشت ساله بودم، استاد حجت کرامتی کلاس‌هایی را در زمینه ورزش‌کونگ‌فو در باشگاه دکتر خرمی محله فردوسی برگزار کرده بودند، به دلیل علاقه‌ای که به ورزش‌های رزمی مثل کاراته و کونگ‌فو داشتم در این کلاس‌ها ثبت‌نام کردم و زیر نظر استاد کرامتی اولین تمرینات ورزشی در رشته کونگ‌فو را شروع‌کردم. تحت مربیگری ایشان در مدت کوتاهی در ورزش کونگ‌فو به موفقیت دست پیدا کردم و در اولین مسابقه باشگاهی که در مشهد برگزار شد با شکست‌دادن تمامی حریفان رتبه اول مسابقات در سن نونهالان را به دست آوردم.
 
کسب این مقام باعث تشویق بیشترم شد و با علاقه و جدیت بیشتری ورزش کونگ‌فو را ادامه دادم. در سال ۱۳۹۰ رشته ورزشی‌ام را تغییر دادم و تمرین در رشته ووشو (ساندای) را تحت مربیگری استاد کرامتی در مجموعه ورزشی دکتر خرمی محله فردوسی آغاز کردم. از سال ۹۰ تا ۹۱  به‌دلیل برخی مشکلات و گرفتاری‌های ناشی از تغییر رشته برای مدت چند ماه تمرین و ورزش مستمری نداشتم و گاه‌گداری برای تمرین به باشگاه می‌رفتم، اما از آغاز سال ۹۲ تمرینات ورزشی را به‌طور حرفه‌ای شروع کردم و هر روز چند ساعتی را به تمرینات بدنی سخت می‌پرداختم. استاد کرامتی نیز هر هفته در چند جلسه فوق‌العاده ورزشی با من تمرین داشت، بعد ازچند ماه تمرین سخت برای حضور در مسابقات آماده شده بودم و در چند مسابقه دوستانه و باشگاهی حضور پیدا کردم.

حضور موفقیت آمیز در اولین مسابقه
ووشوکار جوان محله فردوسی بعد از حضور در چند مسابقه دوستانه و باشگاهی، در اولین مسابقه حرفه‌ای خود حضور موفقیت‌آمیزی دارد.

حمیدرضا نجمی در توضیح بیشتر می‌گوید: سال ۹۲ بعد از دو سال حضور در مسابقات باشگاهی و دوستانه، به پیشنهاد استادم (حجت کرامتی) در اولین مسابقه حرفه‌ای خود یعنی  مسابقه کمربند طلایی خراسان شرکت کردم. در این مسابقات برترین‌های ووشوی استان خراسان رضوی و چند کشور خارجی ازجمله عراق و افغانستان حضور داشتند. به دلیل وجود بازیکنان خارجی و آزادکارانی از دیگر رشته‌های ورزشی نظیر کونگ‌فو، کاراته و ووشو سطح مسابقات خیلی بهتر از سطح مسابقات استانی بود. در این رقابت‌ها که در گروه جوانان برگزار می‌شد، در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم با چند نفر از بازیکنان مشهور که رتبه‌های قهرمانی کشوری و حتی بین‌المللی متعددی بودند، مبارزه و با ناک اوت کردن برخی از آن‌ها و در نهایت شکست تمامی حریفان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کردم.

وی در ادامه بیان می‌کند: یکی از ورزشکاران مشهور این رقابت‌ها، سینا کاظمی، بازیکن افغانستانی تیم مهاجران افغانستان در مشهد بود. او چند مقام برتر و سابقه حضور در مسابقات بین‌المللی را دارد. پیروزی بر چنین حریفی برای من بسیار باارزش بود. بعد از این رقابت‌ها ترس از حضور در مسابقات بزرگ و سطح بالا در من از بین رفت و جای خود را به انگیزه‌ای مضاعف داد تا برای حضور در مسابقات کشوری آماده شوم.
 
بعد از این مسابقات و کسب رتبه برتر به عضویت تیم ووشوی جوانان استان خراسان رضوی درآمدم و به‌عنوان نماینده ووشوی استان برای مسابقات انتخابی تیم ملی انتخاب شدم، اما به دلیل بالارفتن سن از رده جوانان به رده امید‌ها و بزرگسالان از حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی ووشوی جوانان محروم شدم و نتوانستم در این مسابقات شرکت کنم.

کسب رتبه سوم کشوری کونگ‌فو
عضو تیم ووشوی جوانان استان که علاوه‌بر ووشو در رشته کونگ‌فو نیز مهارت دارد، به عنوان نماینده استان خراسان رضوی، در مسابقات کشوری این رشته شرکت می‌کند.

حمیدرضا نجمی در توضیح این مطلب می‌گوید: همان‌طورکه گفتم من ورزش را با تمرین در رشته کونگ‌فو شروع کردم و مدت دوسالی را مشغول به انجام تمرینات مختلف این رشته رزمی بودم و سال ۱۳۹۲ به عنوان نماینده کونگ‌فوی تیم استان خراسان رضوی در این مسابقات شرکت کردم. محل مسابقات در سالن شهدای هفت تیر تهران بود. حضور در این مسابقات آزاد بود و همه ورزشکاران رشته‌های ورزشی رزمی (کونگ فو، کاراته، ووشو و...) می‌توانستند شرکت کنند.
 
به پیشنهاد استاد کرامتی در این مسابقات نام‌نویسی و شرکت‌کردم، ورزشکاران برتر ۱۹ استان از ۳۲ استان کشور در این مسابقات شرکت کرده بودند. همه این افراد دارای رتبه‌های برتر کشوری و استانی بودند، چند ماه تمرین سخت و طاقت‌فرسا را برای حضور در این مسابقات انجام داده بودند، اما چون فعالیت اصلی‌ام در رشته ووشو بود، فرصت چندانی برای تمرین و ورزش نداشتم و با توجه به تجربه‌های قبلی‌ای که از ورزش کونگ‌فو داشتم و اندک تمریناتی که کرده بودم در این مسابقات مهم شرکت‌کردم و بعد از پیروز شدن بر چند حریف قدر به مرحله نیمه نهایی رسیدم و در این مرحله با شکست‌دادن حریفم رتبه سوم وزن زیر ۸۰ کیلوگرم را به دست آوردم. در این مسابقات استان مازندران اول، تهران دوم و خراسان رضوی رتبه پنجم مسابقات در رده‌بندی تیمی را به دست آورد، بعد از کسب این رتبه با وجود تقاضای سرمربی تیم کونگ‌فو استان خراسان برای حضور در تیم کونگ فو استان، این پیشنهاد را قبول نکردم و دوباره ورزش ووشو را ادامه دادم.

تمرین در سالن ورزشی بسیج
حمیدرضا نجمی مدعی است که سازمان‌های ورزشی حمایت چندانی از آن‌ها نداشته‌اند و فقط پایگاه بسیج محله از آن‌ها حمایت کرده است.

نجمی با تأیید این مطلب می‌گوید: در مسیر ورزشی‌ای که تاکنون داشتم، هیچ سازمان یا ارگانی حتی آن‌هایی که عنوان ورزشی دارند از ما حمایت نکرده‌اند و اگر حمایت‌های مادی و معنوی خانواده و استاد حجت کرامتی نبود، شاید قادر به ادامه این راه نبودیم. علاوه‌بر خانواده، پایگاه بسیج محله فردوسی وابسته به حوزه بسیج بلال تنها ارگان مردمی‌ای بود که ما را مورد حمایت قرار داد. مسئول پایگاه بسیج، سالن ورزشی بسیج فردوسی را که در کنار سالن دکتر خرمی قرار دارد، رایگان در اختیار ما قرار داد.
 
ما نیز با کمک استاد کرامتی تاتمی، کیسه بوکس و دیگر تجهیزات مورد نظر سالن را تجهیز و آماده تمرینات کردیم. استاد حجت کرامتی نیز مربیگری ما را برعهده داشت، به این ترتیب سالن پایگاه بسیج به‌طور اختصاصی در اختیار ما قرار گرفت و توانستیم تمرینات بیشتر و خارج از برنامه خود را در این سالن انجام دهیم. در ابتدا، تمرینات خود را با روزی دو ساعت شروع کردیم و هر چه به مسابقات نزدیک‌تر می‌شدیم این زمان نیز افزایش می‌یافت. تمرینات فوق‌العاده و مداوم ما درسالن ورزشی بسیج، تأثیر مثبتی داشت و ما در مدت زمان اندکی آمادگی کامل برای حضور در مسابقات را پیدا می‌کردیم. محله فردوسی استعدادهای‌خوبی در زمینه ورزش‌های مختلف (کشتی، کاراته و ووشو) دارد، اما امکانات ورزشی محله بسیار اندک است و سالن دکتر خرمی پاسخ‌گوی نوجوانان مشتاق این محله نیست. البته پایگاه بسیج محله نیز تاکنون درحد امکانات خود حمایت کرده است که تشکر می‌کنم.

ورزش حرفه‌ای از سنین کودکی
مهدی کرمانی متولد سال ۱۳۸۰ در محله فردوسی‌است. او ورزش حرفه‌ای را از هفت‌سالگی و از وزن ۱۸ کیلوگرم شروع می‌کند.

کرمانی در توضیح این مطلب می‌گوید: به دلیل علاقه زیادی که به ورزش داشتم از هفت‌سالگی ورزش مداوم و حرفه‌ای را از کلاس‌های استاد حجت کرامتی و در باشگاه دکتر خرمی محله فردوسی شروع کردم. با وجود سن‌وسال کمی‌که داشتم، از همان ابتدا به عنوان بازیکن برتر باشگاه مطرح شدم و حضور در مسابقات حرفه‌ای و باشگاهی را از همان کودکی و در وزن ۱۸ کیلوگرم شروع کردم و تاکنون که ۵۲ کیلوگرم دارم ادامه پیدا کرده است، بار‌ها در مسابقات نونهالان، نوجوانان و جوانان موفق به کسب رتبه‌های برتر، دوم و سوم باشگاهی و استانی شده‌ام.

وی به اولین قهرمانی خود اشاره کرده و می‌گوید: در سال ۹۶ برای اولین‌بار در وزن ۴۲ کیلوگرم مسابقات استانی شرکت کردم و بعد از کسب مقام قهرمانی به‌عنوان عضو ثابت تیم ووشو جوانان استان برگزیده شدم. در همان سال برای مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کردم و بعد از شکست میلاد مختارپور که رتبه برتر لیگ کشوری و عضو تیم ملی جوانان بود، به جمع ۴ گزینه نهایی تیم ملی جوانان راه یافتم، اما در مسابقه نهایی که قرار بود دو نفر برای تیم ملی انتخاب شوند، از حریف شکست خورده و از پوشیدن پیراهن تیم ملی بازماندم. در سال ۹۷ یک‌بار دیگر در مسابقات ووشو استان شرکت کردم و بعد از کسب عنوان قهرمانی باز هم به عنوان نفر ثابت تیم ووشو جوانان استان برگزیده شدم.

پشتکار استاد و شاگردی
عضویت در تیم پاس ناجا
عضو ثابت تیم ووشوی جوانان استان درحال حاضر علاوه‌بر عضویت در تیم ووشوی استان، عضویت در تیم پاس ناجا برترین تیم لیگ برتر کشور را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد.

مهدی کرمانی در توضیح این مطلب می‌گوید: تیم پاس ناجا برترین تیم لیگ برترکشور است، عضویت در این تیم آرزوی هر ورزشکاری است. بیشتر اعضای تیم پاس ناجا از اعضای تیم ملی هستند، بعد از شکست در مسابقات انتخابی تیم ملی، برای حضور در مسابقات انتخابی تیم پاس ناجا که در تهران برگزار می‌شد شرکت کردم. بیشتر کسانی‌که در این مسابقات شرکت کرده بودند، از اعضای تیم ملی و ورزشکارانی با رتبه‌های متعدد بین‌المللی هستند. شکست‌دادن این افراد بسیار سخت و به نظر غیرممکن می‌رسید، اما با حمایت‌ها و تمرینات بسیاری که تحت نظارت استادم، حجت کرامتی، انجام داده بودم، مطمئن بودم که در این مسابقات موفق خواهم شد.
 
بعد از حضور در مسابقات انتخابی تیم پاس ناجا تازه متوجه شدم که ورزش حرفه‌ای ووشو، مسابقه و برنده‌شدن بر حریف به چه معنا است. خوشبختانه با راهنمایی‌های استادم در طول مسابقات بعد از شکست‌دادن حریفان موفق به قهرمانی و عضویت در تیم پاس ناجا شدم، یک سال است که عضو تیم پاس‌ناجا هستم، محل این تیم در تهران و مرکز فرماندهی ناجاست.

بهترین دوست و استاد
مهدی کرمانی که از همان ابتدای ورزش حرفه‌ای تحت مربیگری استاد حجت کرامتی قرار داشته است و در کنار حمایت‌های خانواده، بیشتر موفقیت‌های خود را مدیون مربیگری و حمایت‌های استاد حجت کرامتی می‌داند.

‌کرمانی با تأکید بر این موضوع می‌گوید: از هفت‌سالگی تا امروز که در هجده‌سالگی قرار دارم، تنها استادی که در زمینه ورزشی (رشته کونگ‌فو، ووشو) داشته‌ام، استاد حجت کرامتی بوده است.
 
او با دلسوزی و حمایتی برادرانه از همان ابتدا مربیگری ما را از سنین کودکی برعهده گرفت و به عنوان یک استاد دلسوز و برادر بزرگ‌تر موجبات حضور ما را در مسابقات حرفه‌ای و استانی فراهم کرد و ما نیز با اطمینان و اعتمادی که به او داشتیم، در عرصه رقابت‌های حرفه‌ای گام نهادیم و خداراشکر موفقیت‌های متعددی را نیز کسب کردیم. من و دوستم (محمدرضا نجمی) این موفقیت‌ها را اول از همه مدیون بزرگی خداوند و سپس دلسوزی‌های حجت کرامتی می‌دانیم که فعل خواستن را در وجود ما زنده کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->