سرنوشت نامشخص برنامه «مهمانی» در نوروز ۱۴۰۴ چرا «محفل» در یک هفته بیش از یک میلیون بازدید داشت؟ برنامه‌ریزی اقتصادی برای بهبود وضعیت سینمای مستند در ایران ضروری است گام جدید در تقویت همکاری‌های فرهنگی ایران و اسپانیا| آغاز نمایشگاه آثار پابلو پیکاسو در تهران کنسرت «الهی» احسان یاسین با اجرای آثار چندزبانه در برج میلاد جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» اردیبهشت ۱۴۰۴ در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود ۴۰ درصد از بریتانیایی‌ها در یک سال گذشته هیچ کتابی نخوانده‌اند جدال بر سر «فن پیج»| انتقاد علیرضا بدیع از معادل‌سازی فرهنگستان زبان فارسی آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۱۸ اسفند ۱۴۰۳) کنسرت آوای خلیج فارس در تهران آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر در مشهد طی هفته گذشته (۱۸ اسفند ۱۴۰۳) برگزیدگان جایزه شعر «خبرنگاران» معرفی شدند سریال تاسیان بدون مجوز منتشر شده است! جزئیات تکان دهنده پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش بازجویی از بازیگر سریال تاج به دلیل حضور در تظاهرات طرفدار فلسطین نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی ایران فراخوان داد علت مرگ مشکوک جین هکمن و همسرش چه بود بازیگران جدید سریال هری پاتر را بشناسید قدردانی بازیگر چادرنشین دهه ۶۰ از هنرمندان
سرخط خبرها

ماجرای تهیه کنندگی علی مصفا برای «حکایت شمرون» و افشاگری علیه او

  • کد خبر: ۱۵۰۰۷۶
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
  • ۱
ماجرای تهیه کنندگی علی مصفا برای «حکایت شمرون» و افشاگری علیه او
علی مصفا فیلم «حکایت شمرون» را با سرمایه‌گذاری نیم میلیون یورویی آلمان و فرانسه در ایران جلوی دوربین برده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کارگردان فیلم یک دوتابعیتی ساکن فرانسه است به نام عماد آل‌ابراهیم دهکردی و حضور علی مصفا در حقیقت ویترین کار برای کسب مجوز و به‌دست آوردن امکان فیلمبرداری در ایران بوده است. این فیلم که با نام اولیه «شوالیه سیاه» پروانه ساخت گرفت و سپس به «حکایت شمرون» تغییر نام داد.

قبل از حوادث شهریورماه ۱۴۰۱ فیلمبرداری‌اش را به پایان رساند و موضوع آن مثل «عنکبوت مقدس» درباره جامعه زن‌ستیز و شدیدا منقبض ایران است. این مشخص می‌کند که اگرچه بستر یک‌سری نارضایتی‌ها از قبل در ایران وجود داشت، اما اتفاقاتی که در نیمه دوم ۱۴۰۱ حدود صد روز کشور را ملتهب کرد، پس از یک برنامه‌ریزی فرهنگی طولانی‌مدت از سمت کشور‌های غربی اتفاق افتاد. «شوالیه سیاه» یا همان «حکایت شمرون» با قرار دادن علی مصفا در ویترین خودش توانست به شکل رسمی از وزارت ارشاد ایران پروانه ساخت بگیرد و در همین کشور جلوی دوربین برود.

حین فیلمبرداری راش‌های کار بر بستر اینترنت به فرانسه فرستاده می‌شد و سفارش‌دهندگانش تذکراتی را به کارگردان می‌دادند. این فیلم حین ضبط پنج بار از جانب سرمایه‌گذار فرانسوی اصلاحیه خورد که بعضی از جزئیات آن در پروپوزال فیلم موجود است. ملاحظاتی که سرمایه‌گذار فرانسوی به سازندگان این فیلم گوشزد می‌کرد، به شکل واضحی سیاسی بوده و جهت غایی و نهایی‌شان نمایش یک جامعه شکست‌خورده و منزوی و البته زن‌ستیز از ایران است. اظهارات خود کارگردان در پروپوزال فیلم برای رسیدن به یک قضاوت قطعی درباره سمت و سوی سیاسی این پروژه به نظر کافی می‌رسد.

این فیلم آبان‌ماه امسال برنده ستاره طلایی فستیوال مراکش شد و احتمالا پس از این در رویداد‌های سینمایی دیگری هم حضور خواهد داشت.

منبع: فرهیختگان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
0
0
خاک بر سرش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->