شهادت پاسدار تیپ ۱۲ قائم (عج) سمنان حین ماموریت رزمی + عکس (۱۶ مهر ۱۴۰۴) تجربه زیارت اختصاصی کودکان در حرم مطهر رضوی برای نخستین‌بار انتخاب ۱۰ هزار مسجد شاخص در طرح «محراب» تقدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از نیروهای خدوم انتظامی فرنی‌پزان در شربت‌خانه حضرتی | نگاهی مستند و متفاوت به یکی از نهادهای فراموش‌شده پذیرایی در حرم‌مطهر تدوین خاطرات شهدای دانش‌آموز جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بانگ خوش، مروج اخلاق جنگ با استکبار را ادامه می‌دهیم به سویت پر کشیدم با دلی از قبل‌ شیدا‌تر نسبتِ فرهنگی و تمدنی ما و امام رضا(ع) حکم شرعی خرید اضافی وسایل زندگی چیست؟ «اوس حبیب» جنس نور و نظم را می‌شناخت | یادی از مرمتگر گنبد و آینه‌کاری‌های حرم مطهر رضوی سفری برای دل دیدار رئیس بنیاد شهید با خانواده شهید فراجا ۳ هزار و ۱۵۷ موکب در اربعین ۱۴۰۴ خدمات ارائه کردند زیارت، مهمان‌شدن در خانه امام رضا(ع) | حق امام معصوم را با زیارت ادا کنیم آغاز همایش تجلیل از خادمان اربعین با پیام رئیس‌جمهور (۱۶ مهر ۱۴۰۴) الگوگیری از سیره امام‌رضا(ع) در تربیت کودک | پیوندی از عقلانیت، عاطفه و نظم دهلی نو محفل شاعرانه در پاسداشت حضرت زهرا(س) شد تأکید معاون وزیر فرهنگ در حمایت از تولید محتوای قرآنی در مناطق روستایی و عشایری
سرخط خبرها

استاد دانشگاه فردوسی: جای زیارت در مباحث آموزش عالی خالی است

  • کد خبر: ۱۵۰۱۴۳
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
  • ۱
استاد دانشگاه فردوسی: جای زیارت در مباحث آموزش عالی خالی است
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: زیارت در واقع یک نوع تربیت غیر رسمی است که آموزش آن تاکنون در آموزش عالی و دیگر مراکز آموزشی جدی گرفته نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بختیار شعبانی ورکی در نشستی با عنوان " پداگوژی نظر و مشاهده روایت تجربه زیارت عتبات عالیات" افزود: زیارت در واقع روی کردن به چیزی و روی گرداندن از چیزی است و ما در این سفر در مراحل مختلفی وادار به تفکر و تامل و یافتن شادابی معنوی و روحی ویژه ای می شویم.

وی با بیان تجربه شخصی خود در سفر به عتبات عالیات از سوی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: زیارت صرفا به انجام چند مناسک در اماکن محدود و خلاصه نمی شود بلکه خود زیارت به تنهایی اثربخشی خاص خود را دارد، اما نحوه حضور در مناسک مذهبی، می تواند عمق بخشی و اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تلاش خواهد شد تعداد اساتید بیشتر در دوره های آینده با کمک و حمایت مسوولان در این سفرهای زیارتی امکان حضور داشته باشند

دکتر شعبانی ورکی با اشاره به تعریف پداگوژی که در عنوان نشست حاضر با موضوع زیارت عتبات عالیات آمده است، بیان کرد: پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی ها یا راهبردهای آموزش مربوط می شود، در لغتنامه ها از پداگوژی به معنی "روش آموزگاری"، "فن تعلیم" و "علم تعلیم" یاد می شود و گاهی از این واژه نیز به عنوان استفاده صحیح از راهبردهای آموزشی در جریان فرآیند یاددهی و یادگیری تعریف می شود.

وی با انتقاد از سیطره حاکم در فرآیند آموزش در مراکز آموزشی عالی از استاد به دانشجو تصریح کرد: هدف نهایی دانشگاه تحت شعاع اطلاعاتی قرار گرفته است، به طوریکه در دوران تحصیل فرآیند آموزشی از استاد به دانشجو منتقل می شود، در صورتیکه بحث آموزش بایستی فراتر از این و قیل و قال مدرسه باشد.

نشست "پداگوژی نظر و مشاهده روایت تجربه زیارت عتبات عالیات" به میزبانی دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه و پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
0
0
مگه تا حالا نبوده ؟ باید تمام دروس را به زیارت تغییر داد استاد کجای کاری
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->