پیشینه ترمیم بنای مسجد جامع گوهرشاد به بهانه تعمیر گلدسته‌های آن | تاریخ ۶۰۰‌ساله مرمت در میراث گوهرشاد‌بیگم هدیه‌ای به نام مهربانی پناه بی‌پناهان بود | یادی از عباس تربتی، معروف به حاج آخوند، واعظ و عارف مدفون در حرم مطهر رضوی امامی که مشهد را پایتخت علم و زیارت کرد همراهی اهل بیت(ع)، خوشبختی حقیقی | بررسی معیار خوشبختی در فرازهایی از زیارت جامعه کبیره تولیت آستان قدس رضوی: معماری مشهد باید امام‌رضایی باشد | ضرورت فضاسازی متفاوت، مفهومی و زیارت‌محور تولیت آستان قدس رضوی: پرستاران، ادامه‌دهندگان راه حضرت زینب(س) در دفاع از کرامت و سلامت انسانی هستند ویدئو | جشن تکلیف دختران ۹ کشور اسلامی در حرم مطهر امام رضا (ع) بیش از ۴۵ هزار مسجد در کشور بدون امام جماعت هستند فعالیت ۲۵ هزار و ۷۰۰ قرارگاه محله اسلامی در سراسر کشور تجلیل از خادمان و سقایان زائران پیاده امام رضا (ع) در مشهد ویژه‌برنامه «عقیله بنی‌هاشم» با حضور بانوان اردوزبان در حرم مطهر امام‌رضا(ع) برگزار شد پخش مستند «خورشید کاروان» از سیمای استانی خراسان رضوی جایزه ادبی یوسف به ایستگاه چهاردهم رسید + مهلت ارسال آثار اجرایی شدن طرح حفظ «شهید سلامی» به منظور تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن آغاز کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید خراسان شمالی با برگزاری اردوی راهیان‌نور نهایی شدن قرارداد‌های مربوط به حج ۱۴۰۵، سه ماه پیش از آغاز عملیات اعزام زائران مشهد میزبان برگزاری جشنواره امامت و مهدویت خواهد بود برنامه «مهمان مهر» میزبان ۶۰۰۰ دانشجو از سراسر کشور در حرم حضرت معصومه(س)
سرخط خبرها

استاد دانشگاه فردوسی: جای زیارت در مباحث آموزش عالی خالی است

  • کد خبر: ۱۵۰۱۴۳
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
  • ۱
استاد دانشگاه فردوسی: جای زیارت در مباحث آموزش عالی خالی است
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: زیارت در واقع یک نوع تربیت غیر رسمی است که آموزش آن تاکنون در آموزش عالی و دیگر مراکز آموزشی جدی گرفته نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بختیار شعبانی ورکی در نشستی با عنوان " پداگوژی نظر و مشاهده روایت تجربه زیارت عتبات عالیات" افزود: زیارت در واقع روی کردن به چیزی و روی گرداندن از چیزی است و ما در این سفر در مراحل مختلفی وادار به تفکر و تامل و یافتن شادابی معنوی و روحی ویژه ای می شویم.

وی با بیان تجربه شخصی خود در سفر به عتبات عالیات از سوی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: زیارت صرفا به انجام چند مناسک در اماکن محدود و خلاصه نمی شود بلکه خود زیارت به تنهایی اثربخشی خاص خود را دارد، اما نحوه حضور در مناسک مذهبی، می تواند عمق بخشی و اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تلاش خواهد شد تعداد اساتید بیشتر در دوره های آینده با کمک و حمایت مسوولان در این سفرهای زیارتی امکان حضور داشته باشند

دکتر شعبانی ورکی با اشاره به تعریف پداگوژی که در عنوان نشست حاضر با موضوع زیارت عتبات عالیات آمده است، بیان کرد: پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی ها یا راهبردهای آموزش مربوط می شود، در لغتنامه ها از پداگوژی به معنی "روش آموزگاری"، "فن تعلیم" و "علم تعلیم" یاد می شود و گاهی از این واژه نیز به عنوان استفاده صحیح از راهبردهای آموزشی در جریان فرآیند یاددهی و یادگیری تعریف می شود.

وی با انتقاد از سیطره حاکم در فرآیند آموزش در مراکز آموزشی عالی از استاد به دانشجو تصریح کرد: هدف نهایی دانشگاه تحت شعاع اطلاعاتی قرار گرفته است، به طوریکه در دوران تحصیل فرآیند آموزشی از استاد به دانشجو منتقل می شود، در صورتیکه بحث آموزش بایستی فراتر از این و قیل و قال مدرسه باشد.

نشست "پداگوژی نظر و مشاهده روایت تجربه زیارت عتبات عالیات" به میزبانی دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه و پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
0
0
مگه تا حالا نبوده ؟ باید تمام دروس را به زیارت تغییر داد استاد کجای کاری
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->