آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

استاد دانشگاه فردوسی: جای زیارت در مباحث آموزش عالی خالی است

  • کد خبر: ۱۵۰۱۴۳
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
  • ۱
استاد دانشگاه فردوسی: جای زیارت در مباحث آموزش عالی خالی است
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: زیارت در واقع یک نوع تربیت غیر رسمی است که آموزش آن تاکنون در آموزش عالی و دیگر مراکز آموزشی جدی گرفته نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بختیار شعبانی ورکی در نشستی با عنوان " پداگوژی نظر و مشاهده روایت تجربه زیارت عتبات عالیات" افزود: زیارت در واقع روی کردن به چیزی و روی گرداندن از چیزی است و ما در این سفر در مراحل مختلفی وادار به تفکر و تامل و یافتن شادابی معنوی و روحی ویژه ای می شویم.

وی با بیان تجربه شخصی خود در سفر به عتبات عالیات از سوی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: زیارت صرفا به انجام چند مناسک در اماکن محدود و خلاصه نمی شود بلکه خود زیارت به تنهایی اثربخشی خاص خود را دارد، اما نحوه حضور در مناسک مذهبی، می تواند عمق بخشی و اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تلاش خواهد شد تعداد اساتید بیشتر در دوره های آینده با کمک و حمایت مسوولان در این سفرهای زیارتی امکان حضور داشته باشند

دکتر شعبانی ورکی با اشاره به تعریف پداگوژی که در عنوان نشست حاضر با موضوع زیارت عتبات عالیات آمده است، بیان کرد: پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی ها یا راهبردهای آموزش مربوط می شود، در لغتنامه ها از پداگوژی به معنی "روش آموزگاری"، "فن تعلیم" و "علم تعلیم" یاد می شود و گاهی از این واژه نیز به عنوان استفاده صحیح از راهبردهای آموزشی در جریان فرآیند یاددهی و یادگیری تعریف می شود.

وی با انتقاد از سیطره حاکم در فرآیند آموزش در مراکز آموزشی عالی از استاد به دانشجو تصریح کرد: هدف نهایی دانشگاه تحت شعاع اطلاعاتی قرار گرفته است، به طوریکه در دوران تحصیل فرآیند آموزشی از استاد به دانشجو منتقل می شود، در صورتیکه بحث آموزش بایستی فراتر از این و قیل و قال مدرسه باشد.

نشست "پداگوژی نظر و مشاهده روایت تجربه زیارت عتبات عالیات" به میزبانی دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه و پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
0
0
مگه تا حالا نبوده ؟ باید تمام دروس را به زیارت تغییر داد استاد کجای کاری
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->