به گزارش شهرآرانیوز، بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد، از ۱۷ بهمن ماه آغاز به کار کرد. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، فیلمهای جشنواره امسال در ۶ پردیس منتخب سینمایی هویزه، آفریقا، ویلاژتوریست، سیمرغ، برفی و پارک بازار اکران شد که در این میان، پردیس سینمایی هویزه به اهالی هنر و رسانه اختصاص یافت.
اکران فیلمهای این دوره از جشنواره با فیلم «در آغوش درخت» در پردیس سینمایی هویزه آغاز شد و روند اکران فیلمها در یک برنامه تقریبا منظم و بدون تغییر ادامه یافت. البته در این میان دو پردیس سینمایی ویلاژتورسیت و سیمرغ نیز بر اساس درخواست مخاطب، هر کدام ۳ اکران اضافه برای فیلمهای جشنواره در نظر گرفتند.
میزان استقبال از فیلمها نیز از آغاز اکران فیلمها تا روز پایانی، روندی تقریبا تصاعدی داشت و رفته رفته به میزان مخاطبان جشنواره افزوده شد. به گونهای که در برخی از سانس ها، سالن سینماها تقریبا پر شد. بر اساس اعلام «محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تا ۲۲ بهمن ماه قریب به ۶ هزار نفر به تماشای فیلمهای جشنواره نشستند.
فیلمهای اکران شده در این دوره از جشنواره شامل «در آغوش درخت»، «هفت بهار نارنج»، «کت چرمی»، «جنگل پرتقال»، «عطرآلود»، «شماره ۱۰»، «روایت ناتمام سیما»، «سرهنگ ثریا»، «یادگار جنوب»، «هایپاور»، «بعد از رفتنن»، «هوک»، «آنها مرا دوست داشتند»، «چرا گریه نمیکنی»، «پرونده باز است»، «اتاقک گلی»، «آه سرد»، «گلهای باوارده»، «کاپیتان»، «سینما متروپل»، «وابل» و «غریب» بود که بر اساس برآورد اولیه، فیلم «کت چرمی» توانست مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص دهد و علاوه بر اکران در برنامه اولیه ۶ پردیس سینمایی، در ۲ پردیس ویلاژتوریست و سیمرغ جمعا ۴ اکران فوق العاده برای مخاطبان داشت.
بر اساس برآوردهای اولیه از نظرات مخاطبان تا روز هفتم جشنواره، فیلمهای «کت چرمی»، «شماره ۱۰» و «سرهنگ ثریا» توانست رضایت بیشتری را بین مخاطبان کسب کند و در مقابل، فیلمهای «پرونده باز است»، «هایپاور» و «آنها مرا دوست داشتند» با نظرات منفی بیشتری از سوی مخاطبان همراه بود.
اما یکی از نقاط ضعف این دوه از جشنواره فیلم مشهد، عدم حضور عوامل فیلمهای جشنواره در مشهد و در جمع مخاطبان بود. به جز کارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» عوامل سایر فیلمها در مشهد حاضر نشدند و این از جمله نکاتی است که میبایست مورد توجه برگزارکنندگان جشنواره قرار بگیرد.
ضمن این جشنواره به لحاظ تبلیغات و اطلاع رسانی، از وضعیت اجرایی مطلوبی برخوردار نبود و برای مثال، ضعف تبلیغات محیطی در اطراف پردیسهای منتخب جشنواره، از جمله مواردی بود که مورد توجه مخاطبان جشنواره قرار گرفت.