هم وام بگیرید، هم سود کنید چند درصد مردم ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟ ترک اینترنت چه تأثیری بر سلامت مغز می‌گذارد؟ استفاده ابزاری از زنان در ایتا ممنوع شد نحوه پیدا کردن اکانت اینستاگرام با شماره تلفن: روش‌ها و نکات آیا طراحی دوربین آیفون ۱۷ پرو تغییر می‌کند؟ ویدئو | اولین ویدئو نگاه نزدیک به گلکسی S25 اج و جزئیات آن فاش شد! رونمایی از خودرو پرنده‌ای که قابلیت نشست و برخاست عمودی دارد + فیلم همه چیز درباره گروک ۳، به‌روزترین هوش مصنوعی جهان + مقایسه با مدل‌های دیگر جنگ هوش مصنوعی آمریکا و چین داغ‌تر شد رونمایی از تراشه محاسباتی کوانتومی جدید شرکت مایکروسافت رونمایی از یک ربات انسان‌نمای ترسناک با شباهت بی‌نظیر به انسان + ویدئو استفاده از هوش مصنوعی Grok ۳ برای مدت کوتاهی رایگان شد اوپو فایند N۵، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان، معرفی شد + مشخصات و قیمت مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور با محوریت هوش مصنوعی توسعه می‌یابد توکن پای نتورک (Pi coin) لیست شد + قیمت اولیه بسته حمایتی جدید مجلس برای دانش‌بنیان‌ها | ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی واحد‌های فناور کشور چالش‌های هم‌افزایی علم و ثروت ویدئوی کامل معرفی iPhone ۱۶e، ارزان‌ترین گوشی اپل مقایسه مشخصات آیفون ۱۶E و آیفون ۱۶ + قیمت آیفون ۱۶E رونمایی شد + ویژگی‌ها و مشخصات
سرخط خبرها

هوش مصنوعی یک هواپیمای بدون خلبان را ۱۷ ساعت راهبری کرد

  • کد خبر: ۱۵۰۳۰۱
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
هوش مصنوعی یک هواپیمای بدون خلبان را ۱۷ ساعت راهبری کرد
یک سیستم هوش مصنوعی، هواپیمای آزمایشی لاکهید مارتین به نام VISTA X-62A را به مدت ۱۷ ساعت حین پرواز راهبری کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - هواپیمای ویستا می تواند با استفاده از نرم افزار ویژگی های عملکردی هواپیماهای دیگر را شبیه سازی کند و در این آزمایش فعالیت های یک خلبان انسانی را تقلید کرد.

این پرواز طی دوره آزمایش در دسامبر۲۰۲۲ میلادی انجام شد و نخستین باری بود که از هوش مصنوعی به این شیوه در یک هواپیما استفاده می شد. هدف آزمایش استفاده از پلتفرم مذکور برای طراحی هواپیماهایی بود که بتوانند به طور خودکار پرواز کنند.

کریستوفر کوتینگ مدیر تحقیقات دانشکده خلبانی آزمایشی نیروی هوایی ایالات متحده (USAF TPS) در بیانیه ای در این باره می گوید: ویستا به ما کمک می کند تا توسعه و آزمایش تکنیک های نوین هوش مصنوعی را با طراحی هواپیماهای بی سرنشین جدید شبیه سازی کنیم.

استفاده از این روش و تمرکز بر تست سیستم های جدید در حال تولید، قابلیت خودرانی برای پلتفرم های بی سرنشین را گسترده تر و به ما کمک می کند قابلیت های مشابهی را برای هواپیماهای جنگی ارائه کنیم.

برنامه ویستا برای انجام فعالیت مختلف توسعه از جمله نمایشگرهای بالاسری واقعیت مجازی و سیستم دستور صوتی برای هواپیماهایF-35 LighteningII استفاده می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->