دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم
سرخط خبرها
رئیس جمهور آمریکا به روز سرنوشت‌ساز خود نزدیک می‌شود؛

روند استیضاح ترامپ رسما از سه‌شنبه کلید می‌خورد

  • کد خبر: ۱۵۱۳۶
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
روند استیضاح ترامپ رسما از سه‌شنبه کلید می‌خورد
اگرچه روند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا از روز پنجشنبه کلید خورد، اما به طور رسمی سه‌شنبه آینده آغاز خواهد شد.
به گزارش شهرآرا نیوز، روند استیضاح ترامپ رسما از سه‌شنبه کلید می‌خوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، اگرچه روند استیضاح دونالد ترامپ، روز پنجشنبه کلید خورد، اما به طور واقعی و رسمی سه شنبه آینده آغاز خواهد شد. این گزارش می‌افزاید رئیس جمهور آمریکا برای مقابله (با استیضاح) از یک مزیت عمده برخوردار است چرا که سنا دارای اکثریت جمهوری خواه است.
گزارشگر این شبکه تلویزیونی گزارش داد در برابر "جان رابرتس" رئیس دیوان عالی آمریکا، که به عنوان قاضی ارشد محاکمه تعیین شده است، سناتور‌ها برای ادای سوگند جمعی آماده می‌شوند. در این مراسم سوگند، قاضی رابرتس از سناتور‌ها پرسید: «آیا سوگند یاد می‌کنید تا براساس قانون اساسی و قوانین با جدیت در همه امور مربوط به محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مجری بی‌طرف قانون باشید، پس خدا یاری‌تان کند. " سپس سناتور‌ها در سکوت مطلق به صورت مکتوب، یکی پس از دیگری متعهد (به اجرای بی‌طرفانه عدالت) شدند.
جلسه دادگاه به روز سه‌شنبه موکول شد و تا آن زمان بحث و گفتگو در کنگره ادامه دارد. سناتور "چاک شومر" رهبر اقلیت دموکرات سنا گفت: «سنگینی چنین برهه‌ای در تاریخ کشور، حتی در زمان ادای سوگند نیز، ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تصور می‌کنم تمامی همکاران من چنین احساسی داشته باشند.» اگرچه لازم نیست دونالد ترامپ، شخصا در جلسه حضور یابد، ولی رئیس جمهور آمریکا با دو اتهام اساسی روبه‌رو است: «سوءاستفاده از قدرت» و دیگری «ایجاد مانع در مسیر کنگره و کارشکنی در اجرای عدالت».
رئیس جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است. ترامپ در همین راستا، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره "هانتر بایدن" فرزند جو بایدن مشروط کرده بود. وی همچنین در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است. ولی دونالد ترامپ اصرار می‌کند که وی قربانی بوده و هیچ جرمی مرتکب نشده است. وی تاکید کرد که به خاطر هیچ دلیل محکمی در تلاش برای برکناری من هستند که اقدامی شرم‌آور است و می‌بایست هر چه سریعتر خاتمه یابد.
ترامپ ضمن انتشار پیامی در حساب توئیتری خود، نوشت: «فرآیند استیضاح بیشتر شبیه شوخی است.» در صورت رای موافق دو سوم سناتور‌ها به طرح استیضاح، دونالد ترامپ از سمت خود برکنار می‌شود. این در حالی است که با توجه به اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا این امر بعید به نظر می‌رسد.
منبع: باشگاه  خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->