سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

جمهوری‌خواهان در روند استیضاح ترامپ چه نقشی دارند؟

  • کد خبر: ۱۶۴۰۹
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
جمهوری‌خواهان در روند استیضاح ترامپ چه نقشی دارند؟
۵۱ سناتور جمهوری‌خواه در برابر ۴۷ سناتور دموکرات و دو سناتور جمهوری‌خواه که به آنها پیوسته بودند، ایستادند و به این ترتیب جلسات استیضاح دونالد ترامپ رو به پایان به نظر می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، استیضاح ترامپ با رای منفی جمهوری‌خواهان به احضار شهود عملا به بن‌بست خواهد انجامید.

دموکرات‌ها که برای احضار شهودی چون جان بولتون به جلسه استیضاح دونالد ترامپ تلاش داشتن، در این هدف شکست خوردند. رای‌گیری در سنا برای احضار شاهدانی همچون جان بولتون به جلسه استیضاح رئیس‌جمهور ایالات متحده با مخالفت جمهوری‌خواهان به اتمام رسید. بدین ترتیب استیضاح ترامی به‌زودی با رای‌گیری نهایی به پایان خواهد می‌رسد.

۵۱ سناتور جمهوری‌خواه در برابر ۴۷ سناتور دموکرات و ۲ سناتور جمهوری‌خواهی که به آنها پیوسته بودند، ایستادگی کردند تا به این ترتیب جلسات استیضاح دونالد ترامپ رو به پایان باشد. واپسین مرحله از این فرآیند، رای‌گیری از ۱۰۰ سناتور کنگره خواهد بود؛ رای‌گیری بر سر این که آیا از نظر این سناتورها ترامپ باید به کارش در کاخ سفید پایان دهد یا همچنان زمام امور را در دست داشته باشد؛ فرآیندی که پاسخش البته پیش از آغاز جلسات استیضاح هم تا اندازه زیادی روشن بود.

دموکرات‌ها برای برکناری ترامپ دست کم به ۶۷ رای نیاز دارند؛ یعنی ۲۰ رای را باید از اردوی جمهوری‌خواهان جذب کنند. این در حالی است که میت رامنی٬ سناتور ایالت یوتا و سوزان کالینز، سناتور ایالت مین تنها جمهوری‌خواهانی بودند که همراه با ۴۷ سناتور دموکرات خواستار احضار شهود شدند.

روز چهارشنبه رأی‌گیری نهایی سنا درباره استیضاح ترامپ انجام می‌شود.

«میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت سنا، در این باره گفت:‌ دیگر نیازی نیست سنا پرونده تحقیقات را مجددا بگشاید. در روزهای آینده دادرسی استیضاح ترامپ را جمع‌بندی شده و به پایان می‌رسد. از سوی دیگر «چاک شومر»، رهبر دموکرات‌های سنا، گفت: آمریکا این روز نامیمون را به یاد خواهد داشت که سنا به مسئولیت‌هایش عمل نکرد، روزی که سنا از حقیقت روی برگرداند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->