سرخط خبرها

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در بهمن ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۵۱۵۰۱
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
نگاهی به فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در بهمن ۱۴۰۱
سینما‌های خراسان رضوی بعد از چندین ماه رکورد، درحالی در ماه بهمن دوباره رونق گرفتند و فروش سینما‌ها حدود ۲ میلیارد تومان نسبت به دی ماه افزایش پیدا کرد.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ سینما‌های خراسان رضوی بعد از چندین ماه رکورد، درحالی در ماه بهمن دوباره رونق گرفتند که شاید بسیاری انتظار داشتند به دلیل برگزاری جشنواره فیلم فجر در این ماه شاهد کاهش فروش آثار روی پرده باشیم؛ اما نه تنها کاهشی رخ نداد، بلکه فروش سینما‌ها حدود ۲ میلیارد تومان نسبت به دی ماه افزایش پیدا کرد و به رقم ۶ میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان رسید. براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا در این ماه ۲۲۴ هزار و ۷۶۸ نفر به تماشای یازده فیلمی که در سینما‌های استان درحال اکران بودند، نشستند. در ادامه نگاهی داشتیم به فروش هرکدام از این یازده فیلم و استقبال مردم از آن ها.

تداوم صدرنشینی «بخارست»

صدر جدول همچون دی ماه در اختیار فیلم سینمایی «بخارست»، ساخته سیدمسعود اطیابی، است. این فیلم با بازی پژمان جمشیدی، حسین یاری و امیرحسین آرمان، ۷۶ هزار و ۸۵۴ مخاطب را با خود همراه کرده و به فروش ۲ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومانی دست پیدا کرده است. درواقع حدود یک سوم فروش سینما‌های استان در بهمن ماه به خاطر استقبال خوب مخاطبان از فیلم کمدی «بخارست» رقم خورده است. اطیابی در دو سال گذشته توانسته بود با اکران فیلم‌های «انفرادی» و «دینامیت»، تماشاگران بسیاری را به سینما‌ها بکشاند؛ روندی که با «بخارست» نیز ادامه پیدا کرده است تا این سینماگر بار دیگر نشان دهد رگ خواب مخاطبان را به خوبی می‌شناسد.

استقبال از یک فیلم عاشقانه

در روز‌هایی که آثار کمدی با استقبال بیشتری از سوی مردم روبه رو می‌شوند، فیلم‌های درام و اجتماعی برای قرار گرفتن در رتبه‌های بالای جدول فروش کار سخت تری پیش روی خود دارند، مگر اینکه از روایتی داستانی متفاوت و حضور بازیگران حرفه‌ای و شناخته شده بهره گرفته باشند. به نظر می‌رسد فیلم «ملاقات خصوصی»، اولین ساخته امید شمس، از این دو المان اصلی برخوردار بوده که توانسته است بالاتر از چند اثر کمدی و در رتبه دوم جدول فروش بهمن ماه قرار گیرد. این فیلم که اولین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، داستانی در ژانر درام و عاشقانه را با حضور بازیگرانی، چون پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا به تصویر کشیده است. «ملاقات خصوصی» در بهمن ماه حدود ۴۲ هزار نفر را با خود همراه کرده است که فروش یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومانی را برای آن رقم زده اند.

فروش یک میلیاردی «چپ راست»

فیلم «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی که در دی ماه در رتبه پنجم جدول فروش قرار داشت، با همراه کردن ۳۴ هزار و ۷۸۴ مخاطب در دومین ماه زمستان خودش را به رتبه سوم جدول رسانده است. این فیلم در فضای کمدی سیاسی ساخته شده و از حضور بازیگرانی، چون ویشکا آسایش، سارا بهرامی، رامبد جوان، پیمان قاسم خانی و ستاره اسکندری، بازیگر خراسانی سینما و تئاتر، بهره گرفته است. «چپ راست» که از تولیدات سال ۱۳۹۸ محسوب می‌شود، بعد از تکمیل مراحل ساختش برای اکران عمومی با مشکل روبه رو شد، اما درنهایت پروانه نمایش آن صادر و از روز ۲۱ دی امسال روی پرده سینما‌ها رفت. فروش این فیلم در بهمن ماه بیش از یک میلیارد تومان بوده است.

تثبیت جایگاه چهارم برای «لوپتو»

پویانمایی «لوپتو»، ساخته عباس عسکری، باوجودآنکه نسبت به دی ماه مخاطبان بیشتری را با خود همراه کرده و حدود ۴۰ میلیون تومان افزایش فروش داشته جایگاهش در جدول تغییر نکرده و در بهمن ماه هم در رتبه چهارم قرار گرفته است.
این پویانمایی که توسط هنرمندان کرمانی تولید شده، توانسته است جایزه ویژه دبیر در جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و پروانه زرین برای بهترین دستاورد فنی و هنری بخش بین الملل را به دست آورد. در گویش کرمانی «لوپتو» به اسباب بازی‌ها و عروسک‌های دست ساز گفته می‌شود که قدیم‌ها مادر‌ها برای فرزندان خود درست می‌کردند. «لوپتو» با همراه کردن ۲۲ هزار مخاطب به فروش ۴۵۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده است.

«پالتو شتری» انتظارات را برآورده نکرد

فیلم «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی که از ۴ بهمن روی پرده سینما رفته است و جدیدترین فیلم گیشه استان محسوب می‌شود، آن چنان که باید انتظارات را برآورده نکرده و با جذب ۱۱ هزار و ۳۴۹ مخاطب و فروش ۳۳۱ میلیون تومانی در رتبه پنجم جدول فروش بهمن ماه قرار گرفته است. این فیلم کمدی با بازی سام درخشانی و بهاره کیان افشار درباره پسری جوان است که در رشته فلسفه درس می‌خواند.

او یک پالتوی شتری رنگ از پدرش به ارث برده، اما این پالتو برای او دردسرساز شده است، چون هروقت آن را می‌پوشد، فکر‌های وسوسه آمیزی به سرش می‌زند. «پالتو شتری» که اولین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد، حدود چهار سال در صف اکران ماند تا در نهایت در بهمن امسال و هم زمان با چهل ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده سینما‌ها رفت.

صعود یک پله‌ای اثر جدید سیدجواد هاشمی

«جزیره فضایی (تورنادو ۲)» ساخته سیدجواد هاشمی با یک پله صعود نسبت به دی ماه در رتبه ششم جدول فروش بهمن قرار گرفته است. در این فیلم شاد کودکانه و خانوادگی بازیگرانی، چون اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، ارسلان قاسمی و الناز حبیبی به ایفای نقش پرداخته اند. «جزیره فضایی تورنادو ۲» به دنبال موفقیت و استقبال مخاطبان از قسمت اول فیلم، ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «مید در مسطح فضایی تیانا جامانده است و به خاطر علاقه اش به دختر پادشاه تیانا (شیمبا) قصد برگشت ندارد، اما دستگاه تصویری سفینه تورنادو آلارم می‌دهد.» این فیلم حدود ۳۱۱ میلیون تومان در بهمن ماه فروش داشته است.

«پسر دلفینی» در جایگاه هفتم

پویانمایی «پسر دلفینی» به نویسندگی و کارگردانی محمد خیراندیش در ششمین ماه اکرانش با همراه کردن ۱۰ هزار و ۳۸۳ مخاطب در جایگاه هفتم جدول فروش دومین ماه زمستان قرار گرفته است. این پویانمایی که داستانی در ژانر فانتزی، ماجراجویی و کمدی دارد، بعد از اکران در کشور روسیه از دوم شهریور امسال، پس از وقفه‌ای دوساله به خاطر شیوع کرونا روی پرده سینما‌های کشور رفت. «پسر دلفینی» درباره پسری است که مادرش را در سانحه‌ای از دست داده و توسط دلفین‌ها بزرگ شده است. او در آستانه نوجوانی متوجه می‌شود به دریا تعلق ندارد و سفری را برای پیدا کردن مادرش آغاز می‌کند. فروش این پویانمایی در بهمن ماه در سینما‌های استان ۲۲۷ میلیون تومان بوده است.

رتبه هشتم برای یک فیلم کودک

فیلم کودک «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی دیگر اثر کودک و نوجوانی است که این روز‌ها در سینما‌های استان درحال اکران است. این فیلم اولین بار در سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد و در آن بازیگرانی، چون حمید لولایی، حسین سلیمانی، امیر غفارمنش، مونا غم خوار، نیوشا علیپور و آریا نرج آبادی به ایفای نقش می‌پردازند، «بام بالا» که از ۱۴ مهر روی پرده سینمای کشور رفته است، با همراه کردن ۸ هزارو ۱۵۰ مخاطب در بهمن ماه به فروش ۱۹۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده است.

سقوط یک پله‌ای «ابلق»

فیلم سینمایی «ابلق»، ساخته نرگس آبیار که از ۲۶ مرداد روی پرده سینما‌های کشور رفته است و آخرین روز‌های اکرانش را پشت سر می‌گذارد، با یک پله سقوط نسبت به دی ماه در رتبه نهم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم اولین بار در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد. «ابلق» با بازی هوتن شکیبا، بهرام رادان، مهران احمدی و الناز شاکردوست در بهمن ماه ۲ هزار و ۳۷۳ مخاطب را به سینما‌های استان کشانده و به فروشی بیش از ۷۷ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

جایگاه دهم در روز‌های پایانی اکران

«دوزیست»، ساخته برزو نیک نژاد که از ۲۰مرداد امسال روی پرده سینما‌ها رفته، در رتبه دهم جدول فروش بهمن قرار گرفته است. این فیلم از آثار به نمایش درآمده در بخش سودای سیمرغ سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر است که باتوجه به آغاز اکران برخطش در روز‌های گذشته، پیش بینی می‌شود نمایشش در سینما‌ها پایان یابد. «دوزیست» از حضور بازیگران مطرحی بهره گرفته است که از میان آن‌ها می‌توان به هادی حجازی فر، جواد عزتی و پژمان جمشیدی اشاره کرد. تعداد مخاطبان این فیلم در ماه بهمن ۲ هزار و ۱۹۱ نفر و فروش آن حدود ۶۹ میلیون تومان بوده است.

فیلم سینماگر مشهدی در رتبه یازدهم

رتبه یازدهم و پایانی جدول فروش هم به قدیمی‌ترین فیلم در حال اکران در سینما‌های یعنی «بازیوو» اختصاص دارد. این فیلم موزیکال و کمدی به کارگردانی امیرحسین قهرایی و تهیه کنندگی غلام رضا موسوی، سینماگر مشهدی، که در ژانر کودک ساخته شده، از ۱۵ تیر در سینما‌های استان و کشور روی پرده رفته است. «بازیوو» با بازی بازیگرانی، چون پژمان بازغی، محمدرضا هدایتی و لیندا کیانی در بهمن ماه، هزار و ۱۶۵ مخاطب در سینما‌های استان داشته است که فروش ۲۳ میلیون تومانی را برایش رقم زده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->