تاخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران به علت نقص فنی هواپیما (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
روز سیاه قاچاقچیان

انهدام باند ۸ نفره قاچاقچیان موادمخدر

  • کد خبر: ۱۵۱۹۷
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
انهدام باند ۸ نفره قاچاقچیان موادمخدر
مأموران مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی موفق به انهدام باند ۸ نفره قاچاقچیان مواد مخدر شدند.
محمدجواد ابوعطا - دامنه عملیات از روز‌ها قبل آغاز شده و اطلاعات اولیه از استان سیستان و بلوچستان رسیده بود. مأموران مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی با آمادگی کامل در انتظار مهمان‌های شرور خود بودند، افرادی که می‌خواستند از خط قرمز مشهد در ورود موادمخدر عبور کنند، اما زمانی فهمیدند که این لقمه بزرگ‌تر از دهانشان است که گلوله خارج شده از گلوی تفنگ مردان قانون، جان یکی از هم قطارانشان را گرفت و آن‌ها مرگ را در یک قدمی خود دیدند. اطلاعات محرمانه رسیده از سوی مأموران مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان نشان می‌داد که گروهی از قاچاقچیان تحرکات مشکوکی مبنی بر جابه جایی محموله موادمخدر دارند.

حساسیت ماجرا به گونه‌ای بود که فرمانده انتظامی خراسان رضوی خود شخصا به میدان آمد و دستور ویژه‌ای برای شناسایی و دستگیری این افراد صادر کرد. با رسیدن دستور تخصصی از سوی سردار محمدکاظم تقوی، گروهی از مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان با هدایت سرهنگ صفدری، عملیات شناسایی را آغاز کردند.
بررسی اطلاعات محرمانه رسیده نشان می‌داد که این قاچاقچیان از سرشاخه‌های مهم قاچاق موادمخدر هستند و چند تبعه بیگانه نیز در این باند ایفای نقش می‌کنند.

همکاری تنگاتنگی میان مأموران خراسانی و سیستانی برای کشف سرنخ‌های موجود آغاز شد. بررسی‌ها حاکی از آن بود که این افراد به جهت فریب مأموران، قصد دارند که در پوشش مسافر و با خودروی شخصی از طریق جاده محموله سیاه خود را به مشهد برسانند.

حساسیت پرونده و نقش اتباع بیگانه در آن موجب ورود سربازان گمنام امام زمان (ع) به پرونده شد. طبق ردزنی‌های دقیق و نامحسوس اطلاعات مهمی از نحوه انتقال موادمخدر کشف و مشخص شد که این بار قاچاقچیان تنها با یک خودروی شخصی سمند بدون هیچ کاروانی که این خودرو را همراهی کند، به سمت مشهد به حرکت درآمده است.
شناسایی محوری که این خودرو قرار بود از آنجا به سمت مشهد بیاید، موجب شد تا مأموران در نزدیکی شهرستان بینالود در هفتادکیلومتری مشهد به کمین سمند سفید بنشینند تا از نزدیک شدن خودرو به مناطق شهری که احتمال فرار متهمان را بالا می‌برد جلوگیری کنند.

یک مانور قدرتمندانه
اعلام گذشتن خودروی قاچاقچیان از شهرستان بینالود، در بیسیم‌های مأموران پیچید و عملیات نامحسوس پلیسی، در این جاده نمایان شد. مشاهده خودروی قاچاقچیان کنش مأموران را در پی داشت، به گونه‌ای که اولین اخطار ایست مأموران، واکنش متفاوتی از سوی سرنشینان سمند سفید به دنبال داشت به طوری که آن‌ها اقدام به تیراندازی به سمت خودرو‌های پلیس کردند.
مأموران نیز در مقام پاسخ گویی، آتش پرحجمی را به سوی خودرو گشودند، به نحوی که هرگونه عکس العمل دیگری را از قاچاقچیان گرفتند.
متهمان که تصور چنین آتش سنگینی را از سوی مأموران نداشتند، برای حفظ جان ناچار به توقف شدند و با دستانی که به نشانه تسلیم روی سر گذاشته بودند، از خودرو پیاده شدند و با دستور مأموران، کف جاده دراز کشیدند.
بازرسی‌های میدانی حکایت از زخمی شدن ۳ متهمی که تبعه بیگانه بودند داشت، که این افراد تحت حفاظت به مراکز درمانی منتقل شدند و یک نفر دیگر نیز دستگیر شد. بررسی از صحنه جرم آغاز شد و مأموران توانستند ۷۲ کیلوگرم هروئین فشرده و ۱۰ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک را کشف کنند.
همچنین از این افراد یک قبضه اسلحه جنگی کلاشنیکوف، ۴ تیغه خشاب و ۸۴ تیر جنگی کشف و ضبط شد.

ادامه عملیات برای دستگیری متهمان احتمالی
با اینکه ۵ متهم این باند با شگردی پیچیده و بدون راه پاک کن قصد داشتند محموله شومشان را به مشهد برسانند، مأموران به یافته‌های خود اکتفا نکردند و این عملیات پیچیده برای شناسایی سایر عوامل ادامه یافت.
با وجود دستگیری ۴ متهم و هلاکت یک قاچاقچی، مأموران عملیاتی نامحسوس را ادامه دادند. بررسی‌های بعدی با توجه به اعتراف متهم دستگیر شده نشان از آن داشت که ۳ متهم دیگر نیز از راه دور قاچاقچیان دستگیر شده را هدایت می‌کرده اند و با توجه به کمین پلیس از مهلکه گریخته اند.
مأموران با سرنخ‌های جدید و اطلاعاتی که متهم دستگیر شده اعلام کرد، توانستند رد این افراد را که با یک خودروی پژو ۴۰۵ در حال گریختن بودند، ۳ ساعت پس از عملیات اصلی شناسایی کنند. این افراد که متوجه حضور مأموران شده بودند و با توجه به مشاهداتشان در صحنه قبلی بدون هیچ حاشیه‌ای با اولین دستور ایست متوقف شدند و خود را تسلیم کردند.
این عملیات با مرگ یک قاچاقچی و دستگیری ۷ متهم دیگر در عملیاتی پیچیده که شروع آن به هفته‌ها قبل بازمی گشت، به پایان رسید. پایانی که آغاز محاکمه متهمان از سوی دستگاه قضاست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->